Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"köyhyydestä"

Vierailija
23.12.2010 |

Minua ei säälitä sitten yhtään nämä ns köyhät. Monesti se on omavalinta että ollaan kotona ja eletään tuilla. Pitääkö sitten valittaa ettei rahat riitä. Miten kehtaavat valittaa. Minusta tuet pitäisi ottaa pois jos ei ole aktiivisuutta muuhun kuin sohvalla makoiluun.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta heidän lasten puolesta säälittää. :(

Vierailija
2/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää te suomalaiset "köyhät" ja menkää ensin kannattamattomiin osa-aikatöihin, niin tulette huomaamaan, että siitä se ura urkenee kannattavampiin työsuhteisiin, jos vaan itse olette kunnon tyyppejä.

Ottakaa mallia mamuista!

Toki voitte edelleen jättäytyä meidän veronmaksajien elätettäviksi. Perustoimeentulotukin on sen verran iso, että pienipalkkaisena totaaliyhärinä voisin melkein kadehtia, ellen kuitenkin ymmärtäisi olevani köyhänäkin paremmalla puolen tietä kuin te, mukaköyhät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työntekoon haluaa kannustaa, niin eikö olisi järkevämpää, että maksaa parempaa palkkaa, kuin heittää elämään kadulle ihmisiä vailla ruokaa?

Työttömyys johtuu talouden laskusta/noususta, ei siitä kuinka paljon laiskoja ihmisiä on minäkin vuonna? Ks. tilastot

Onko muualla harjoitettu markkinatalouspolitiikka tuonut ihmisille onnellisuutta tai poistanut köyhyyttä?

Vierailija
4/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se oli kamalaa olla koulussa se ainoa harmaa hiiri, ei sitä voinut salassa pitää

todella häpesin paljon.

Yritin välttää tilaisuuksia missä se olisi tullut julki

Ja yksi luokkatoveri aina teki siitä numeron silloin kun pystyi

minusta sentään ei tullut sinun kaltaista, ja olen oppinut välttää ap:n kaltaisia ihmisiä.

Nyt minulla on asiat hyvin ja paljon rahaa.

Vierailija
5/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän eri näkemys mulla... Ne valittavat tuilla eläjät joita minä tunnen ovat työttömiä ja menisivät toihin heti kun töitä saisivat, valittavat kun töitä ei löydy eikä ole muuta vaihtoehtoa kuin elää tuilla (kaikkialla suomessa työtilanne ei ole sellainen että töitä saa kunhan vaan tekee "mitä vaan", vaan töitä ei oikeasti ole). Itse olen työtön ja myöskin menisin kiljuen töihin kun töitä vain saisin, mutta en silti valita, pärjään tuilla onneksi ihan kohtuullisesti. Osa tuilla eläjistä taas on pienten lasten kanssa kotona ja sehän taas on oma valinta, ei heistä kukaan valita.

Vierailija
6/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei oikeastaan johdu tuloista vaan elämäntilanteesta; olen minimiäitiyspäivärahalla oleva yh, jonka talosta puolet meni asumiskieltoon terveyshaitan vuoksi. Nyt sitten jokainen irtoava penni menee remonttiin (kallista kun runkoa myöten pitää kaikki tehdä uusiksi) ja kaikki aika menee myös remonttiin. Ns. normaalitilanteessa en valittaisi rahattomuutta, mutta nyt tekee tiukkaa. Onneksi olen vapaalla, opiskelujen päälle remppa ja perheen hoitaminen ei enää onnistuisi.

Arvatenkin meidän perheellä on tänä vuonna aika köyhä joulu.

Vierailija
7/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..on kovin erilaista kuin aikana, jolloin oikeasti elettiin kädestä suuhun. Asunnottomat tai muiden nurkissa elävät erikseen, mutta siis...

Meidän perhe elää opintolainalla+tuella, työmarkkinatuella, asumistuella ja satasen lapsilisällä. Vuokra nielee liikaakin rahaa, mutta asuntoja ei ole joka kolossa- vuokran ja vesimaksujen jälkeen meille jää n. 850€, tästä maksetaan kaikki. Mielestäni summa on suurehko ja meillä on varaa ostaa kaikki tarpeellinen sillä, myös käyttää lapsi yksityisellä lääkärillä. Ruokamme on hyvälaatuista, lihaa syödään päivittäin. Vaatteita ei todellakaan osteta käytettyinä (sen kerran kun ostetaan, ei joka kk). Tietokoneet ja netti löytyy, koti ei eroa mitenkään keskipalkkaisen perheen vastaavasta.

Silti meistä, sekä etenkin meitä vielä enemmän "tienaavista", puhutaan kuin irtolaisista; neuvotaan missä on leipäjonot, mistä saa avustusta, mistä saa yhteiskunnan kustantaman kinkun/joululahjan/ruokakassin. Voevoevoe jne.

Mihin ne rahat menevät?? Meillä ei käytetä viinaa, tupakkaa tai edes kahvia. Ei matkustella kuin kesällä ja sekin kotimaassa. Autoa ei ole, mutta uskon että siihen olisi varaa ainakin juoksevien kulujen suhteen.

Vierailija
8/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oikein keksi, miten se olisi oma valinta. Oltaisiin pärjätty oikein hyvin, jos mies ei olisi sairastunut vakavasti ja joutunut työkyvyttömäksi.

Vierailija
9/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jokaisessa suomalaisittain suurehkossa kaupungissa on töitä tarjolla liki kenelle tahansa. MUTTA: ei kokoaikatyötä, ei sitä työtä, jota ko. työtön haluaa. MUTTA: ottakaa vastaan osa-aikaista paskaduunia mamujen tapaan, ja tulette (toisin kuin mamut) huomaamaan, että se, jolla töitä on, tulee töitä myös saamaan.

Vai olenko muka poikkeus? Luonteeltani olen luuseriainesta (ujo, sosiaalisesti vajaa, alisuoriutuja, ruma, mutten sentään läski, rillit on, finnejä kylläkään ei) ja aina on töitä löytynyt, kun en nirsoile.

Työnantajana itsekin tykkäisin asenteesta "aikuinen ihminen voi jo itse leipänsä eteen jotakin tehdä".

Vierailija
10/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa-aikasella paska duunilla?

Vierailija
11/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa rikkaiden tulot nousi 3,4% ja köyhien tulot laski 0,4%.

Työtön voi tulla köyhäksi mutta teistahän ei ole köyhä jos pari vuotta elää 500 e/kk perheen elättäjänä ja sitten alkaa uuden uran vaikka lähihoitajana.

Ja mamukaan ei ole köyhä kun se tekee alle minimipalkan töitä.

Vierailija
12/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommia tulee ja loput hommat mäkkärillä (ei sovi yli 30 vuotiaille kun ei oo nätti työnanatajan mielestä). Niillä elättää perheen ja maksaa indeksikorotukset 2% jos on eronnut ja lasten elatuksia.

Vierailija
13/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti.

Ystäväni, joka on myös yh käy osa-aikatyössä ja asuu lapsensa kanssa kolmiossa. Saa asumistukea ja tmtukea.

Minä olen yh, käyn kokoaikatyössä ja asun kahden lapseni kanssa kaksiossa, koska en kerta kaikkiaan kykene maksamaan näillä tuloillani 800 € kuukaudessa vuokraa, koska en saa euroakaan asumistukea, muista tuista nyt puhumattakaan. Saan bruttona käteen 1500 €.

Jos olisin fiksu, mitä en sitten ole, jäisin työttömäksi- tällöin meille saataisiin asunto, missä olisi kaikilla omat huoneet...

Näin pyhinä alkaa ahdistamaan tämä kaksio ihan helvetisti, kun ei ole tilaa edes hengittää...

Vierailija
14/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta menköön. Sain 4kk sitten vakiduunin, missä viihdyn, neljä vuotta hain töitä kokopäiväisesti, sinä aikana sossu maksoi vuokrat ja muut. No, mä sain tämän paikan, olin niin onnellinen että itkin tiedosta. Nyt mulla menee 300 e/kk bensaan päästäkseni tuohon ihanaan paikkaan, jossa viihdyn todellakin, mulla vaan ei ole kohta enää varaa sinne mennä, palkka on niin pieni. Repikää siitä keskustelua, ap lähtee nukkumaan, jotta voi tehdä viimeiset jouluvalmistelut.

Vierailija
15/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alennusta veroprosenttiin matkakuluja varten ja lisää verotukseen nuo matkakulut.

Vierailija
16/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei säälitä sitten yhtään nämä ns köyhät. Monesti se on omavalinta että ollaan kotona ja eletään tuilla. Pitääkö sitten valittaa ettei rahat riitä. Miten kehtaavat valittaa. Minusta tuet pitäisi ottaa pois jos ei ole aktiivisuutta muuhun kuin sohvalla makoiluun.

mediassa on paljon ollut köyhyydestä juttua. Hyvin erilaisia kertomuksia.

Ilmeisesti sinua ei kiinnosta edes lukea tai kuunnella. Haluat visusti pitää kiinni omista käsityksistäsi. Vaikka sulle lyötäisiin mitä faktaa tahansa pöytään.

Yhteiskunta on muuttunut niin julmaksi ja kylmäksi, että senkin takia moni voi huonosti.

Terveisin sairas ja kouluja käynyt. En pääse edes kaupan kassalle.

Mutta onneksi yhteiskunta voi ottaa lapset huostaan sitten kun ne mainitsemasi tuet on lopetettu. Se vasta tuleekin halvaksi.

Hyvää joulua sulle!

PS: En koskaan ajatellut tuolla tavoin, vaikka asiat olivatkin hyvin. Oli älyä ja kykyä ajatella, että kaikille ei niin hyviä kortteja ole jaettu.

Vierailija
17/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on näitä, jotka ihan tosiaan elävät yhteiskunna varoilla ihan tietoisesti, mutta ei kaikki ole sellaisia.

Elämässä tulee eteen tilanteita joihin ei välttämättä voi varautua. Esim. sairastaminen köyhdyttää helposti: sairaseläkkeelle ei pääse ihan tuosta vain ja ennen sitä eläkepäätöstä eletään aika nollilla. Nykyään myös esim. hometalot romahduttaa talouden liian monella.

Ei köyhyys tosiaankaan ole aina oma valinta. On ikävää, että esiin nousevat vaan aina ne, joilla tilanne tuntuu olevan näin.

Vähän empaattisuutta, ihmiset! Kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin kuin sinulla.

Vierailija
18/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta menköön. Sain 4kk sitten vakiduunin, missä viihdyn, neljä vuotta hain töitä kokopäiväisesti, sinä aikana sossu maksoi vuokrat ja muut. No, mä sain tämän paikan, olin niin onnellinen että itkin tiedosta. Nyt mulla menee 300 e/kk bensaan päästäkseni tuohon ihanaan paikkaan, jossa viihdyn todellakin, mulla vaan ei ole kohta enää varaa sinne mennä, palkka on niin pieni. Repikää siitä keskustelua, ap lähtee nukkumaan, jotta voi tehdä viimeiset jouluvalmistelut.

Saat verotuksessa takaisin, jos osaat täyttää veroehdotuksesi oikein. Nämä toki maksetaan takautuvasti, eli hetki pitää sinnitellä vielä :(

Vierailija
19/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muualla harjoitettu markkinatalouspolitiikka tuonut ihmisille onnellisuutta tai poistanut köyhyyttä?

nyt Kiinassa viimeisen 30 vuoden aikana nostanut 500 miljoonaa ihmistä köyhyydestä ja kohta Kiinan kansantalous ohittaa Jenkit.

Mietipä sitä!

Vierailija
20/29 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

peremmin elettäis tuilla. Mä vaan tykkään työstäni.

Olen siis se juuri töitä saanut.