Korvakierteisten lasten vanhempia
Meillä 2 korvakierteistä lasta, joista toisella (2V) useita kymmeniä korvatulehduksia (ehkä n.30) vaikeaa sanoa mistä alkaa ja mihin loppuu. Kiinnostaisi tietää miten muita vaikeita korvakierrelapsia on hoidettu? Tuubituksia tehdään nyt jokaiselle, mutta tuubituksissakin on eroja.. sen olen jo huomannut. Meillä 2v:n korvat on tuubitettu 4 kertaa. Tuubit on aina olleet titaaniset (kaiketi parhaat?) mutta pari kertaa on laitettu ns. isompi kokoiset tuubit, jotka hänellä toimii selvästi niitä "tavis tuubeja" paremmin. Minkälaisia tuubeja teille muille on laitettu? Mitä muuta hoitoa tuubien lisäksi on ollut? Imetty korvia tyhjäksi 2 päivän välein ja antibiootteja ja tippoja on ollut meilläkin... Onko vielä jotain muita vaihtoehtoja olemassa kenties?
Kommentit (23)
Meillä on kanssa yksi pahasti korvakierteinen lapsi, jonka tulehdukset ovat onneksi nyt ajan kanssa vähentyneet. Ei auttaneet putkitukset meilläkään, oireita se tietysti lieventää.
Tuota refluksia pitää alkaa seurata. Nyt muutenkin olen kiinnittänyt huomiota, että tyttö nieleskelee välillä, ihan kuin jotain nousisi suuhun. Lapsi kieltää asian, mutta taitaa olla niin tottunut kipuiluun, että ei välttämättä itse edes huomaa... :(
pari-kolmevuotiaana. Kerrankin tulehdus kesti yhtäjaksoisesti puoli vuotta. Apu tuli useita kuukausia jatkuneesta maidottomasta dieetistä (tietty kalkkitabletit sitten kuvioissa).
streptokokkirokotteeseen! Sen jälkeen on ollut vain yksi tulehdus ja nyt 3 vuotta täysin ilman!