Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi haukutte anoppejanne täällä?

Vierailija
27.12.2010 |

Kyse miehen äidistä ja loukkaa varmasti tuollainen epäkunnioitus. Jos olet saanut hyvän miehen, on anoppi kasvattanut hänet sellaiseksi.

Jos mies ei miellytä, miksi olet hänen matkaansa lähtenyt.

Tietääkö miehenne, mitä anopista ajattelet?

Yrittäkää korjata välit anopin kanssa, siitä ei ainakaan haittaa ole.

Ymmärrän kyllä, että on anoppeja, jotka puuttuvat liikaa lastensa elämään tai ovat mielisairaita. Näitä lukiessa ei kuitenkaan kyse taida tuosta olla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puolisolla on joku muukin tärkeä nainen elämässä ja ollut paljon ennen heitä.

Samat naiset sitten narajavat, kun anoppi ei suostu lapsenvahdiksi ja tuo vain huonoja lahjoja.

Nyt miehet ryhtiä: kertokaa äidillenne, mitä vaimonne on teistä mieltä. Jää loputkin lahjat tulematta ja käy niin, että vain poika on jatkossa tervetullut joulupäivälliselle.

Vierailija
2/13 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole parempi, että valittavat täällä eivätkä mene kaikkea heti huutamaan suoraan sille anopille? Osaavat ehkä jo puhua asiallisesti, kun pahimmat höyryt on päästelty täällä nimettömästi.

Itsellä ei ole anopista valitettavaa, mutta kaikki ihmiset nyt ei vain ole yhtä mukavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestä kun miehellä on muitakin tärkeitä ihmisiä kuin he.

Se on sellaista lapsellista mustasukkaisuutta kun halutaan omistaa oma mies.

Vierailija
4/13 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan anopin kanssa kuin täällä. Parjaaminen saa palstalla yliotteen ja heikkoitsetuntoinen äiti alkaa ajatella suht hyvästäkin anopista kielteiseen sävyyn.

Jos anopilla on tapoja, jotka eivät miellytä, on vaan hyväksyttävä ne. Ei muutu toiseksi, vaikka kuinka moittisitte. Eri asia on puhua käytännön seikoista, esim. mitä lapselle saa antaa ruuaksi, monelta on nukkumisaika.

Eikö olisi parisuhteenkin etu pitää asialliset välit anopin kanssa. Elämässä kun saattaa tulla hetkiä, jolloin anopin apu on tosi tarpeeseen.

Ja miten pahalta miehestä tuntuu, jos hänen äidissään näkee vain vikoja. Poika kun on puoliksi hänestä tehty.

Vai onko lopulta niin, että morkkaaminen kertoo eniten puhujasta.

Vierailija
5/13 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse miehen äidistä ja loukkaa varmasti tuollainen epäkunnioitus. Jos olet saanut hyvän miehen, on anoppi kasvattanut hänet sellaiseksi. Jos mies ei miellytä, miksi olet hänen matkaansa lähtenyt. Tietääkö miehenne, mitä anopista ajattelet? Yrittäkää korjata välit anopin kanssa, siitä ei ainakaan haittaa ole. Ymmärrän kyllä, että on anoppeja, jotka puuttuvat liikaa lastensa elämään tai ovat mielisairaita. Näitä lukiessa ei kuitenkaan kyse taida tuosta olla.

mutta nyt haukun. Olen saanut hyvän miehen, mutta anoppi ei ole häntä kasvattanut, vaan ovat eronneet miehen ollessa lapsi, ja appi on mieheni kasvattanut. Mies tietää mitä anopista ajattelen.

En tiedä onko anoppini mielisairas, voi ollakin.

Tämän joulun olimme apen luona, ja tarkoitus käydä joulupäivänä anopin luona. Joulupäivän aamulla lapsi 3v oli kuitenkin ihan tulikuuma ja väsynyt, selkeästi kuumeessa siis. Ei jaksanut edes sängystä nousta. Ilmoitimme anopille ettemme voi lähteä raahaamaan lasta heille, mutta appi sanoi että anoppi on tervetullut hänen kotiinsa lapsenlastaan katsomaan. Tästäkös anoppi raivostui. Sinne olisi pitänyt lähteä, ja kun saivat anopin viimein (mieheni ja veljensä) suostuteltua tulemaan apen luo, tuli anoppi lahjat lapselle annettuaan suoraan minun luokseni ja sanoi että minä olen pilannut hänen joulunsa itsekkyydelläni ja lapsellisuudellani, ja että toivottavasti minä kasvan tästä lapsellisuudesta vielä ulos. Sanoi vielä että tulee muistamaan tämän.

