ARGH!
Mä en kestä nykyajan valittavia äitejä! Miten ihmeessä vauvan pitäisi olla valmis paketti, joka syö, nukkuu, viihdyttää itse itsensä ja kasvaa siinä sivussa isoksi?
Jotain on tosi pahasti vinossa yhteiskunnassamme, kun äideillä noin jumalattoman vaikeaa sopeutua äitiyteen ja lapsen tarpeiden tyydyttämiseen, vähäiseen yöuneen jne. Luulen, että suuri ongelma on juuri tämä, ädin omat ongelmat, eivät lapsen.
Ja juu, kyllä on kaksi vähäunista lasta itsekin hoitanut isommaksi, eivät enää juuri heräile.
Kommentit (6)
Valitetaan väsymystä jo yhden lapsen kanssa; ei saa nukuttua, ei ole omaa aikaa, mies on aina töissä jne.
Kun lapsia hankkii, joutuu uhraamaan omaa mukavuuttaan ja jättämään unet ja omat tekemiset vähemmälle.
Mitä vauva-ajalta oikein odotetaan..Joillekin vauva on joku näyttelyesine.
jonnekin purkaa, mutta välillä suoraan sanoen vituttaa lukea sitä ainaista valitusta. Mitäään ei oltaisi valmiita näkemään vaivaa edes oman lapsen eteen, kaikki pitäisi tulla valmiina ja tosi uusavuttomia ollaan. Ja se, että AIVAN KAIKKI lapset nukkuvat vielä joskus.
kyllähän tässä ihan totuudensiemen on.
ja yllättävän monelle tulee yllärinä, että vauva valvoo yöt ja syö paljon.
ovat kertoneet, että aikoinaan oli vaikeaa sopeutua juuri vauvojen tarpeisiin. ovat myös sitä mieltä, että nykyään on vaikeampaa, koska hyvän äitiyden mitta on kokoajan vain noussut. Nykyäänhän se on niin korkea, ettei kukaan voi sitä saavuttaa.
voi olla niin vaikeaa heittää kirjaimellisesti aivot narikkaan ja "olla vaan äiti"?
Miksei voi nukkua päivällä lapsen päiväunien aikaan, ainakin jos lapsia "vain" yksi?
Miksi ei voi odottaa hetkisen ennen kuin palautuu omiin mittoihinsa ja imetttää lasta riittävä aika? Ok kaikilta ei onnistu, mutta joskus tuntuu, ettei jakseta edes yrittää kunnolla, koska lapsen riippuvaisuus ahdistaa niin paljon...
-ap