Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako äitiyspakkaus ottaa?

Vierailija
22.12.2010 |

katsoin juuri netistä ja vaatteet kyllä ihan hirveän rumia. Lapseni syntyy helmikuussa ja ystävät kertoneet, että äp:n vaatteet ovat tosi isoja ja kaikki melkein jäänyt käyttämättä. Mut kun on eka lapsi niin tekis mieli pakkaus ottaa ja päästä hypistelemään vauvan tarvikkeita. Mun ystäväpiirissä kuitenkin tosi noloa äp:n tavaroita käyttää.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ei.

Hyödyllistä siinä on itse laatikko sänkynä, petivaatteet, harsot, makuupussi jne. Vaatteista suurin osa meni meilläkin käyttämättömänä kiertoon, ja haalari ei kokonsa puolesta mennyt enää seuraavana talvena.

Petivaatteita sain toki sisarenkin lasten vanhat, mutta vaihtolakanoita, peittoja ja muita on ihan hyvä olla reilusti, kun sitä puklua ja vaipan ohivuotoja kuitenkin tulee runsaasti ja pyykkikone laulaa harva se päivä. =)

Vierailija
22/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuresti miten nirsoa porukkaa on jos ei esikoiselle pakkausta ota.. tai jos kukaan ei kehtaa käyttää pakkauksen vaatteita koska ovat siitä..

mun mielestä se pakkauksen sisältö on hyvä ja hyödyllinen ja ihan nättikin.. mulla on poika 5kk ja toppapuku on käytössä.. saa hihat ja lahkeet pienennetty ..

onneksi mun ystävä piiriin ei kuulu noin nirsoa porukkaa.. (eikä ole rahasta kiinni)

oma on päätöksesi.. tee niinkuin huvittaa.. omapahan on tarpeesi ja päätöksesi.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan törmännyt moiseen ajatukseen, ihan hassulta tuntuu.

Eri perheiden toiveet ja tarpeet on tietysti erilaiset, mutta meillä pakkausten tavarat oli aina ahkerassa käytössä. Ja kun lapset syntyivät nelikiloisina, 60-senttiset vaatteet olivat alusta alkaen sopivia. Myös ulkovaattet on olleet mieluisia ja ahkerassa käytössä.

Vierailija
24/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostetaan vanhoja käytettyjä rytkyjä kirppikseltä, yöks. Ja nekin rahat pistetään sitten johonkin pakoputkeen.

Vierailija
25/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokalla en.

Vierailija
26/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne sakset on hyvät, ne saa netistä tilattua muistaakseni 3e. Makuupussi on hyvä, ostin just kirppikseltä uuden, se oli 2e, äp-bodyja ja potkareita saa kirppikseltä UUTENA 1e, max 2e/kpl.

Alet kun alkaa bodyja saa 2,5e/kpl taviskaupasta.

Talvihaalarin ostin uutena myös, 4e ja hattu oli 50c

Jos yhtään aiot käydä kaupoilla ennen kuin vauva syntyy/käyt kirppiksillä, niin ÄLÄ ota. Pakkaus on ihan ok, mutta samat kamat saa murto-osalla sen hinnasta jos yhtään näkee vaivaa. Tai käy kaupoilla.

Pakkauksen kestovaipat on huonoja.

Vierailija
27/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä ottaakin...Tarvitset sieltä ainakin vanupuvun, puvun, villapuvun, töppöset, pipot yms, harsot ja makuupussin! Lisäksi harsot, lakanat ja ne krääsät mitä joku jo mainitsi on oikein hyviä.

Varsinkin sitä perusmakkaria on hankala löytää mistään...

Ja sellaisia bodyja missä se ns. hihasulku jolloin pieni vauva ei pääse raapimaan itseään, niitä kynsiä kun ei saa ekaan kahteen viikkoon leikata.

Vierailija
28/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kirpparilta en IKINÄ vauvalle (ainakaan tälle ekalle) voisi mitään ostaa. Ällöttää pelkkä ajatus. (Ei ole loukkaus ketään kohtaan!) Lakanoita ym. varmasti saadaan lahjaksi ja sellaisia eri värisiä harsoliinojakin olen ostanut jo 2 10 kpl pakettia. Eli taitaa ÄP jäädä tilaamatta.

Vierailija
29/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä tavaroita ihana hypistellä. Nuoremmille lapsille en ottanut.

Vierailija
30/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin esikoiselle vuonna 2006. Yhtäkään vaatetta tai haalaria en ikinä käyttänyt, koska olin ostanut niin paljon jo kaupoista ja paljon parempia/paremmannäköisiä.

Toisaalta olen käyttänyt saksia, peittoa ja sitä muuta sälää mitä mukana tuli. Nyt esim. kylpymittari on parvekkeella mittaamassa joululaatikoiden lämpötilaa. =D

Mutta siis jos olet vaatefriikki, et todella tule tarvitsemaan pakkausta. En tosin tiedä nykypakkauksesta minkälaista vaatetta sisältää, mutta tuskinpa mitään kivaa. Ainakin v 2006 vaatteet olivat liian isoja, oudonmallisia, epätrendikkäitä, ja muutenkin outoja. Eli sellaista vauvakamaa. En ottanut v2009 syntyneelle pakkausta, koska en ikinä käyttäisi potkuhousuja tai mitään muutakaan ihme vaatetta vauvalla.

Kirppareita kannattaisi kyllä kokeilla! Ainakin lastentavikekirppareita. Niistä löytää edullisesti erittäin hyvkuntoista, trendikästä ja mukavaa vaatetta vauvalle. Toisaalta aletkin on tulossa, että sieltäkin kannattaa ostaa niitä edullsia ja ihania bodyja parilla eurolla.

Ihanaa loppuodotusta sinulle!

Vierailija
31/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi syntyy talvella, on esim. toppahaalari ekana talvena liian suuri, tokana liian pieni. Me ollaan käytetty vain peittoa ja makuupussia, ei muuta. Niin ja lakanoita. Joten ne kyllä saa itsekkin hankittua sillä 140e:lla joka on toinen vaihtoehto.

Mulla nyt ei päällimmäisenä ollut se että ne olisi rumia tms. ne vaatteet, mutta mun mielestä on todella epäkäytännöllisiä vaatteita esim seuraavat: Potkuhousut(käytän ennemmin sukkahousuja kun pysyy paremmin jalassa), nauhoilla toimiva kietaisubody (jaksaa nyt niitä nauhoja kokoajan sitoa ja aukeavat jne.) jne jne. Ne bodyt oli kaikki ihan liian leveitä meidän lapselle, jolloin eivät pitäneet vaippaa hyvin paikallaan ja valskas pissat yms. Ne yökkärit lurahti ekassa pesussa ennen käyttöä(oli sen jälkeen ihan leveitä ja todella väljiä).

Äitiyspakkaus on hieno aate, tämä sisältö ei vain kohdannut meidän tarpeitamme. Toiselle otin rahana, ja sillä 140e:lla saa kyllä vaatetta lapselle. Ja ne on isoja ne äitiyspakkauksen vaatteet.

Vierailija
32/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo ihme vaatetta vauvalla esim. potkuhousut tarkoittaa tosiaan niitä napilla kiinnilaitettavia potkuhousuja, siis niitä joissa on "henkselit"! Voiko typerämpää ja hankalampaa vaatetta olla?

Kyllä sukkikset tai puolipotkarit on paremmat kera bodyn.

Katsoin muuten ihan mielenkiinnosta tuon 2010 ä-pakkauksen ja ei se oikeastaan pahalta näyttänyt. Oli ihan kivaa harmaata ja valkoista ym. Ei oksettavaa beigeä ja keltaista tai mintunvihreää, jota kaikki tuntuu vihaavan. Näköjään Kelakin päivittynyt nykyaikaan. Jei.

Jos odottaisin esikoista, saattaisin jopa harkita pakkauksen ottamista.

Vierailija
33/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaa mieltä 32 kanssa! Just noin. Bodyt liian leveitä ja muut epäkäytännöllisiä, jotenkin vaan oudon mallisia. Ainakin hoikille lapsille.

Vierailija
34/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa yllätys lukea, kuinka moni ei ottaisi pakkausta :o Ja vain sen takia, että on noloa käyttää äitiyspakkauksen vaatteita?! Tai käytettyjä vaatteita. No tuskin ne vaatteet niin kauaa ovat käytössä olleet, että täysin pilalla olisivat...

Minä otin pakkauksen, paljon oli vaatetta. En ymmärrä miksi valitetaan, että vaatteet ovat isoja. Meneehän niitä käyttää myöhemminkin. Ja kaikki sukulaiset ym ostaa kuitenkin niitä pieniä vaatteita ihan riittävästi, mutta kuka tuo vauvalle enää vaatetta, kun mitat alkaa olla 62-68 cm.

Vierailija
35/37 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostetaan vanhoja käytettyjä rytkyjä kirppikseltä, yöks. Ja nekin rahat pistetään sitten johonkin pakoputkeen.

No on siellä kuule muutakin kuin vanhoja rytkyjä! Usein vastasyntyneiden vaatteet saattaa jäädä osittain kokonaan käyttämättä, sillä niitä saa niin paljon (lahjaksi, äp pakkauksesta jne) Itse olen löytänyt kirpparilta paljon uusia vaatteita vauvalle. Tai sitten uudenveroisia laatuvaatteita, esim ticketia, reimaa.. ja älyhalvalla vielä! Minusta kirpparikierros on ihan kannattavaa tehdä, sillä lapsille sieltä löytyy paljon hyvälaatuista melkein uuden veroista tavaraa. Rytkyjä en kyllä minäkään uudelle vauvalle ikimaailmassa ostaisi.