Ja oli sanonut miehelleni että tulee ensi kesänä huutamaan häihimme kun pappi kysyy että onko jollain jotakin vastaan tätä liittoa että hänellä on. (Emme siis ole mieheni kanssa vielä naimisissa, mutta puhun nyt kumminkin anopista ja apesta.)

Niin että siksi olen myös täällä haukkunut anoppiani, ja voitte varmaan arvata että tuleeko anoppi saamaan kutsua häihimme. Joo ei.

Kirjoitin yksityiskohtaisesti ja minua ei todellakaan piirun vertaa haittaa jos joku tunnistaa, terve vaan! Heh.

Vierailija
6/13 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielisairaat ja muuten ilkeät ja katkerat ovat erikseen.

Vierailija
7/13 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ainakaan haukkunut, kun on mukava anoppi. Osas ostaa juuri täydelliset lahjatkin...!

Toisaalta ymmärrän, etttä netti on juuri hyvä paikka haukkua ja tuulettaa tuntojaan, joten siitä vaan jos on oikeasti tarvetta!

Vierailija
8/13 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesaan osaa kirjoittajista tuon huonon itsetunnon ja mustasukkaisuuden osalta. Mutta uskon, että kyse on myös siitä, että ei aidosti osata ymmärtää, että on erilaisia ihmisiä, erilaisia perinteitä ja tapoja. Kuvitellaan, että anoppi toimii jotenkin "väärin" omien tapojensa takia, koska lapsuudenperheessä on totuttu toisenlaisiin.

Ja mielisairaat, alkoholistit sun muut erikseen, niinkuin muutkin ovat jo sanoneet.

Lisäksi tunteiden tuuletus on hyvä asia, mutta usein mitä enemmän paskaa jauhaa, sitä enemmän se jää vallitsevaksi ajatusmalliksi ja asenteeksi.

Vierailija
9/13 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle itselleen asiasta, se on liian kipeä ja liian moneen kertaan läpikaluttu jotta siitä saisi enää mitään irti.

Itsellä on kuitenkin tarvetta saada jossain purkaa pahaa mieltäni, ja mielestäni nimettömänä tällaisella yhdentekevällä nettifoorumilla se ei vahingoita ketään. En kerro anopista mitään sellaisia tietoja joista hänet voisi tunnistaa.

Vierailija
10/13 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ainakin. Itseä loukkaa välillä se, että anoppi toimii minun mielestäni ajattelemattomasti (esim. sanoo tulevansa tiettyyn aikaan mutta tulee pari tuntia myöhemmin) tai töksäyttää sanoa/kysyä jtn asiatonta (esim. parisuhteeseemme liittyviä asioita, jotka eivät mielestäni suhteen ulkopuolisille kuulu). Mutta valitan mieluummin esim. eräälle ystävälleni kuin vaikka miehelleni (no okei, tulee sillekin sanottua välillä...), koska kyseessä on hänen äitinsä. Ja kun höyryjä on päästellyt, jaksaakin taas olla kiva miniä ja kestitä vierailevaa sukua, joka ei olekaan niin paha, kuin odotti. :)

Vierailija
11/13 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

karjalanpaisti olivat parhaita. Sanonkin aina olisit vain pysynyt sen luona sitten. Mies tietää ,että minä olen myös hyvä ruuan laittaja kumpahan vain puhuu.

Vierailija
12/13 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiö-psykologeja täällä on!!! =D

Joistakin ihmisistä ei vaan voi tykätä, oli anoppi tai ei. Sillä kuka mieheni kasvatti, ei ole mitään tekemistä sen tosiasian kanssa että anoppini on itsekäs ja omahyväinen akka, mieheni taas ihana ja toiset huomioonottava ihminen. Jokainen on sellainen kuin on ja kaikista ei tarvi tykätä, tai edes sietää. Jos jonku naama ei miellytä, en tunge seuraan. Ja mieheni tietää tämän ja hyväksyy täysin, ei itsekään aina ymmärrä äitinsä toilailuja mutta ei kuitenkaan pahoita niistä mieltään niinkuin minä.

Vierailija
13/13 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli sanonut miehelleni että tulee ensi kesänä huutamaan häihimme kun pappi kysyy että onko jollain jotakin vastaan tätä liittoa että hänellä on. (Emme siis ole mieheni kanssa vielä naimisissa, mutta puhun nyt kumminkin anopista ja apesta.)

Esteet on tutkittu jo ennen vihkitilaisuutta, eikä pappi kysele kuin vihittäviltä että tahdotko. Joten eipä se anoppi pääse mielipidettään kertomaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä