Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit on kauhean ilkeitä. Missään muussa ihmisryhmässä en ole tavannut

Vierailija
28.12.2010 |

tällaista kiittämättömyyttä kuin perheenäitien keskuudessa. Esimerkiksi tämä joululahjoista valittaminen (joka jo sinällään on minusta ihan käsittämätöntä): vuorokausia jouluaaton jälkeen täällä mollataan saatuja lahjoja. Tavara on nounou mutta lahjakortistakin loukkaannutaan. Eritoten anopilta saadut lahjat on aina hanurista; lasten saamat lahjat ovat turhaa krääsää, jos taas tulee jotain arvokkaampaa kuten unikkolakanat, ne ovat väärän väriset. Anopin valitsemat vaatteet ovat aina mauttomia.

Poikien äitinä ja tulevana anoppina minua oikein mietityttää, että pitäisikö antaa lapsenlapsille sitten joskus lahjat rahana tilille niin ei kukaan ainakaan pitäisi kuvaani tikkatauluna joulunpyhien jälkeen kun annoin niiiin väärän lahjan. Minä hölmä olen kuvitellut, että lahjasta kiitetään ja jos se ole juuri sitä mistä on vuosia unelmoinut, keksitään jotain käyttöä tai laitetaan hiljaisuudessa eteenpäin.

Terveisin vaimo, äiti ja miniä, joka ei koskaan muista saaneensa niin huonoa lahjaa että siitä hyvästä pitäisi haukkua lahjan antajaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakin kuin vain äideistä.

Vierailija
2/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi jos joku antaa tahallaan ikävän lahjan, niin kyllä silloin saa jotain sanoakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me vähäiset maan matoset tarvimme tällaisen foorumin johon purkaa pahaa mieltä, että taas jaksamme.

t. Miniä joka saa tavaroita joita on erityisesti pyytänyt ettei saisi. Ja pyydän koska en haluaisi viedä niitä uffille, mutta pakkohan se on kun kaapit pursuaa.

Vierailija
4/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi jos joku antaa tahallaan ikävän lahjan, niin kyllä silloin saa jotain sanoakin.

Kuinka yleistä uskot tämä olevan: että esim. isoäiti antaan lapsenlapsilleen tahallaan epämieluisia lahjoja? Liikutko jossain psykopaattipiireissä?

Vierailija
5/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jossain miesten palstalla puitaisiin vielä nytkin "yhyy, sain vaimoltani pahanhajuista partavettä, tämä kyllä muistetaan" tai "nyt ei anopilla ole kuukauteen meille asiaa, antoi barbinvaatteita jotka hajosi heti ensimmäisen käytön jälkeen"

Vierailija
6/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tuo eräiden naisihmisten ilkeily rajoitu vain lahjoihin :( tosin ap muistaa kai myös että niitä ilkeitä anoppejakin on olemassa. Itselläni sellainen...

Vierailija
7/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laminoidun painoindeksitaulukon? Sellaista kerran opin palstalla ja olen edelleen siitä aika pöyristynyt...

Vierailija
8/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laminoidun painoindeksitaulukon? Sellaista kerran opin palstalla ja olen edelleen siitä aika pöyristynyt...

Ihan selvästi. Ap

Vierailija
9/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en käsitä ainaista ruikuttamista asiasta kuin asiasta - olen pyrkinyt keskittymään positiivisiin asioihin ja näkemään ne pienetkin ilonpilkahdukset.

Ei me kaikki äidit kuitenkaan olla sellaisia. Ja kyllä ne lapsettomatkin osaa valittaa turhasta.

Vierailija
10/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kirjoituksesta saa sen kuvan, että suurinpiirtein eläisit erakkona ja muodostaisit käsityksen toisista ihmisistä nettikirjoittelun perusteella. Sehän ei ole totta ja sulla on todennäköisesti ihan normaali medialukutaitokin, joten mä en oikein ymmärrä sun kirjoituksen pointtia. Varmasti tajuat että äitiys ei tee ihmisestä sen kummempaa kuin ennen lapsiakaan. Tuliko sulle joku kanssaihmisten kasvattamis- ja moralisointipuuska? :D

Vierailija
11/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

95 % naisista on äitejä, joten eivät he mitenkään voi olla yhtenäinen ihmisryhmä. Äitejä ovat niin ilkeät ja tyhmät kuin kiltit ja viisaatkin.

Vierailija
12/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme fundamentalististen idioottien mielipiteet pomppii silmiin, niin luulee koko muun maailman vinksahtaneen. On niitä urpoja tuolla vapaalla jalallakin, mutta itse en onneksi edes vahingossa joudu heidän kanssaan juttuun, karsiutuvat pois jo siinä vaiheessa, kun ei small talkista ole edetty. Tai siihenkään ei päästy.

Ne ovat niitä mykkiä varpaisiinsa tuijottelijoita, jotka nipistelevät lapsiaan ja sähisevät hampaidensa raosta heille käskyjä, kun luulevat ettei kukaan kuule tai näe. Onnettomia mammaressukoita, jotka elävät itse rakentamassaan vankilassa ja tulevat sieltä ojentamaan ja tuomitsemaan, ehkä ei ääneen, mutta silmännurkasta tehdyllä mulkaisulla.

