Voiko joku sanoa rehellisesti että joulu oli pettymys!
Kommentit (18)
joten en petykään. Mutta en kyllä pidä koko joulusta ollenkaan.
En ikinä odota joululta paljon joten en petykään. Mutta en kyllä pidä koko joulusta ollenkaan.
En myöskään hössötä joulun takia etukäteen tai panosta hulluna aikaa/rahaa/kaikkea.
Ihan turha juhla koko joulu (kuten myös juhannus, vappu jne.).
Kaikki meni ihan pieleen. Tunnelma ja kaikki. Kiittäminen erkkalasta ja omaa puolisoa.
vanhempani ovat niin vanhoja, että ovat kiukkuisia. Lapsi on ainokainen ja on aina hepulissa. Veljeni haluavat viettää perhejoulua ja minä olen yh, joten olen palvelemassa vanhuksia. Haistakaa kaikki vaan paska ja ensi vuonna uudestaan...
ihan pettymys, mut järkytys. En ole tajunnut kuinka paljon vanhempani, ja erityisesti äitini, ovat vanhentuneet syksyn aikana. Joulun järjestäminen (ei järjestänyt yksin, kaikki olivat apuna siivoamisesta ruuanlaittoon) oli äidilleni liian rankkaa. Kamalaa, että mun huoliteltu, hyväntuulinen äitini kulki joulun itkeskelevänä ja tukka rasvaisena, en ole koskaan nähnyt häntä tässä kunnossa.
Lapsi oli melkoinen tapaus, kun ei pakkasten vuoksi päässyt kunnolla ulkoilemaan, ja oli ainoa lapsi tässä porukassa joten mitään leikkiseuraa ei ollut. Miehenikin oli aika kamala (minulle) ja pahoitti mieleni todella usein, mut hän on vasta menettänyt vanhempansa ja tämä ensimmäinen joulu ilman heitä on hänelle varmasti raskasta aikaa, joten häneltä mä nyt kestänkin enemmän koska ei normaalisti ole tuollainen.
Ensi joulu täytyy sitten miettiä kokonaan uusiksi, ei varmaan enää voida kokoontua vanhemmilleni ainakaan näin pitkäksi aikaa.
Jouluna vain usein sattuu ja tapahtuu. Mutsi joutui sairaalaan jouluviikon alussa, mutta pääsi kotiin vuorokauden jälkeen. Hänen luonaan piti käydä kotiinpääsyn jälkeen tsekkaamassa, että kaikki on ok. Sitten sain kurkkuni kipeäksi ja tuli yskä. Aattona piti kokoontua mutsin luona, mutta olin niin kipeä, etten uskaltanut lähteä. Nyt on lääkäri varattu huomiseksi.
koska
- ei kokoonnuta enää mun vanhemmille vaan mun tai veljen perheen luo. Vanhemmat sitten tulevat paikalle viinin ja mädin kanssa valmiiseen pöytään. Ja ovat tyytyväisiä. Äidilleni oikeasti paras lahja on valmis joulupöytä (30vuotta on saanut sitä itsekseen väkertää!)
Kyllä munkin äiti kulkis likaisissa hiuksissä itkevänä jos sen pitäis vielä eläkeikäisenä olla jouluemäntänä!
Joulu oli ajoittan ihan perseestä...
Juostiin sukulaisissa ja olin kuski koko joulun. En ehtinyt yhtään rauhoittua ja tapanina kun oli ainoa päivä kotona, niin mies päätti mököttää.
Nyt on väsynyt ja ahdistunut olo, kun mies voi mököttää koko viikon, kun sille päälle sattuu. On muuten törkeätä, että yksi ihminen perheessä voi ja katsoo oikeudekseen pilata myös kaikkien muiden päivän :(
joku myöntää, ettei sen joulun tarvitsekaan enää aikuisena tuntua niin ihmeelliseltä. Ihan kivaa oli, mutta ei todellakaan mitään supermahtavaa.
kaikki suunniteltu yhteinen tekeminen jäi kun juhlijat on sängyn pohjalla, ja ruuatkin on syömättä.
Odotan aina täydellistä joulua, eikä se koskaan ole sellainen. Siivoan kaapit, laitan kaikki ruuat alusta loppuun - sitten tyhjyys.
Syytän itseäni, en muita.
kuinka moni perheen äiti joulusta nauttii? Itse häärin kipeänä koko aaton keittiössä, ilman apuja, että sain perheelle ja äidilleni kystä kyllä. Joulupäivänä sain järkyttävän migreenin ja koko päivä meni siinä...
Ihana joulu, juhlista jaloin, huoh....
Mutta ongelma on se, että aika moni joutuu viettämään joulun itku kurkussa ja ahdistuneena, koska erilaiset odotukset törmäävät ja riitoja on varmaan keskimäärin enemmän kuin normaalina viikonloppuna.
Eli kaikilla ei todella ole edes ihan kivaa vaan ihan hirveätä ! Itsekin olen itkenyt monet joulut, koska olen joutunut viettämään sen joulu- ja sukulaisvihaajan kanssa.
joku myöntää, ettei sen joulun tarvitsekaan enää aikuisena tuntua niin ihmeelliseltä. Ihan kivaa oli, mutta ei todellakaan mitään supermahtavaa.
Mä olen suorastaan erityisen iloinen, kun joulu meni näin hyvin, olin ihan varma, että vaiheeseen jää kaikki ja vituralleen kääntyy koko joulu.
Mun lapset auttoivat mua, ja me tehtiin se!
Itse sain siitä hyvän mielen, vaikka muuten ehtoisena emäntänä jouduinkin hääräämään aaton ja joulupäivän. Tapanina olisin voinut nauttiakin, mutta sitten sairastuin flunssaan ja tosi kauhea tauti onkin. Kuume nousee aina tuossa iltapäivällä, särkee kaikkia lihaksia ja varsinkin kurkkua ja niskaa...
Silti joulu ei ollut mikään pettymys. Ei missään nimessä.
Itse sain siitä hyvän mielen, vaikka muuten ehtoisena emäntänä jouduinkin hääräämään aaton ja joulupäivän. Tapanina olisin voinut nauttiakin, mutta sitten sairastuin flunssaan ja tosi kauhea tauti onkin. Kuume nousee aina tuossa iltapäivällä, särkee kaikkia lihaksia ja varsinkin kurkkua ja niskaa... Silti joulu ei ollut mikään pettymys. Ei missään nimessä.
rahaa meni rutkasti ja tunnelmaa ei sillä kuitenkaan saanut, johtune muusta porukasta.
ap.