Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko vielä 31-vuotiaana raskautua?

Vierailija
16.01.2007 |

Itsellä on ikää tuo ja jo kaksi lasta. Olin ajatellut etten enää yli 30-vuotiaana uskalla lasta yrittää. Mutta nyt tekisikin mieli. Olikos tässä iässä kuinka suuret riskit ja mihin? Mistä löytyisi faktatietoa?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ei ollu vaihtoehtoja. Ja hengissä ollaan.

Vierailija
2/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää nyt 31-v. Ei ole kyllä tullut mieleenkään, että olisin jo " liian vanha" !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsella 2 lasta, ikää 37v ja lisää lapsia haluan.

Vierailija
4/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mäkin ajattelin akoinani, mutta kun lapsia ei heti tullutkaan vaan vuosien päästä. Niin sain kolmoseni 3i-vuotiaana. Ei muutakuin yrittämään.

Vierailija
5/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen saanut kolme nuorinta 37v,38v ja 39v ja vielä tekis yhtä mieli, nyt ikä 41v. Joten sullahan on vielä vuosia aikaa saada lapsia.

Vierailija
6/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin uskallat. Ihan normaali ikä saada kolmas, tai vaikka ensimäinenkin lapsi.

Vierailija
7/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski-ikä on nykyisin 30 v. Ja luulenpa, että suurin osa heistä aikoo tehdä vielä toisen lapsen. Itse olen 31, minulla on kaksi lasta ja ainakin kaksi vielä olen ajatellut haluavani. Ei ole tullut mieleenkään, että tähän liittyisi jotain riskejä.

Vierailija
8/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt on kolme tervettä lasta. Viimeinen kaikkein tervein vaikka sain vasta 43-vuotiaana. 31-vuotiaana olin tosi nuori, enkä vanhaksi tunne itseäni vieläkään, mutta nyt ei enää pitäisi tulla edes yllätyslapsia. 3 on oikein passeli määrä.

Vierailija
9/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti raskaaksi ja terveet lapset tulivat

Vierailija
10/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kyllä sellainen käsitys, että 20-25-vuotiaana on riskittömämpää raskautua kuin vanhempana. Kai näistä riskeistä on jotain tutkimustulostakin?

Vierailija
11/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain kaksi lasta reilusti alle kolmekymppisenä. Nyt olen toista kertaa raskaana yli kolmekymppisenä, ja vaan naurattaa ne ajatukset. Kaikki on mennyt paremmin kuin nuorempana. Raskaus, vauva-ajat, kaikki. Tietysti nyt on kokemustakin eri lailla. Yli 35-vuotiailla kai tietyt riskit nousee, mutta kyllä nekin on ihan hallittavissa. Minä kyn kyselin kerran lääkäriltä kysymystäsi, hän naureskeli että lähempänä neljääviittä voisi olla ongelmia.

Vierailija
12/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus.

Vierailija
13/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tehty 35 ja 37 vuoden kypsässä iässä.

Joku mainitsi seulat, en minä ainakaan ole missään muussa ollut kuin norm. ultrat jotka nuoremmillakin.

Vierailija
14/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin seulontoihin mitään JOUDU. Itse en suostunut seulontoihin. Terv.13

Vierailija
15/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule kaikissa raskauksissa on riskinsä. jos noin kovin pelottaa niin jätä kuule lastenteko nuoremmille. ja vanhemmille. ja opettele vaikka käyttämään googlea, paljon tietoa löytyy muualtakin kuin täältä. ihan oikeaa sellaista. ja soita vaikka neuvolaan, sielläkin varmaan osataan auttaa ja antaa tietoa riskeistä.

Vierailija
16/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai nyt osua jotenkin arkaan paikkaan aika usealle? Miksi ihmeessä?

Tarkoitin juuri sitä, että riskit biologisesti kasvavat yli 3-kymppisenä, mutta ikä olikin siin 35.

Henkisesti monelle voi olla järkevämpää saada lapsi yli 30-vuotiaana, kun elämä on tasaisempaa ja mieli kypsempi. Tarkoitim biologisia syitä kylläkin kysymyksessäni.

Vierailija
17/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tähän suhteutettuna sulla on vielä reipas 15 vuotta tehokasta peliaikaa.

Vierailija
18/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt 41 vuotiaana on 5 lasta. itselleni asetin rajan 40 vuotta, jonka jälkeen en haluaisi en tulla raskaaksi. Ei riskien takia, vaan siksi, että koen, että en ennä jaksa samalla tavalla vaativan vauvavaiheen hoitamaan. Kuopuksemme syntyi vähän ennen minun 39 vuotispäivää. Ja hyvältä tuntuu...

Vierailija
19/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tai nyt osua jotenkin arkaan paikkaan aika usealle? Miksi ihmeessä?

.

No etkös juuri siihen tällä typerällä iänikuisella provollasi tähdännytkin? Tunnusta pois.

Vierailija
20/53 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt ainakin on selvästi hysteeristä ajattelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän