Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekopyhää toimintaa Pelastusarmeijalta?

22.12.2010 |

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/Kelpaavatko%20pokerisivujen%20lahjoi…

Luulisi lahjoitusten kelpaavan vähäosaisille pokerinpelaajiltakin!

Ymmärtäisin paremmin, jos kyseessä olisi jotain todella mautonta (tyyliin Suomen pedofiliayhdistys tms.), mutta että pokeri...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toisenlainen lahja liittyy tähän Pelastusarmeijan toimintaan?

Vai meinaatko, että olisi ok, jos Pelastusarmeija lähettää avustettaville kirjeen, että "Joulupata tuotti 100 000, mutta koska osa summasta tuli pokerinpelaajilta, jäi Teidän perheenne tällä kertaa ilman apua. Lähetimme kuitenkin puolestanne vuohen Afrikkaan. Lämmintä joulua!"?

Vierailija
22/34 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että avustustyötä tekevä järjestö on ihan ok, vaikka syrjisi avuntarjoajia mielensä mukaan??

Pelastusarmeija on kirkko, ei avustusjäjesto.

Pokerinpelaajat haluavat vain hyotyä heidän kautta saadusta illmaisesta mainonnasta.

Jos he todella haluasisivat auttaa, voisivat itse ryhtyä samankaltaiseen toimintaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeastaan juuri siksi luulisi, että he eivät arvostele niitä, jotka haluavat auttaa!

Toimivatkohan muut kristillispohjaiset avustusjärjestöt samoin?

Eli jos mä tapan vaikka jonkun rikkaan henkilön ja sitten annan ryöstösaaliini Pelastusarmeijan joulupataan, niin Pelastusarmeija on tekopyhä sanoessaan ei kiitos?

Miksi Pelastusarmeija ei saisi arvostella? Oletko sä tosiaan sellainen, että otat rahaa vastaan vaikka mafialta, pääasia että rahaa tulee? On esim. mullakin yksityiselämässäni tahoja, joilta en ikinä ottais vastaan apua. Ennemmin myisin vaikka persettäni.

Vierailija
24/34 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupata tuotti 100 000, mutta koska osa summasta tuli pokerinpelaajilta, jäi Teidän perheenne tällä kertaa ilman apua. Lähetimme kuitenkin puolestanne vuohen Afrikkaan. Lämmintä joulua!"?

Ehkä pokerinpelaajat voivat itse lähettää perheille paketteja

Ei kukaan ole vuohia afrikaan lähettämässä

Vierailija
25/34 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Sarjamurhaajayhdistykseltä.

Eli jos mä tapan vaikka jonkun rikkaan henkilön ja sitten annan ryöstösaaliini Pelastusarmeijan joulupataan, niin Pelastusarmeija on tekopyhä sanoessaan ei kiitos?

Vierailija
26/34 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokerinpelaajat haluavat vain hyotyä heidän kautta saadusta illmaisesta mainonnasta.

Jos he todella haluasisivat auttaa, voisivat itse ryhtyä samankaltaiseen toimintaan

Eli minäkään en todella halua auttaa, koska tyydyin vain lahjoittamaan rahaa Pelastusarmeijan kautta?

Tosi-auttaminen mitataan jollakin muulla?

Fiksua toki onkin Pokerinpelaajien hakea ensi vuonna joku muu taho, jonka kautta auttaa. Ehkä he eivät tulleet ajatelleeksi Pelastusarmeijan nirsoilua, vaan halusivat vain laittaa rahaa hyväntekeväisyyteen. Mokomat ruojat ja muka-auttajat!

Vierailija
27/34 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin kenenkään ei tarvitse vaivautua toisten auttamiseen

mutta pitää vaivautua arvostelemaan niitä jotka toisia auttavat

Jos et pidä, ryhdy itse tekemään samoin, mene ja anna omastasi helsingin kerjäläisille. Mutta ole varovainen, voi olla että sinut ryostetään jos heidän keskuuteen noin vain menet

Vierailija
28/34 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseenalaistan Pelastusarmeijan toiminnan (tai mahdollisen toiminnan, hehän vasta keskustelevat asiasta) olla ottamatta rahaa pokerinpelaajilta, jotka haluavat lahjoittaa P-armeijan kautta?

Toiminnan, jossa ei siis ole mitään logiikkaa (Pokerinpelaajat vs. RAY).

Vierailija
29/34 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusivat vain laittaa rahaa hyväntekeväisyyteen. Mokomat ruojat ja muka-auttajat!

ja halusivat nimensä julkisuuteen

Itse ovat muka-auttajia

heidän yhdistys ei välitä toisten auttajista

Vierailija
30/34 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

30: Eli minä olen typerä, koska

kyseenalaistan Pelastusarmeijan toiminnan (tai mahdollisen toiminnan, hehän vasta keskustelevat asiasta) olla ottamatta rahaa pokerinpelaajilta, jotka haluavat lahjoittaa P-armeijan kautta?

Pelastusarmeija ei ole ainoa yhdistys joka auttaa, voivat vapaasti antaa rahansa vapaa-ajattelien liittoon tai villi-katokissojen yhdistykselle

tai uniceffille tai punaiselle ristille tai ihan mille tahansa

Ja olet tosi typerä koska et tee mitään, mutta tuomitset ja arvostelet ja voivotat

Vierailija
31/34 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että avustustyötä tekevä järjestö on ihan ok, vaikka syrjisi avuntarjoajia mielensä mukaan??

Pelastusarmeija on kirkko, ei avustusjäjesto. Pokerinpelaajat haluavat vain hyotyä heidän kautta saadusta illmaisesta mainonnasta. Jos he todella haluasisivat auttaa, voisivat itse ryhtyä samankaltaiseen toimintaan

Vierailija
32/34 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttumatta ilman parempaa tietämystä nyt puheenalla olevien pokerinpelaajien taustoihin, on mielestäni erittäin tärkeää myös avustustoiminnassa AINA miettiä, mistä raha on kotoisin. Pelastuarmeijan edustajat toimivat nyt aivan oikein ottaessaan huomioon mahdollisen eisoveliaisuuden! Tietenkin rahanlähde voi myös yksityiseltä saatuna olla kyseenalainen. Järjenkäyttöä ei ole kielletty!

Vierailija
33/34 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saastaisia rahoja ovat!! Järjenkäyttöä ei ole kielletty!

Vierailija
34/34 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ray on perustettu avustamistarkoituksessa. Jos mietinnän jälkeen tullaan siihen tulokseen, että rahanlähde on kyseenalainen, koska joku on jäänyt kiinni Ray:n peleihin, ei sitäkään pidä vastaanottaa. Toisaalta, voiko esim. ruokaakaan jakaa, jokuhan voi olla syöppö... Tarvitaan rauhallista asioiden miettimistä, onko eettiset arvot ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä