Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit on kauhean ilkeitä. Missään muussa ihmisryhmässä en ole tavannut

Vierailija
28.12.2010 |

tällaista kiittämättömyyttä kuin perheenäitien keskuudessa. Esimerkiksi tämä joululahjoista valittaminen (joka jo sinällään on minusta ihan käsittämätöntä): vuorokausia jouluaaton jälkeen täällä mollataan saatuja lahjoja. Tavara on nounou mutta lahjakortistakin loukkaannutaan. Eritoten anopilta saadut lahjat on aina hanurista; lasten saamat lahjat ovat turhaa krääsää, jos taas tulee jotain arvokkaampaa kuten unikkolakanat, ne ovat väärän väriset. Anopin valitsemat vaatteet ovat aina mauttomia.

Poikien äitinä ja tulevana anoppina minua oikein mietityttää, että pitäisikö antaa lapsenlapsille sitten joskus lahjat rahana tilille niin ei kukaan ainakaan pitäisi kuvaani tikkatauluna joulunpyhien jälkeen kun annoin niiiin väärän lahjan. Minä hölmä olen kuvitellut, että lahjasta kiitetään ja jos se ole juuri sitä mistä on vuosia unelmoinut, keksitään jotain käyttöä tai laitetaan hiljaisuudessa eteenpäin.

Terveisin vaimo, äiti ja miniä, joka ei koskaan muista saaneensa niin huonoa lahjaa että siitä hyvästä pitäisi haukkua lahjan antajaa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna meidän epäonnisten kitistä rauhassa ja lue sillä aikaa vaikka joku hyvä kirja.

Vierailija
22/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos se pettymys on niin valtava? Pitääkö sen esim. ratkaista teidän taloudelliset huolet vuodeksi eteenpäin tai pitääkö esim. lahjakortin summan olla niin iso että sillä syö koko perhe puoli vuotta?

Miksette asennoidu, että lahja on ekstraa, ja yritä hoitaa perheen taloutta muulla tavoin, vaikkapa omilla tuloilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tämä siis sitä, että miehet, lapset ja lapsettomat naiset eivät ole yhtä kiittämättömiä kuin äidit?

Äidit on kauhean ilkeitä. Missään muussa ihmisryhmässä en ole tavannut tällaista kiittämättömyyttä kuin perheenäitien keskuudessa.

Vierailija
24/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tämä siis sitä, että miehet, lapset ja lapsettomat naiset eivät ole yhtä kiittämättömiä kuin äidit?

Ainakaa miehet, lapset ja lapsettomat naiset eivät valita lahjoista kuten äidit.

Vierailija
25/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samoja asioita ihmettelin. Eikö naiset tajua, että anoppejaan (ja anopin antamia lahjoja) moittivat, loukkaavat puolisoa aika pahasti. Se puoliso on kuitenkin puolet anoppia hyvine ja pahoine piirteineen. Voisiko siitä anopistakin löytää hyviä puolia? Asenne-kysymyshän tämäkin pohjimmiltaan on.

Yhdellä pojistani on tyttöystävä, aivan ihana miniä-ehdokas. Poikani on tehnyt hyvän valinnan. Kirjoitin johonkin aiemmin, että paras lahja, jonka pojan äiti voi pojalleen antaa, on rakastaa miniäänsä. Ei siinä ainakaan menetä mitään..

Vierailija
26/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen on naiselle susi, pidä kutiaan. Ja huom. nainen, ei pelkkä äiti.

Vierailija
27/32 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byhyy, sain pahanhajuista hajuvettä. Varmaan, ihan varmaan se lahjan ostaja oli oikein paneutunut valikoimaan PAHAN hajuista tuotetta :/

Vierailija
28/32 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saan ne ei-mieluisat-lahjatkin käyttöön. Ei tulisi mieleenkään kirota pienituloista anoppiani, vaikka hänen lahjansa eivät aina ole osuneet just nappiin. On kuitenkin hankkinut jotain, ja se on kiittämisen arvoista.

Vierailija
29/32 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tämän nettipalstan kirjoittajiin? Tämä paikkahan on melkoinen viemäri. Äideissä taas lienee monenlaisia ihmisiä, ilkeitä ja kilttejä.

Vierailija
30/32 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en häpeä myöntää et mua harmittaa ja surettaa ja ketuttaa kun anoppi ei antanut mitään pojanpojalleen mut pojalleen eli miehelleni antoi miltei 200€ arvosta tavaraa.

Mua ei haittaa tippaakaan vaikken itse saa mitään, enhän minä hänen lapsensa ole mut millanen ihminen jättää oman lapsenlapsensa ilman?

Joulu on mun mielestä lasten juhla ja joka vuosi kasvavalle on tosi vaikea selittää miksi isi saa lahjoja mut hän ei.

Mitä mun pitäis tehdä kun valittaa ei saa?

Vierailija
31/32 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan huomautuksena.

Vierailija
32/32 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en häpeä myöntää et mua harmittaa ja surettaa ja ketuttaa kun anoppi ei antanut mitään pojanpojalleen mut pojalleen eli miehelleni antoi miltei 200€ arvosta tavaraa.

Mua ei haittaa tippaakaan vaikken itse saa mitään, enhän minä hänen lapsensa ole mut millanen ihminen jättää oman lapsenlapsensa ilman?

Joulu on mun mielestä lasten juhla ja joka vuosi kasvavalle on tosi vaikea selittää miksi isi saa lahjoja mut hän ei.

Mitä mun pitäis tehdä kun valittaa ei saa?

Jos anoppisi olisi jotain ostanut, se olisi ollut - öhöm - jollain lailla vääränsorttinen lahja? Olen meedio, pystyn aistimaan sen ihan tästä kirjoituksesta.

Ja lasketko aina päässäsi "minkä arvosta" joku on hankkinut lahjoja? :0