Miten selvitä joulusta...?
Tahtoisin itsekin vähäsen hengähtää, enkä vain siivota toisten jälkiä. Tykkään ettei asunto olisi kuin pommin jäljiltä vaan olisi kiva jos on edes suht siistiä. Mitä teen? Ehdotuksia?
Miehen teini-ikäiset lapset tulevat meille joulupäivänä, vaikka piti tulla jo aatoksi. No jää järjestettäväksi pienempi joulu omien lasten ja miehen kanssa.
Mutta sitten kun he tulevat (nämä ei ole kauhean isoja asioita, mutta kyllä noi rassaa kun joka ikinen kerta näin):
A. Tyttö on koko aika isä sitä, isä tota, mankuu, kitisee, narisee, vaatii ja puhuu mielestäni rumasti isälleen, käskyttää. Mulle ei yleensä puhu mitään, tai no kysyy koska on ruoka. Tyttö on sentään 16.
B. Ovat tosi nirsoja ruoan suhteen, jos ei ole jotakin mistä pitävät eivät syö mitään ja valittavat kotonaan kun meillä ei ole mitään syötävää (jouluruoat ovat juuri tällaisia ruokia)
C: Kun on syöty jätetään asiat siihen tiskipöydälle odottamaan että minä laitan ne koneeseen, saatikka tuoleja ei voi millään saada paikoilleen.
D. Limua juodaan litrakaupalla ja joka siunattu kerta otetaan uusi lasi ja ne vanhat jätetään minne sattuu.
E. Jos vessasta loppuu vessapaperi, aloitetaan siitä joka on valmiina odottamassa ja jätetään se siihen samaan paikka missä se on ollut odottamassa (ei voida laittaa telineeseensä taikka otetaan uusi, mutta se hylsy jätetään lattialle lojumaan (sitä ei siis kertakaikkiaan saada vietyä pois)
F. Sitten ollaan vain koneella koko muu aika
G. Ja valvotaan sinne kahteen kolmeen ja nukutaan seuraavana aamuna sinne puol yhteen vähintään.
H. Sänkyjä ei pedata, mitään ei tarvitse tehdä ja jos sanon jotakin loukkaannutaan, koska isälläoloaika on luksusloma-aikaa.
Kommentit (10)
valmisruuat joulux kaupasta nettiostoksena kotiinkuljtetuksella
Jari Sillanpään joulucdlevy soimaan taustalle-
vaaka-asentoon rouva ap sohvalle ja suklaatirasia syliin
HYVÄÄ JOULUA!
D. kohtaan meillä toimin seuraavasti:
jokaisella perheenjäsenellä on vain yksi tietynvärinen muki. Kaikki muut mukit ja lasit on laitettu pois. Jokainen vastaa omasta mukistaan ja sen pesusta.
älä välitä pikkuseikoista. Anna ihan selkeä ohje ILMAN syyllistävää äänensävyä: Hei Maija, paatko lautasen samantein tiskikoneeseen. Jos se on täynnä, napsauta päälle.
EI NÄIN: oi joi kun väsyttää ja selkää koskee mutta ei pääse lepäämään kun on vielä kolme koneellista tiskejä, huokaus.
Vaan joko annat olla tai paat miehen siivoomaan isän luxusajan loputtua tai sitten ihan hilpeellä äänellä komennat ja muun ajan lojut sohvalla lukemassa saamaasi kirjaa :o)
Mä en kykenis tommoseen. Mä lähtisin varmaan aina litomaan silloin kun tommoset mankujat olis tulossa mun kotiin.
D. kohtaan meillä toimin seuraavasti: jokaisella perheenjäsenellä on vain yksi tietynvärinen muki. Kaikki muut mukit ja lasit on laitettu pois. Jokainen vastaa omasta mukistaan ja sen pesusta.
Taidampa lähteä vielä käymään kaupoissa. Suurkiitos tästä :)
Jari Sillanpään joulucdlevy soimaan taustalle-
Sori, mutta nyt tulee jouluruuat ylös.
Koeta muuttaa omaa asennattasi. Ruokien suhteen osta valmiina jokin ruoka, josta teidät teinien pitävän ja pane sitä pöytään muitten lisäksi. Ei ole sinun tehtäväsi yrittää kasvattaa lasten ruokamausta laajempaa.
Kahden teinin äiti
osta teineille parit einekset, syököön niitä jos ei kunnon ruoka kelpaa. Anna olla tietokoneella, eivätpähän ole haittana sinulle. Ja mies siivoa lastensa sotkut, jos ei saa sanottua mitään heille.
Älä huoli, kyllä kasvaa ulos huonoista tavoistaan. Viimeistään omassa kodissaan oppivat arvostamaan pieniä asioita...
Eikös niin käynyt meille kaikille, jokaisessa on ollut enemmän tai vähemmän teinin vikaa... =)
Omistasi tulee ihan samanlaisia :) Relaa.