Onko muita jotka hakevat huomen saikkua välipäiviks?
Onneksi on pikku nuha niin ei tarvi ihan hirveesti näytellä kipeetä.
Kuumetta ei oo mut kerron terveyskeskuksessa että oli koko yön 38 ja puol ja aamul otin sen verran lääkkeitä et sain lapsille aamupuurot keitettyy ja siinhän se kuumekkin aleni.
Kommentit (45)
Me katsotaan sairaslomatilastosta Kenet me seuraavaksi lomautetaan
Ap. on moraaliton, mutta ei kaksi väärää tee oikeaa.
Seuraavan kerran töitä vasta torstaina eli eiköhän tästä siihen mennessä parane. Nyt köhin nenä niistämisestä ruvella. Voisin tietty mennä kipeenäkin töihin, muttei ole mitään järkeä mennä tartuttamaan toisia.
Hyvin ottaa ihmiset kipinää lintsaamisesta. En vaan ymmärrä intoa tuomita muita, ilman että tietää tarkemmin taustat. Kai sitä nyt jokainen toimii omasta mielestään järkevästi.
otan sairaslomatodistuksesi vastaan mutta en usko sitä ja päätän, että sairaslomasi ei ole palkallista eli vähennän sinulta sen 5 päivän palkan. Jos olen oikein vihaisella päällä saatan katsoa poissaolon luvattomaksi ja siksi antaa varoituksen tai irtisanoa. Jos näen sinut alennusmyynnneissä tai kaupoilla, saat heti potkut.
Tiesithän, että lääkärin todistus on vain suositus työnantajalle. Hän voi olla hyväksymättä välipäivien poissaoloja.
t. ison organisaation henkilöstöpäällikkö
Sä oot muutenkin niin pelottava, mut en vaan olis ikinä arvannut sun viettävän aikaa täällä...
mahdollisuus laittaa työntekijä työkyvynarviointiin:). Suosittelen työnantajille, kaksi lähtenyt jo ihan omasta tahdosta ;).
ja on keskiviikkoon asti vapaata. Minä kunnon työntekijä sairastan vapailla... että ottaa päähän!! Varmasti oon keskiviikkona taas elämäni kunnossa. Se niistä vapaista....
Esimiehen kanssa on sovittu, että tarvittaessa voi pitää etäpäivän, jos näillä keleillä ei pääse liikkeelle.
ja hurautan töihin.
ja ei kyllä tarvitsisikaan, koska meillä riittää pelkkä soitto ja sillä voi olla 3 päivää poissa. Lapsen takia voi olla 4 päivää myös pelkällä soitolla.
Onneksi on itsellä työmotivaatiota ja vastuuntuntoa, ettei tarvitse turvautua linsaamiseen. Saman haluan opettaa lapsellekin. Sairana ei toki tarvitse töitä tehdä, mutta pieni nuha ei ketään haittaa. Onhan lapsetkin monesti tarhassa vaikka nenä vuotaa.
Tuskin sua hirveästi työpaikalla arvostetaan.
"punainen mappi" pullistelee sairauslomia. Nytpä vain työnantaja laittaakin nämä esimiehen kanssa keskusteluihin, joissa työnantajan edustaja yhdessä työntekijän kanssa mietitään, kuinka voitaisiin noita sairauslomia ehkäistä. Työkyvyn arvioon käy tie monella, vaikka käytönnössä mitään muuta työtä ei työnantajalla ole tarjota. Seuraavissa yt-neukkareissa ovat varmoja lähtijöitä. Näin se vain menee.
Jotenkin surullista tuo nykyajan nuorten "työnteko".
on ihan varmaan huomenna samat sairauslomalla, jotka olivat jo ennen jouluakin. Toinen ihan syystä ja toinen... Milloin mikäkin "vaiva". Noh, me muut juostaan taas.
Ensi viikolla on monta juttua, jotka on pakko tehdä ennen vuodenvaihdetta. Jos minä olen pois, kukaan muu ei tee niitä niitä (ei ole sijaisia, eivätkä muut omilta töiltään ehdi). Jos ne jäävät tekemättä, kärsitään ehkä koko ensi vuosi, ainakin kevät.
Jään menemättä töihin vain mikäli makaan koomassa.
Se vain harmittaa, että tämän takia meillä ei onnistu tuo omalla ilmoituksella pois oleminen, kun jotkut käyttävät sitä väärin. Siis kaikki joutuvat ravaamaan lääkärissä.Ja p.s. kyllähän pomokin ne sun "saikut" tietää ja muistaa, kun yt:t alkavat.
päiväkoti kiinni.
Ja itse töihin, vaikka meillä saisi sen 3 päivää olla ilman lääkärintodistustakin.
Lapsen sairastaessakin (erittäin harvoin), pyrin ensimmäisen päivän jälkeen saamaan jonkun läheisen hoitamaan osan aikaa.
Olen itse nähnyt noita lintsareita ja pienimmästäkin kotiin jääviä ihan tarpeeksi tietääkseni miten se vaikuttaa koko työilmapiiriin jne.
nuo lintsarit jäävät kiinni ajan mittaan -kaikki.
Ja moisethan vähennetään ekana yt-neuvotteluissa tms.
Ja sehän on vaan oikein hyvä asia! :)
Minun ei tarvitse mitään lääkärin lappuja toimitella vaan pelkkä ilmoitus työnantajalle riittää, mutta minullepa ei tulisi mieleenikäänilmoittautua sairaaksi jos en sitä oikeasti ole. Jos vaan sängystä ylös pääsen niin menen kyllä töihin pikku nuhassakin. Mutta meitä on moneen junaan.
Tilastojen mukaan niissä työpaikoissa, joissa voi olla omalla ilmoituksella pois, on sairaspoissaoloja vähemmän ja ne ovat lyhempiä kuin niissä työpaikoissa joissa sairastodistus vaaditaan. Aika jännä juttu sinänsä.
Työnantajasta lähtöisin tämäkin :)
työyhteisö, ettei uskalla olla edes kunnon taudissa pois. Sitten ollaan angiinassa ja jopa heti kun jalat noron jälkeen kantavat raahauduttu työpaikalle. harmi tietty kun taudit leviävät työkavereihin ja potilaisiin,,,mutta jos haluaa työnsä jatkuvan niin pakko toimia näin :(. Ja me olemme myös niitä vanhempia jotka kippaavat mukulansa päiväkotiin pikkukuumeessa kun pomo töissä ei oikein ymmärrä niitä poissaoloja,.
Ei tulisi mieleenikään. Olen sairaslomalla vain jos olen sairas.
Kyllä lintsarit jää kiinni ennemmin tai myöhemmin.
Lomatuksen syy on laillinen tuotannolliset ja taloudelliset lötinä.
joten olen tänään kotona, vaikka töihin ja tarhaan oltiin menossa. Toivottavasti kuume ei palaa tänään, jotta pääsen jo huomenna töihin. Teen yksin yhtä osuutta projektista, joten ei edisty, jos olen poissa.
Tosin tää on pitkäaikainen vamma ollut. Olen ollut saikulla jo joulukuun alusta ja se luultavimmin jatkuu.
Leikkausta odotellessa...