Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun yökylään tulee vaatelias lapsi, kenen kuuluu

Vierailija
25.01.2011 |

ostaa kaikki hänen haluamat asiat?

Hän siis syö vain tietyn merkkistä ketsuppia, muut ei kelpaa.

Ihan vain muutamaa valmisruokaa, tietty valmistaja.

Jos hänen lempiruoka on tehty eri tavoin kuin kotona, hän ei syö.

Sanon hänelle, meillä tehdään näin, meillä on tämän merkkistä ketsuppia ym.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voin jotain ostaa, mutta esim. en erikseen ala eri ketsuppia tuota lasta avrten hommaamaan jne.

Vierailija
2/3 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kehtaisi kylään mennessä äitinä tai isänä edes sanoa että "meidän Erkki ei sitten syö lihapullia jos niissä on sipulia". Vaan onpa niitä tullut vastaan niitäkin ystäviä, joilla Erkki ei ole lapsi vaan aviomies... Ja niin ne on pitänyt Erkille sipulittomat lihapullat tehdä =)

No vakavasti, minulla on vaikeasti allerginen lapsi. En oleta, että kyläpaikasta tulisi lapselle täysi ylöspito, vaan kuljetamme ruuat mukana. (En kyllä ole odottanut ylöspitoa silloinkaan kun menimme kylään ilman lasta.)

Lapseni on tosin jo alakoululainen, joten sekä häntä että minua äitinä ilahduttaa suunnattomasti, mikäli kyläpaikan emäntä/isäntä on huomioinut lastani jollain pienellä asialla, vaikka varaamalla omien lastensa synttärikutsuilla YHTÄ sellaista sorttia jota lapsenikin voi ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat on kaikkiruokaisia tai siis valinnat ovat joko syöt tai sitten olet ilman. Sama muille. Vieraskorea voi tietysti olla.

Kaverikylässä oli lapsi, joka ei pitänyt ostamastani limonaatista (niitäkin on). Olisi pitänyt olla omenamehua. Laitoin ihan marjamehua ja se kai kelpas, en jäänyt kytikselle katsomaan.

JOskus pääsee helpommalla, kun tekee niin kuin vieraat haluavat. Allergisten kanssa on tehty esim. pizzaa, johon saavat kerätä päällisensä itse. Muutenkin kompotti (ruoka, salaatti osasina, josta kukin kokoaa mieleisensä) tai mese on ihan kätsyä.

Jos jokin valmisjuttu on se kelpaava, niin saa tuoda eväänsä kyllä mukana.