Huonoin etelän rantalomakohde jossa olet käynyt?
Kommentit (22)
Todella paljon venäläisiä, ei mitään paikallista elämää, ei mitään shoppailtavaa, ei juurikaan nähtävyyksi (kairoon pyramideille emme menneet, ne olisivat näkemisen arvoiset ehkä olleet)
Hotellit oli kyllä viimeisen päälle, mutta kaipaisin vähän muutakin
- Bulgarian Sunny Beach, hotellia hotellin vieressä, ei mitään paikallista, suljettu turistikylä, ei tosin tullut yllätyksenä ja halpismatkana ihan kiva jos haluaa rannalla maata, mutta en todellakaan säästäisi vuotta ja sitten lähtisi sunny beachille
- Agios Nikolaos, Kreeta. Tosi tylsän oloinen paikka, keskustampana olevat rannat tosi pieniä, kaupunki aika ruma, jos Kreetalle haluaa niin esim. Rethymnon ja Hania paljon kivempia
Rodos, Agios Nikolaos, Mallorca jne. Aivan karmeita turistirysiä ja **** tähden hotellit ei todellakaan vastaa luokitustaan.
Ei mun mielestä kuulu tähän ollenkaan. Pitää vain lähteä Magalufin tai Santa Ponsan yms. ulkopuolelle niin on aivan mahtava saari.
Tosin, siitä on jo vierähtänyt 15v kun siellä viimeksi olin, joten onhan saattanut muuttua. Mutta kaksi kertaa siellä olen käynyt, ja kummallakin kerralla oli hienoa. Ainakin tuolloin tippukiviluolat, safari ja possujuhlat jo pelkästään olivat kivoja, puhumattakaan itse saaresta. Vaatii toki itseltä halua irrottautua sieltä rysästä liikenteeseen..
vain kerran ja paikka oli Puerto de la Cruz. Se on surkein mun käymistä rantakohteista. Normaalisti olen ollut jossain Italian ei-turistirysä -kohteissa, Madeiralla, Dubaissa, Thaimaassa tai Jenkeissä Floridassa.
Mallorca on ollut meille ehdottomasti paras etelänlomakohde. Koko saari oli mukava, mukaan lukien Palman kaupunki. Ainut pieni miinus tulee hintatasosta, on kalleimmasta päästä välimerenkohteista.
Tätä ei vain yleensä voi sanoa ääneen, sillä jos kerrot viihtyneesi Mallorcalla, sinua pidetään helposti ihan dillenä. Joten nyt nimettömästi avaudun. ;-)
Liian turistipaikka, jättisuuret torakat, ylimieliset paikallisasukkaat, huono ruoka...
Aikaa käynnistä tosin jo parikymmentä vuotta, mutta eipä ole aika kullannut muistoja.
on kokeintaan siedettäviä. Turistirysiä, ei mitään yllättävää. Jos tiedostat tämän, hyvin menee. Madeira oli paska, kylmä, tuulinen, täynnä englantilaseläkeläisiä ja hotellin 4 tähden luokitus vastasi lähinnä 3 tähteä.
Puerto de la cruzissa oli sentään jotain paikallista elämää, oli ihan siedettävää. Tänä vuonna mennään playa se las americakseen, ja tiedän mitä tuleman pitää mutta pääasia on lämpö ja valoisuus.
jos vuokraa auton! Siellä on tosi paljon nähtävää, ja naapurisaarella La Graciosalla käynti on ihan must. Tietysti jos Puerto del Carmeniin jää kuppaamaan niin ei ole paljon hurraamista.
se on yksi ihanimmista saarista mitä on nykyään! Senpä vuoksi sitä nykyään suosii paljon kaikki ihan kuninkaallisista lähtien... Mutta, itselläni huonoin rantalomakohde on ollut Italiassa Riccione. Rannat ihan hirveät (aurinkotuolit ihan vieri vieressä) ja muutenkaan en tykännyt yhtään.
Tykkäsin jopa Sunny Beachistä ja Pattayastakin. Jokainen paikka on ajanut asiansa ja ainakin itse tutustun sen verran kohteeseen etukäteen, etten odota mitään eksotiikkaa tai kulttuuria jossain SB:llä tai vastaavasti en odota Nizzassa hiekkarantoja ja lomakylätunnelmaa.
Jos pakko on valita joku ikävä paikka, niin Bahia Feliz, mutta kiva matka se sinnekin oli. Rentouttavaa.
Ei juuri löytynyt rantoja, joissa olisi voinut uida ja ottaa aurinkoa. Ruoka huonoa, kalaa ei ollut vaikka saari kyseessä. Muutoin ihan kiva pikkukaupunkifiilis.
Kysymys oli siitä mikä on kamalin etelänkohde. Jos tiedätte jonkun kamalamman kuin nyt esim. Lanzarote niin heittäkää kehiin. Turha lähteä puolustelemaan. Ja juu, kyllä mekin kierrettiin Lanzaroten saari ja se on silti tylsin ja kylmin etelänkohde, jossa olen käynyt. Ja olen käynyt viidessä paikassa Kreikassa, kahdessa Italiassa, Mallorcalla, Turkissa ja Egyptissä.
Ruma kaupunki, ei mitään erikoista. Ihan hirvee.
Hurghada. Maanpäälinen helvetti. Hyvä kohde jos menee sukeltamaan ja pysyy merellä.
Vertailukohtana mulla mm. Espanja, Kreikka, Turkki, Italia, Israel, Thaimaa..
Ehkä Bulgarian kohteet on olleet ei niin kivoja. Syystä että hotelli on ollut jossain 2km päässä rannasta, korkeuserot huimaavat, ja se on vaan sitä turistikylää.
Vertailukohtana rantalomakohteista Mallorcan eri kohteet (pidän), Rio De Janeiro, Las Palmas, Play del Ingles, Teneriffa, Rhodos, Kypros, Turkki.
Parhaat kaikista on Kypros ja Turkki. Niihin rantalomakohteisiin muuttaisin vaikka asumaan, ehkä sitten eläkepäivinä. :)
Käpynen turistikylä keskellä ei mitään.
Tosin kävin siellä n. 20 vuotta sitten, onhan voinut muuttua paratiisiksi (epäilen).