Vastasyntyneiden pikkiriikkisiä vaatteita on myös todella paljon alehyllyissä. Varsinkin nyt joulun jälkeen. Ostin viime talvena vastasyntyneelle tytölle pieniä vaatteita kokoa 54-56 hintaan 2e, 3e, 4e/kpl ihan kaupasta. 140euroon niitä mahtuis jo aikamoinen määrä! Ja koska kyseessä oli kolmas lapsi, niin tiesin jo minkälaisia vaatteita halusin vauvalle. Esimerkiksi äitiyspakkauksen housut on ollu meidän lapsille ihan turhia, sillä ne ei pysy liikkuvalla lapsella päällä ja vastasyntyneelle ne on aivan väärän kokoisia.

Ottaisin tuon rahan. 140e on iso summa!

- esim prisma tai cittari mainostaa hyviä laadukkaita Eisbärchen makuupusseja, jotka on todella kannattava ostos. Niissä on reijät viisipistevöille ja ne on tuhat kertaa laadukkaampia kuin äp:n ohkanen makuupussi. Sen lisäksi ne on hyvän mallisiakin ja niissä on kaksi vetoketjua. Halvempi malli oli hiukka yli 25e ja se sopii hyvin esim. turvakaukaloon.

-Joulun jälkeen lakanoita vauvalle saa pilkkahintaan melkein kaikkialta niinkuin bodeja ja potkuhousuja ja asusteita ja haalareita. Jo täyshintanen lindexin haalari vauvalle maksaa 39e (ostin viime talvena tuon hintasen)- alennuksessa hinta voi olla -50% tai-70% eli 19,5e tai 11,7e ja ulkonäkö on aivan eri luokkaa kuin äitiyspaketin haalarilla.

-Itse käytän vauvalle pientä kynsileikkuria, mikä toimii loistavasti, on helppo ja nopea. Hintaa robin hoodissa tällä vempaimella oli n.2e

-kylpylämpömittarin sijasta hankkisin kuumemittarin apteekista ellei sellaista jo ole

-lastentarvikkeessa oli tuttipulloja alennuksessa tutteineen: hintaa 1e/kpl

-jyskistä saa vauvapeiton tarjoushintaan 15e

-ostin sokoksesta kummipojalle huppullisen kylpypyyhkeet tarjoushintaan 10e

Että kyllä tuohon 140euroon mahtuu PALJON tavaraa, jos osaa etsiä ja pihistellä. Kirpparilta löytäis vielä enemmänkin ja aivan ihania tuotteita.

Näin nopea laskelma:

makuupussi 26e (laadukas!),

perusvaatteita alennusmyynnistä 30eurolla, lakanasetti 10e,

haalarit 20e (ALEsta),

kynsileikkuri 2e,

kuumemittari 5e (omronin perusmalli)

peitto 15e

huppupyyhe 10e

Ikeasta saisi kaksi ruokalappua hintaan 1,95e, kolme kuvioharsoa hintaan 4,95

-yhteensä 125e. 15euroa jäisi vielä kaikenlaiseen hienosäätöön esim. helistimeen ja kuvakirjaan (joita on vaikka ja kuinka paljon alennusmyynneissä!) sekä hiusharjaan. Ja tavarat olisi varmasti laadukkaita ja mieleisiä!

Vierailija
36/37 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kirpparilta en IKINÄ vauvalle (ainakaan tälle ekalle) voisi mitään ostaa. Ällöttää pelkkä ajatus. (Ei ole loukkaus ketään kohtaan!) Lakanoita ym. varmasti saadaan lahjaksi ja sellaisia eri värisiä harsoliinojakin olen ostanut jo 2 10 kpl pakettia. Eli taitaa ÄP jäädä tilaamatta.

Mutta aikamoista nirsoilua, kyllähän kirpparilta saa kauniita ja hyväkuntoisia (jos sattuu löytämään). Vielä sen ymmärrän, että äp:n vaatteet eivät miellytä silmää, mutta sitä en käsitä, että käytetyt, omaa silmää miellyttävät vaatteet ovat jotenkin YÄK. Tulee väkisinkin mieleen ajatus vain nirsosta prinsessamammasta. Hulluuttahan se olisi olla käyttämättä uudenveroisia vaatteita uudelleen (koska pienellä vauvalla vaatteet eivät mene juuri miksikään).

Vierailija
37/37 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas nirsoja äitejä... Tai siis nirso ei varmaan ole oikea sana niille jotka ei käytettyjä ostaisi... Torjuisitteko sukulaistenkin vanhat vaatteet?

Pitäisköhän tehä toinen lapsi, kun nyt autosta on iskarit huonossa kunnossa? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi