Mitä mieltä seuraavista nimistä?
Adanna Elena Alexandrina
Adanna Daniela Alexandrina
Emiina Isla Antoinette
Eelis Luka Zacharias
Eelis Daniel Zacharias
Anton Eelo Christian
Anton Milo Christian
Anton Miko Christian
Eemil William Andrew
Mikä ihastuttaa, mikä vihastuttaa, mitä muuttaisitte? Kyseessä kaksikielinen perhe, joten lapselle tulisi ruotsinkielinen sukunimi.
Kommentit (28)
mahtipontisia. voin kuvitella teidät sipsuttamassa siellä pienessä kartanossanne suuret valkoiset peruukit päässä.
Vaivalloista tulee olemaan.
Tulee olemaan kova homma tavata joka halvatun kerta, kun lapsen nimeä kysytään, kirjain kirjaimelta koko nimi rimpsua.
tytön nimistä Islasta.
Pojan nimistä Eelis, Luka, Anton, Milo ja Christian.
Mikään yhdistelmä ei mielestäni toimi.
Esim. nimi Adanna voisi olla ok, jos sen perässä olisi jotain perinteisempää (tavallisempaa), mutta tuollaisina yhdistelminä koko nimi ja erityisesti Adanna tuntuu tosi siirappiselta. Itse laittaisin Adannan perään esim. Ellen Matilda tai muuta vastaavaa. Tosin omalle lapselleni kelpaisi vain nimi Isla tuosta luettelosta.
Pojan nimistä yhdistelisin esim. Eelis Anton Christian. Pidän enemmän näistä pojan nimistä ja nimi Milo on suosikkini, mutta aika raskaita nimiä ovat nuo Zacharias, William, Andrew ja Daniel.
tosin harvinainen Suomessa, mutta mitä väliä. Nimen juuret ovat Afrikassa, joten ei mikään ihme, että iso osa tähän ketjuun vastanneista pitävät nimeä "väkisin väännettynä" ja "itse keksittynä" yms.
Nimen tarkoitus on "isänsä tytär". :)
Emiina on ilmeisesti Eminan "suomalaistunut" muoto, joka tarkoittaa mm. rakastettua, luotettavaa ja totuudenmukaista.
Minulla on toinen ikkuna auki Googleen ja siellä erinäisiin nimisivustoihin. Emina on eräässä paikassa mainittu alkpuerältään latinalaiseksi ja germaaniseksi nimeksi, toisissa paikoissa taas (alkpuerältään) arabialaiseksi.
Ihan nätti nimi sekin, ei sen puoleen.
Enemmän minua henkilökohtaisesti hämää nuo seuraavat nimet, joiden seurauksena tyttölapsen nimikokonaisuuksista tulee liian "krumeluurimaisia". Tämä on luonnollisesti makuasia, mutta minusta harvinaisen nimen jatkeeksi sopii yksi tai kaksi yleisempää nimeä.
Esim. Adanna Elena, Adanna Isla Daniela, Emiina Isla Antonia tai Emiina Isla Alexandra.
Itse oletettavasti päräyttäisin Adannan tai Emiinan jatkeeksi toiseksi tai kolmanneksi nimeksi esim. Marian, Susannan tai Helenan, jotka ovat ajattomia nimiä. Mutta nämä ovat makuasioita, kuten jo sanoinkin.
Poikien nimissä on (minusta) sama juttu, eli "sorrutaan" liialliseen kikkailuun jokaisen nimen kohdalla. Esim. Eemil William Andrew näyttää jo kirjoitettuna hivenen koomiselta. Tulee jopa mieleen, että oletkohan sittenkin provo Porvoosta, joka haluaa vain pitää vähän lystiä palstalla näin joulun aikaan... :)
Ehdotan joka tapauksessa pojalle nimeksi Anton Dan Wilhelm, olitpa provo tai et. Hauskoja pyhien jatkoja sinnepäin joka tapauksessa!
Arvostan mielipiteitänne. Kyseessä ei ole provo, vaikka ilmeisesti osan mielestä nimet ovatkin hiukan liian erikoisia. :) Moni nimistä esiintyy jossakin muodossa suvussamme ja ovat siksi tärkeitä. Halusin kuitenkin muokata ne hieman erilaiseen muotoon, sillä en halua antaa lapsellemme nimeä, joka on jollakin tuntemallani henkilöllä (poikkeuksena kuitenkin isän nimi, joka löytyy tuolta listasta). Itse en näe nimiä liian erikoisina. Esimerkiksi nimi Aleksandra löytyy jo lähisuvusta, siksi piti muuttaa se vähän erilaiseksi. Jonkun mielestä nimi Alexandrina oli liian hankala. Minä en ole samaa mieltä, sillä olen puoliksi ruotsinkielinen ja tuo nimi sointuu ihan helposti suussani. Minä olen vähän sellainen ihminen, joka pitää erilaisuudesta, siksi varmaankin näin erikoiset nimiyhdistelmät. Joku oli ehdotellut toisenlaisia nimiyhdistelmiä näistä samoista nimistä, kiitos niistä! Esim. nimi Elena Isla Daniela lähti harkintaan. Tuo kommentti meidän pienestä kartanosta oli muuten hauska. ;) Lisää mielipiteitä saa ilmaista, en todellakaan pahastunut yhdestäkään sillä nimi on edelleen meidän päätettävissä meidän mielipiteemme mukaan! Kiitos vielä vastauksista!
AP
tuo Adanna on sellainen, ei siis sitä. Emiinakin on ihan kummallinen?! Ja Eelo.
Antos on ihan jees ja Elena tai Isla. Kolmea nimeä ei välttämättä tarvii.
Suunnilleen samalta kuulostaa, mutta se onkin vain minun mielipiteeni.