Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Tavaran kierrättäminen nuoremmalle sisarukselle

Vierailija
28.12.2010 |

Olen itse pienituloisen perheen kuopus. Meillä kaikki lasten tavarat kierrätettiin ja iso osa vaatteistakin. Mulla ei esim. siis koskaan ollut tyttöjen luistimia ja otin päiväkodissa nukkumatilanteissa lättyyn kun käytin poikien paikattuja kalsareita.

En itse ole kokenut hirveästi asiasta kärsineeni, jotkut tuntemani kuopukset ovat kärsineet asiasta paljonkin. Miten teillä?

Mulle ihan uusi asia oli, että se esikoinen voi oikeasti kokea olevansa tilanteessa se pahempi uhri, kun on juotunut luovuttamaan pieneksi jääneet luistimensa, vanhan polkupyöränsä, vanhat vaatteensa yms. ennenkuin on saanut uudet tilalle.

Esikoinen ei ole siis saanut myydä omia tavaroitaan ja vaatteitaan eteenpäin vaan on joutunut luovuttamaan ne nuoremmalle sisarukselle saadakseen vanhemmat ostamaan uudet tilalle.

Kierrätättekö perheen sisällä? Miten lapsenne esikoisenne ja kuopuksenne ovat suhtautuneet ja reagoineet asiaan?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat on tietysti erikseen, niistä lapsi saa halutessaan korvauksen. Itse olen esikoinen, jolta tavaraa on kierrätettykin. Tosin itsekkään en paljon uutena saanut kun ei vanhemmilla ollut juurikaan rahaa. Käytettynä sain itsekin paljon kaveriperheeltä. Enemmän pikusisarukseni myöhemmin saivat uutena kuin minä, pääsivät harrastuksiin ja matkoille. Näistä kyllä olen katkera. Samoin vähän siitä että eräs sukulainen osti minulle pienestä lähtein lahjaksi Mauri Kunnaksen kirjoja (osassa omistuskirjoituksetkin) enkä niitäkään meinanut muuttaessani mukaani saada kuin tappelun jälkeen. Olisi pitänyt jättää pienemmille luettavaksi. Minusta ne kyllä on minun kirjojani, jota nyt luetaan minun lasteni kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän