Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertakäyttöinen pöytäliina yo-juhliin? Onko mautonta?

Abille juhlat
02.05.2022 |

Me harvoin tarvitaan valkoisia pöytäliinoja, lähinn jouluna on pöydässä. Olen joskus vuosia sitten tehnyt itse liinat halvasta verhokankaasta, mutta niissä on läikkiä jotka eivät lähde ja on yksi jälkikäteen tehty niin on myös sävyero. Haluaisin kyllä kunnolliset valkoiset pöytäliinat, mutta nyt ei ole rahaa ostaa valmiita liinoja eikä kangasta mistä tehdä. Siksi mietin, että olisiko noloa käyttää noutopöydässä sellaista muovista tms. liinaa mitä myydään kaupossa rullissa? Ei ehkä ihan kertakäyttöinen koska saa pyyhkimällä puhtaaksi ja kestää paremmin kuin ihan paperinen liina.Meillä on valmiina tuota muovista liinaa leikattuna sopiviin paloihin. En toki ole katsonut onko ne vielä hyviä, mutta sellainen rulla maksaa kaupassa vajaa 9.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei oo mauton.

Vierailija
2/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lähinnä siitä, onko vieraaksi tulossa pelkkää junttiperhettäsi, vai onko mukana joku parempi henkilö, jota varten voisi vähän panostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lähinnä siitä, onko vieraaksi tulossa pelkkää junttiperhettäsi, vai onko mukana joku parempi henkilö, jota varten voisi vähän panostaa.

Mielummin olen juntti kuin sun kaltainen ilkeilijä.

Vierailija
4/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei oo mauton.

Mua itseä asia mietityttää ja vähän kyllä epäröin tuollaisten liinojen kanssa.

Vierailija
5/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan liina on tarpeeksi iso että laskeutuu kunnolla eikä jää törröttämään.
Kukka-asetelmat ja servetit ja kaunis kattaus niin liinaa ei edes huomaa.
Kukka-asetelmaksi käy vaikka omenapuun oksat, jos niitä jostain saat tai päivittäiskauppojen edullisia kimppuja "jatkettuna" kukkivilla oksilla luonnosta.
Kunnon astiat, ei mitään kertakäyttöistä. Astioita lainaan tutuilta tai vuokraa jos ei kotoa löydy.

Vierailija
6/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on mautonta.
Kesämökkijuhliin voisin laittaa, en ylppäreihin.
Ei valkoinen lakanakangas nyt niin kallista ole, etteikö noin isoihin juhliin sitä voisi ostaa?

Vierailija
7/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytäliinojahan voi myös vuokrata, esim. https://www.ewshelsinki.fi/tekstiilivuokraus/ ja muitakin on paljon.

Vierailija
8/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta saa edullisen pöytäliinan mekein samaan hintaan. Tahriintuneita käytän yleensä sitten remonteissa ja muutoissa suojina, joten ei mene hukkaan. Muoviliinaa saatat harmitella juhlapäivänä.

Toinen vaihtoehto on metsästää kirpparilta, voit tehdä löytöjä, mutta aikaa saattaa mennä.

Vierailija
9/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mautonta. Tuskin liinaa edes paljon näkyy alta.

Älä välitä noista äksyilyistä. Itse juhla ja lakitettu on pääasia, ei pöytäliina

Onnea teille
Lakitettu 1980 💕💕💕

Vierailija
10/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakollista. Ei ketään kiinnosta sen enempää. Koristeluillakin ja muilla jutuilla saa varmasti ihan kivaa aikaiseksi. Suosittelisin kirpparia tai ihan joitain uutta "kangasmaista", eleetöntä vahapöytäliinaa.

Vierailija
11/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko liinan edes olla valkoinen? En kyllä muovista laittaisi ellei sen päällä sitten esim kaitaliinoja tms. muuta pehmentävää. Liinoja saa tarjouksista tosi halvalla ja tosiaan verhokin käy. Kunhan on juhlava ja sopii kattauksiin.

Montako niitä sitten tarvit edes? Kyllä itse laitan eri huoneiden liinat miten sopii, samoin ulos ja juhlapöytään menee vain 1.

Yhteen tulee esim. hiekkabeige ja yhteen mustaharmaa.

