Meille tuli ihana kani, ja nyt lapsen nenä vuotaa. Oliskohan mitenkään mahdollista että menisi ohi?
Onko kellään kokemusta? niin kovasti toivoisimme ettei tarvitsisi uudesta peheenjäsenestä heti luopua...
Kommentit (9)
Toisaalta kani on yksi allergisoivimmista eläimistä.
Ja heinätkin voivat aiheuttaa reaktioita.
Eli ei välttämättä ole kanille allerginen, tosin heinänuha oireilis kesäsinki..
Ja kanihan tarttee sitä heinää.
näyttäisi kuitenkin siltä että oireet eli silmien kutiaminen ja nenän tukkoisuus tulee nimenomaan kanin käsittelystä. Kun kani on toisessa huoneessa oireet helpottaa. täytynee hakea allergialääkkeitä ja kokeilla.
ap
jos allergeenejä on teillä kotona koko ajan paljon. Itse luovuin lemmikistä allergian vuoksi. Kyllä se hetken kirpaisi, mutta se oli ainoa järkevä vaihtoehto terveyttä ajatellen.
Mä olen siis kaikille eläimille allerginen, ja silti mulla on tällähetkellä 2 koiraa,2 kania, ja 2 marsua.Kanit ovat mulla allergisoineet eniten.
Olen huomannut sen, että aina kun uusi eläin tulee, menee pari viikkoa, että elimistö tottuu. Pari ensimmäistä viikkoa olen aina ollut siis ihan tukossa, ja sitten pikkuhiljaa helpottaa.. Enää ei tule normaalielämässä mitään oiereita, ainoastaan jos esim leikkaan kanien kynsiä (ja karva pöllyää).
Voi siis hyvin olla, että lapsesi kohdalla käy samanlailla. Toisaalta voi myös olla, että allergia pysyy, tai jopa pahenee. Jos tilanne ei nyt kuitenkaan ole kovin vakava (lapsen henkeä ei tietenkään voi uhata) niin sinuna katsoisin kun aika kuluu ja seurailisin tilanneta.
Jos kani on poikanen eikä sisäsiisti, niin opeta mahd.nopeasti sisäsiistiksi, eli käymään hiakkalaatikossa. Ja tyhjennä potta päivittäin. Ulosteet, ja varsinkin virtsa ovat kovia allergianaiheuttajia.
ennen kuin laitat kanin kierrätykseen :(
Voi ei :(
Mulla olisi tarvetta tyttökanille. Tulisi leikatun uroskanin seuraksi. Saisi takuulla hyvän kodin.
ennen kuin laitat kanin kierrätykseen :(
kun allergiaoireet ovat noin selvät.
kun niiden nenä vuotaa.