Miten tuunaan kaupan perunalaatikkoa?
Hei,
ostamme jouluruoat kaupasta. En siis tarvitse jeesusteluita siitä, että miksen tee itse laatikoita.
Kysyn siis, miten maustatte kaupan perunalaatikkoa entistäkin paremman makuiseksi?
Kermaa?
Siirappia?
OLisin vinkeistä iloinen. Saarioisen loota voitti muuten HeSan makuraadissa tänään. Ainakin perunalooran osalta.
Kiitos jo etukäteen!
Tarja-
Kommentit (6)
perunalaatikkoon siirappia ja voita, ehkä vähän muskottipähkinää. Kaupan lanttulaatikkoon ehdottomasti myös kermaa! :)
ja omasta mielestä ne ovat kaikist parhaita (kyllä, myös parempia kuin itse tehdyt laatikot).
Itse lisään valmiiseen laatikkoon reilusti kermaa, ehkä hieman suolaa ja päälle korppujauhokuorrute. Ennen uunissa lämmitystä päälle vielä muutama nokare voita ja hyvää tulee.
Olen tehnyt kaupasta ostetusta perunalaatikosta niin. että tyhjennänsen ensin astiaan. Laitan maitoa sen verran että tulee löysempää, sitten siirappia ja voisulaa.
Uuniin miedossa lämmössä paistan noin tunnin, vähän ruskettuu,
Oli hyvää. Olen tehnyt kyllä itsekkin kokonaan,silloin annan imeltyä sähköuunissa
50 asteessa kokoyön. Aamulla laitan maidon, siirapin ja voisulan. Uunissa 150 ast. noin 2 h.
On kehuttu.
Nosto!
Onko muita jotka lisäimeltävät kaupan perunlaatikkoja ja jos, niin saisiko vinkkejä ja esim. tarkkoja ainesmääriä ja uunin lämpötiloja? :)
perunalaatikkoon kermaa ja siirappia, porkkanalaatikkoon kermaa ja lanttulaatikkoon kermaa ja siirappia.
Hyvää on!
Vaikka siis aina ennen mummu teki itse kaikki laatikot, niin minä en yksinkertaisesti ehdi enkä haluakaan.