Vierailija
12/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mauton, mutta liinojen ei tarvitse olla valkoisia tai kaitaliinakin käy, jos sillä ei tarvitse peittää pöytää. Löytyykö väriteemalla esim. sinivalkoisia, tytölle vaaleanpunainen jne. mitään?

Viimeiset juhlat meillä oli yo-juhlat. Silitin pöytään pellavaliinan. Kun nuoret näkivät pöydän, ottivat liinan pois ja hakivat kaitaliinan. Kommentteina oli: tuo on vanhan aikainen, meinaatko peittää noin hienon pöydän jne.

Eurokankaan pistoissa on sisustuskankaita vitosella - yhden liinan hinnaksi tulisi 2,5 pitkänä 12.5 euroa. Kaitaliinakangastakin löytyy alle vitosen. Jos ompelutaitoa löytyy, voi saada edullisestikin.

Vierailija
13/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on todella.
Ehkä jonnekin ulkotarjoiluun kertsi, mutta juhlapöytään sisälle - EI missään nimessä.

Vierailija
14/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauttomuuden huippu, kun vielä käytetään muoviaterimia ja kerakäyttömukeja! Säästäkää hyvät immeiset luontoa!

Vierailija
15/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan liina on tarpeeksi iso että laskeutuu kunnolla eikä jää törröttämään.
Kukka-asetelmat ja servetit ja kaunis kattaus niin liinaa ei edes huomaa.
Kukka-asetelmaksi käy vaikka omenapuun oksat, jos niitä jostain saat tai päivittäiskauppojen edullisia kimppuja "jatkettuna" kukkivilla oksilla luonnosta.
Kunnon astiat, ei mitään kertakäyttöistä. Astioita lainaan tutuilta tai vuokraa jos ei kotoa löydy.

No tietenkään mitään kertakäyttöastioita! Miksi edes ajattelit, että käytettäisiin sellaisia? Kahviastioita löytyy kotoa 35 hengelle ja sen lisäksi mun äidillä on 12 hengelle. Toki eri sarjoja, mutta ei todellakaan mitään kertakäyttöisiä. Meillä on siis vain kahvitarjoilu eikä ruokaa. 

Servetit yritän löytää saman väriset kuin tyttären juhlamekko. Kukkia toki tulee pöytään. 

Vierailija
16/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyskistä löytyisi tällaiset. Olisikohan nuo hyvät? Paremmat varmaan kuitenkin kuin kertikset.

https://jysk.fi/sisustus/poytatekstiilit/poytaliinat/poytaliina-olvon-1…

Vierailija
17/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme siis pienellä paikkakunnalla ja esim. Ikeaan on reilu 200km, lähih Eurokangas 80km:n päässä. Jysk sentään vain 30km:n päässä. Toki nykyään netistä tilaamalla saa vaikka mitä.

Vierailija
18/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko liinan edes olla valkoinen? En kyllä muovista laittaisi ellei sen päällä sitten esim kaitaliinoja tms. muuta pehmentävää. Liinoja saa tarjouksista tosi halvalla ja tosiaan verhokin käy. Kunhan on juhlava ja sopii kattauksiin.
Montako niitä sitten tarvit edes? Kyllä itse laitan eri huoneiden liinat miten sopii, samoin ulos ja juhlapöytään menee vain 1.
Yhteen tulee esim. hiekkabeige ja yhteen mustaharmaa.

Valkoiset on pidemmän päälle kaikkein monikäyttöisimmät. Meillä on iso olohuone johon yhdistetään kolme ruokapöytää noutopöydäksi eli kolme pöytäliinaa pitäisi olla tai sitten kaksi joista yksi tulee isoimpaan pöytään ja yksi iso peittämään kaksi pöytää.

Vierailija
19/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman rennommalla ilmeellä saa rennommat vieraat:).  Kaksi lakanaa?  Niitä saa prismasta noin 10llä per lakana. Olet kotnasi, ole siis kotonasi:).

Vierailija
20/42 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abille juhlat kirjoitti:

Asumme siis pienellä paikkakunnalla ja esim. Ikeaan on reilu 200km, lähih Eurokangas 80km:n päässä. Jysk sentään vain 30km:n päässä. Toki nykyään netistä tilaamalla saa vaikka mitä.

Minä olen joskus ommellut liinan pussilakanasta, pienissäkin S-marketeissa on joitakin malleja myynnissä ja edullisimmillaan alle 20 ja jos pituus riittää, saisi 2.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi