Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mukavia kummeja

Vierailija
25.12.2010 |

Yhden lapsen kummien joululahja on vasta matkalla meille -kun ei ole aiemmin saanut lähetettyä ku päivää ennen joulua (liian pitkä välimatka), toisen lapsen kummi ei muistanut ollenkaan jouluna lasta, eikä muuten kuukausi sitten syntymäpäivilläkään -on niin omahyväinen ihminen vaikka on ihan lähisukulainen ja vaikka muuten joudumme olemaan jonkin verran tekemisissä. Kolmannen lapsen kummit muisti ihanasti vaikka eivät ole meille edes verisukua. Tekisi mieli kuitata jotenkin muutamalla sanalla...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Et varmaan kutsu ihmisiä, joten miksi ihmiset ajattelee pöllähtävänsä teille kun ei kutsuta?

Kolmas kummi taitaa olla joku sun kaveri?

Odota vaan 20 vuotta lisää niin onko sulla vielä läheisiä ystäviä (vaikka lapsen kummi olisikin)?

Niin osaan nähdä sut silmissäni... Minä, minä, minä ja minä.. Mitä sinä muille annat?

Milloin olet viimeksi ollut yhteydessä kahteen ekaan kummiin? Mennyt heille? Kysellyt kuulumisia?

Vierailija
2/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen kummi on siskoni jolle kirjoittelen sähköpostia useita kertoja kuukaudessa. Ja mielestäni meillä on välit ok. En vaan voi ymmärtää ettei saa itseään raahattua postiin vähän aiemmin ku tietää ettei mikään päivässä kulje toisellepuolelle suomea jouluruuhkaan. Hänen lapsensa (myös meitin kummilapsi) sai lahjat jo joulua edeltävänä viikkona. Toinen kummi on miehen veli. Olemme työn puolesta aika paljon tekemisissä. Juhliin on kutsuttu ym mutta herralla on parempaakin tekemistä nyt ku lemppas huora ämmänsä ja otti uuden ulkomaisen samanlaisen tilalle. Edes omia lapsiaan ei viitsi nähdä -kummilapsestaan puhumattakaan. Niin ja taitaa olla kade veljelleen ku on vain tyttöjä saanut aikaan ja kaikki muut veljet on saaneet myös poikia. Kolmas kummi on tuttavapariskuntamme myös kauempaa suomesta ja heidän kanssa olemme kaikista vähiten tekemisissä juuri välimatkan takia. Eli huomioitu on tässä jokaista mahdollista mutta aikuisia ihmisiä ei nyt sentään mielestäni tarvii alkaa nuoleskelemaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummit eivät ole lahja-automaatteja, vaikka sellaisina heitä pidetään, ja kummien paremmuus ja ihmisarvokin tunnutaan toisinaan mitattavan lahjan rahallisella arvolla, sentillisellä tasa-arvolla toisten lasten saamiin lahjoihin, saapumisajankohdalla ym.

Ja kummit eivät tosiaan ansaitse itse mitään, kunhan toimivat kuten kunnon kristityn kummiorjan kuuluu: kumartavat lasta ja antavat lahjoja ja suitsuketta ja mirhamia lapsosen vanhemmille.

Vierailija
4/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tyttöni kummitäti ei tullut ristiäisiin, vaikka itse halusi kovasti kummiksi ja lupasi tulla. Sitten olikin juuri kamalasti tekemistä, eikä ehtinyt matkustaa. Nyt lähetti vasta jouluksi kummikehyksen ja lahjan, vaikka syyskuun lopulla oli ristiäiset. Me kyllä lähetimme hänelle syksyllä syntymäpäivälahjan ja nyt myös joululahjan, ja kyselemme kuulumisia.

Poikani kummitäti(=sisareni) on suuttunut minulle eräästä keskustelustamme (ei liittynyt lapsiin mitenkään), eikä ole soittanut tai käynyt kertaakaan kesän jälkeen, vaikka on ohi kulkenut monesti. On päättänyt pitää vihaa, eikä vastaa kirjeisiin tai tekstiviesteihin tms. Saatikka että edes kiittäisi omasta syntymäpäivä- tai joululahjastaan. Lapselle sentään lahjan toimitti välikäden kautta.

Onneksi lapsille on osunut pari mukavaakin kummia, jotka joskus poikkeavat, tai joille voi itse mennä kyllään ja olla normaaleissa tekemisissä. Lahjoja enemmän minä arvostan yhteydenpitoa lapseen, ja itse myös muistamme kummeja.

Vierailija
5/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyynisen ja epämiellyttävän ihmisen kuvan. Ikävästi puhut muista, ja niin kuin joku jo ylempänä sanoikin: niin metsä vastaa jne.

Vierailija
6/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minua ainakin kiinnnostaa omien kummilasten elämä ja touhut. Ja varmasti mennään jokaisille kutsuille ym. Ja muistetaan. Ja vanhemmilta kysellään lasten kuulumisia jne. Mut meitä on moneen junaan. Tiesin jo heti ku mies halusi juuri tämän veljensä pojan kummiksi ett ongelmia tulee -tai ainakin välinpitämättömyyttä

Vierailija
7/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen, jonka kanssa JOUTUU olemaan jonkin verran tekemisissä??

Vierailija
8/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi olen niin epämiellyttäviä ihmisiä valinnut kummeiksi koska satun olemaan parisuhteessa ja tämä epämiellyttävä ihminen on miehen veli ja ehkä meidän perheessä miehen sanalla on hieman merkitystä... Joillakin voi olla erilailla

Vierailija
9/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapsille paketit postitse, hyvissä ajoin jo ennen joulua, joten perille ehtivät varmasti. Silti en ole saanut edes tekstiviestillä kiitosta. Yhdeltä kummilapselta sain sentään joulukortin, muista ei ole kuulunut mitään. Minusta se kiitos olisi ollut kohtuullinen, muuta "huomiota" en ole vaatimassakaan. Mutta ehkä lahjat sitten olivat niin huonoja ja lahjojani ei jatkossakaan kaivata.

Että näinkin päin.

Vierailija
10/10 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinkkukummi ei muistanuut

ja hänen tilalleen otettu varakummikin muisti

- eli 12/ 12 eli 100% muistaminen kummeilla- KIITOS siittä:::)

ps välimatkaa kumeilla lapsiimme 350 km-350 m

- eli kummit ovat ympäri Suomea

t. äiti ja 2 lasta