Vierailija
13/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kirjoituksesta saa sen kuvan, että suurinpiirtein eläisit erakkona ja muodostaisit käsityksen toisista ihmisistä nettikirjoittelun perusteella. Sehän ei ole totta ja sulla on todennäköisesti ihan normaali medialukutaitokin, joten mä en oikein ymmärrä sun kirjoituksen pointtia. Varmasti tajuat että äitiys ei tee ihmisestä sen kummempaa kuin ennen lapsiakaan. Tuliko sulle joku kanssaihmisten kasvattamis- ja moralisointipuuska? :D erittäin monet naiset tulee ilkeimmäksi kun saavat lapsia se on osa luontoa eläimilläkin on sama emo on vihainen kun on pentuja.Pienten lasten äidit on ilkeimpiä kun esim. äidit joilla on aikuisia lapsia.

Vierailija
14/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin monet naiset tulee ilkeimmäksi kun saavat lapsia se on osa luontoa eläimilläkin on sama emo on vihainen kun on pentuja.Pienten lasten äidit on ilkeimpiä kun esim. äidit joilla on aikuisia lapsia.

Vierailija
15/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät voi kysyä, mitä halutaan, jos kerran jotain ostavat kuitenkin.

Vierailija
16/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien äitinä ja tulevana anoppina minua oikein mietityttää, että pitäisikö antaa lapsenlapsille sitten joskus lahjat rahana tilille niin ei kukaan ainakaan pitäisi kuvaani tikkatauluna joulunpyhien jälkeen kun annoin niiiin väärän lahjan.

No ei missään tapauksessa rahaa tilille! Silloinhan näytät ettet yhtään välitä "lahjan" saajista, kun et yhtään halua panostaa siihen, koska onhan nyt raha niin persoonaton ja mauton lahjaidea. Ja sitä paitsi, sitä on kuitenkin AINA liian vähän.

Eli joo tosiaan, ihan saman olen huomannut. En sitten tiedä kerääntyykö tänne palstalle itkemään se perheenäitien pohjasakka vai onko tuo "minä minä minä ja minun napani" -ajattelumalli oikeastikin joku mammojen tunnusmerkki.

Tuo kiittämättömyys oikeasti on kamalaa. Saadaan lahjoja, paljonkin ehkä, mutta vahingossakaan ei kiitetä. Tai saatetaan pitkin hampain se kiitos mutista, mutta heti selän takana jo kerrotaan, että miten tuli tänäKIN vuonna niin paska lahja ja liian vähän ja liian halpaa ja väärän merkkistä. Ja parhaimpana taisin eilen lukea, miten joku tuleva mamma itki miten sikiölleen ei oltu ostettu joululahjoja - helppo olisi kuulemma ollut antaa joku (liian pieni ja väärään) lastenvaateliikkeeseen oleva lahjakortti tai vaikka (väärän värinen, ruma, liian halpa) body.

Ja sitten onkin mukavaa kun heidän herranterttunsa oppivat saman minäminäminä-asenteen heti pienistä pitäen, siitä ei tule yleensä muuta kuin ongelmia, koska kellekään muulle nuo kakarat eivät ole maailmannapoja, paitsi omille vanhemmilleen. Mukava sitten saada työ-/koulu- yms. kaverikseen tuollainen, joka on polvenkorkuisesta asti opetettu siihen, että hänelle kuuluu itsestäänselvyytenä kaikki ja sekään ei riitä vaan on vielä enemmän itsestäänselvyys, että siitä pitää vielä valittaa, kun ei tässä nyt ole tarpeeksi ja oikeanlaista.

Vierailija
17/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivisuus ei liity äitiyteen, huono yleistys.

Vierailija
18/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, oletko ap kauhean ilkeä? Itsehän kerrot olevasi äiti myös, joten ammuit omaan jalkaasi.

Mutta ihan tosissaan, ei kai näitä pettymyksiä ja valituksia kannata mennä kenellekään päin naamaa huutelemaan, hyvä kun on joku paikka, missä sen voi tehdä anonyymisti. Ja äidithän tällä palstalla kirjoittavat, mistä voit tietää kuinka muut kommentoivat omilla keskustelupalstoillaan, kaveripiirissään tms. lahjojaan (tai kiroavat sitä miniän antamaa ryppyvoidepurkkia).

Itse saan anopilta aina hyviä lahjoja, anopillani on onneksi hyvä maku ja valitsee lapselle laadukkaita ja sopivan kokoisia vaatteita tai sitten ostaa käytössä kestäviä leluja. Olen myös muistanut kiittää anoppia lahjoista.

Vierailija
19/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissäkö puhutaan asiallisesti sitten? Enpä ole yhteenkään törmännyt.

Vierailija
20/32 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan AP:lle vinkiksi, että ei se raha kuule huono lahja ole ollenkaan. Pienten lasten perheissä on aina kulut suurimmillaan kun lainojen lyhennykset ovat isoimmillaan ja juoksevia kuluja on enemmän kuin "ei-lapsi"-perheessä.

Me saimme mieheni kanssa tänä vuonna omalta äidiltäni 500euroa käteistä rahaa. Eipä juuri tullut mieleen, että kyseessä olisi ollut jotenkin "tunteeton" lahja. Äitini on jo vuosia antanut lahjat rahana minulle ja veljieni perheille. Sanoo, että antaa mieluummin rahaa niin voidaan sitten käyttää mihin tarvitaan. Esim. me tarvittiin 400 euroan talvirenkaat. Olisiko äitini osannut ostaa meille talvirenkaat? Ja ne olivat ne, mitä kipeästi tarvittiin.

Hänellä, yksin elävällä ja ihan kohtuupalkkaisella sitä rahaa jää säästöön kun taas meillä tuntuu, että joka penni menee.

Lisäksi antaa sitten aattona vielä jotkut pikkupaketit esim. villasukat tms. Kyllä meillä on aina ollut rahalle käyttöä ;)