Kaikkialla muualla maailmassa joululahjat jaetaan
vasta joulupäivänä tai oikeammin joulupäivän vastaisena yönä pukki käy laittamassa ne joulusukkiin.
Miksi Suomessa tämäkin on pitänyt hätiköidä?
Samoin kuusi kannetaan sisään jo paljon ennen joulua, vaikka oikea päivä olisi jouluaatto.
Samoin kinkkuja paistetaan jo aatonaattona :(
Tekisitte joskus jotain OIKEIN!
Kommentit (28)
koitappas tehdä samoin, äläkä lueskele opaskirjoja, taitaa vaan mielikuvitusta "vähän" puuttua! Nih!
ja täällä ap:n kuvailemassa jenkkihömpässäkin suurin osa tuo kuusen sisällä ja koristelee sen jo paljon ennen joulua :)
paistaa lapi, kaikkien muiden maiden tavat ovat OK mutta amerikkalaisten tavat ovat heti jenkkihomppaa.
On minullekin uutta etta lahjat jaetaan jo aattoaaamuna Suomessa. Kylla ennen piti jaksaa odottaa kunnes jouluateria oli syoty.
paistaa lapi, kaikkien muiden maiden tavat ovat OK mutta amerikkalaisten tavat ovat heti jenkkihomppaa.
On minullekin uutta etta lahjat jaetaan jo aattoaaamuna Suomessa. Kylla ennen piti jaksaa odottaa kunnes jouluateria oli syoty.
Parina jouluna on käytännön sanelemana yhdet pienet lahjat "tonttu tuonut" jo päivällä, esim. kun oltiin hankittu kaikille lapsille saunatossut (ulkosauna), niin ne oli ilmaantuneet eteiseen sillä aikaa kun oltiin hetki pois kotoa... Tänään taas tuli pukki poikkeuksellisen aikaisin, jo klo 15, koska lähdetään huomisaamuna ajamaan mummolaan, niin onpa lapsilla edes muutama tunti aikaa leikkiä uusilla leluilla. :) Mutta eipä se henkilökohtaisesti minun pyllyäni kutita jos jossain perheessä lahjat saadaan vaikka jo aamukymmeneltä tai jopa edellisenä iltana!!
Mulle on ihan sama, vaikka sä söisit mämmiä jouluna.
AP:n väite ei ole yksinkertaisesti totta. Ehkä anglosaksisissa maissa näin kun sanot, mutta on maailmassa muitakin paikkoja.
En ymmärrä tuota missä se kuusi kannetaan sisään liian aikaisin? Suomessa ei ainakaan.
Kaikkialla muualla maailmassa = Amerikassa?
Kyllä täällä keski-euroopassa lahjat tulevat aattona, itse asiassa Nikolaus tuo ensimmäiset jo 6. joulukuuta.
Voit toki itse tehdä niin kuin ne kaikki muut, tai siis amerikkalaiset, ei sitä kukaan estä. Se että Amerikassa tehdään niin, ei kuitenkaan tee siitä ainoaa oikeaa tapaa.
Onneksi vapaassa maassa saa itse päättää omat jouluperinteet ja meillä lapset löysivät jo aamupäivällä joulupukin jättämät lahjat. Nyt on sitten koko päivä aikaa koota uusia leluja ja leikkiä.