Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh! Hermo menee tytön kaveriin!!

Vierailija
21.12.2010 |

Ihan ihme käytöstä tytön kaverilla. Kaikki lelut levittää ympäri huonetta, (puhuttu on että yhtä leikkiä kerrallaan) menee kaapeille ja vaatehuoneeseen ja leikkii siellä+ roudaa kamaa sieltä tytön huoneeseen, rikkoo kaikki tytön korut (katkoo kaulanauhat ja rannerenkaat) ja levittää ne pitkin tytön huonetta, liimaa tarroja einiin ja huonekaluihin ja tänään oli heittänyt tytön sormuksen vessanpyttyyn!!

Mä en kestä enää!

Puhuttu on ja kerrottu kuinka meillä leikitään. Sanottu on että tavarat siivotaan paikoilleen leikin jälkeen jne. mut ei, mikään ei auta. Ainoa keino on istua tytön huoneessa koko vierailun ajan ja jos poistuu edes hetkeksi esim. vessaan on sillä välin tapahtunut taas jo vaikka mitä. Toi vaatehuoneessa leikkiminen ja sieltä kaman roudaaminen on meillä ehdottomasti kielletty ja tämä kaveri sen varmasti tietää, mutta ei auta, taas oli tänään pengottu ja kamaa tuptu tytön huoneeseen.

Tämä kaveri on ihan pian 5 ja oma tyttöni pian 4 ja muiden kavereiden kanssa ei ole mitään ongelmaa koskaan.

Olen jo pidemmän aikaa miettinyt että ottaisin puheeksi tämän asian tytön äidin kanssa, mutta pelkään että hän loukkaantuu asiasta tai ei ota tosissaan ja koska ollaan juuri saatu taas välimme kuntoon en haluaisi nyt niitä tämän asian takia pilata taas, taikka edes ottaa riskiä että välit menee... mutta onko vaihtoehtona sitten se että en päästä ko. kaveria enää meille? En siis todellakaan aio alkaa istua lastenhuoneessa koko vierailujen aikaa...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaveri vaan jostain syystä tuntuu olevan tosi tärkeä tytölleni, joten en millään haluaisi nyt rikkoa välejä taas... Mutta toisaalta ei mun hermot kyllä kestä tätäkään touhua kovin kauaa.

se äiti ei ole siellä teillä paikalla eikä voi puuttua tilanteeseen vaikka haluaisikin tai olisi kuinka puhunut lapselle. Ja jälkeenpäin puuttuminen taas on jo vähän myöhäistä. Lapset osaavat 5v olla kovapäisiä ja kurittomia. Oikeasti sun pitää saada 5v lapsi kuriin omassa kodissasi ja kunnioittamaan sinun sääntöjä. Kokeile ihan vaikka huviksesi muutaman kerran sitä teidän sohvaa loppu leikkiajaksi niin eiköhän lapsi ala uskoa jossain vaiheessa kun toteaa että ei ole kivaa sohvalla istua. Toki kerrot äidille joka kertä mitä lapsi on tehnyt ja että on sohvalla istunut.

Vierailija
22/30 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tytöllä on vähän samallainen kaveri, mutta nämä ovat jo 9v! On tosi raivostuttavaa, ku ne tulevat koulusta ja minä sanon heti että sitte muistatte että saman tien se leikki pois mitä ei enää jatketa. Tämä vieras just noin kirkkain silmin aina sanoo että joo kyllä siivotaan jälkemme. Sitte meen tunnin/parin päästä kattomaan. Auta armias mikä sotku! Paperi silppua ja ties mitä. Oman tytön lelut on monesti rikkoontunu ja moni lelu on lähteny tämän vieraan mukaanki. Ja sitte vielä ku valmiiksi jo tympäsee se vieras, ja ku annat heille välipalaa ni se lässytys mitä en oo ikinä sallinu omien lasten tekevän..! Ihan kamala! Ruoka näkyy suusta ku se syö. En voi syödä samassa pöydässä. En ymmärrä kuka ei opeta lapselleen ruokailutapoja! Ihan ku sika. Ja eihän tämä tyttö myöskään pese käsiään ku vessassa käy. Ja kamalan röyhkeä synttäripöydässä. Puistattaa. Tekis mieli sanoa omalle tytölle että vaiha kaveria mutta ei niin voi tehä...

Kyllä meillä lapsella tuommoinen kaveri saisi porttikiellon meille ja kaveraus loppuisi siihen. Siis miksi aikuiset ihmiset sallivat lapsien, jota 9v on, pompottaa itseään omassa kodissa. :-o Ettekö saa suutanne auki ja käskyjä kulkemaan?

Siis olet hiljaa, kun vieras lapsi varastaa oman lapsesi tavaroita, ei pese käsiä tai ei omaa ruokatapoja. :-o Ei kyllä kannataisi tulla tänne valittamaan jos ei saa 9v edessä suutaan auki van mennä peilin eteen sill äsieltä löytyy syyllinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toki JOKA KERTA tälle vieraalle asioista sanottu vaan se ei mene perille jostain syystä. En tiedä onko se jotenki vähä-älysempi vai mitä mutta olen joskus ääntäki korottanu ni kattoo vaan varpaitaan hetken ja ku laitan oven perässä kiinni ni kuuluu taas sama touhu jatkuvan. Ja olen painottanu sitä että meillä ollaan meidän säännöillä. Mut ku ei ni ei. Kyllä muut lasten kaverit on meillä niin ku meillä ollaan mut tämä yks ei.

Vierailija
24/30 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toki JOKA KERTA tälle vieraalle asioista sanottu vaan se ei mene perille jostain syystä. En tiedä onko se jotenki vähä-älysempi vai mitä mutta olen joskus ääntäki korottanu ni kattoo vaan varpaitaan hetken ja ku laitan oven perässä kiinni ni kuuluu taas sama touhu jatkuvan. Ja olen painottanu sitä että meillä ollaan meidän säännöillä. Mut ku ei ni ei. Kyllä muut lasten kaverit on meillä niin ku meillä ollaan mut tämä yks ei.

sitten laitat lapsen jäähylle tai pihalle parin varoituksen jälkeen ja toki sanot syyn miksi näin teet. Ei sun toki huutaa tarvitse lapselle, vaikka kuria pidätkin. Tämä lapsen kanssa sun pitää oikeasti hankkia auktoriteetti muulla tavalla kuin pelkällä nätillä puhumisella.

Vierailija
25/30 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on lopullinen, koska mieheni niin on päättänyt.

Nyt tämä tyttö täytti 7v. ja hänen paras kaveri asuu myös naapurissa.

Tämä tyttö saa sinne toistuvasti ajallisia porttikieltoja ja silloin tytöt ei saa olla yhdessä.

Näin ovat menneet jo pitkään.

Olen toisesta lapsesta puhunut lapsen äidille ja voin sanoa, että poikien ystävyys päättyi, ei siis kannata.

Sano kauniisti tytöille, että leikkisivät ulkona ja nyt vähän aikaan ei pääse sisälle leikkimään.

Saavatko tytöt vierailla tämän toisen tytön luona?

Olen huomannut, että nämä vanhemmat joilla huonosti käyttäytyvä lapsi, niin oikein tuppaavat sitä lastansa pois kotoota.

Oman lapsen kaverirumbaa olen vetänyt jo 2v. ja voin sanoa, että meillä ei enään käyttäydytä huonosti, sillä ulko-ovi kyllä löytyy helposti.

En vaan jaksa enään ja tulen yleensäkin hyvin toimeen lasten kanssa.

Vierailija
26/30 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kannattaa opettaa heti ja ja todellakin noiden tarhaikäisten vierailuja kannattaa rajoittaa.

Itse en sitä aikoinaan tehnyt ja kyllä nyt pidän itseäni tosi tyhmänä.

Isommat lapset hallitsee vierailut jo paremmin.

Oma poikani käyttäytyy kylässä tosi hienosti ja pojalla on dysfasia ja paljon adhd piirteitä.

Silti poika osaa kunnioittaa toisten kotia ja saa käytöksestäään kiitosta.

T.27

Vierailija
27/30 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yli 3 vuotiaat jo osaa käyttäytyä ja laittaa tavarat paikoilleen. Kannattaa ottaa yhteyttä lapsen koulukuraattoriin. Tuo on vaikea käytöshäiriö. Siihen ei enään tuossa iässä riitä pelkkä aikuisen puuttuminen asioiden kulkuun.

Vierailija
28/30 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten huoneessa on musta normaalia. TOki olis kiva, jos leikittäis vain yhdellä jutulla kerrallaan, mutta ei se elävässä elämässä ton ikäseten kanssa niin mene. Sopeudu siihen, ap.

Tavaroiden hakeminen vaatehuoneesta kielloista huolimatta, lelujen rikkominen ja vessaan heittäminen ei ole ok. En kyllä ottais äidin kanssa sitä puheeksi, jos teillä on aikaisemminkin ollut huonot välit, toi ei tuu asiaa parantamaan. OTa se linja, että tuon kaverin kanssa lapset tarvii valvomtaa ja otat hänet teille leikkimään vain silloin, kun on aikaa riittävästi valvoa.

Vierailija
29/30 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka monen mielestä pitää vaan sopeutua ja ymmärtää että lapset on pieniä.

Ap:n tarina ei kuulosta normaalilta. Tyttösi kaveri kuulostaa ihan kamalalta.

Voisitko jatkossa kokeilla (énnen kuin antaisin jo lopullisen porttarin) vähän rajatumpia leikkejä tämän kaverin kanssa. Esim. olet laittanut valmiiksi pariin eri leikkiin lelut (jotka ei mee rikki) ja pyydät leikkimään niillä.

Meillä poika 5v. eikä ikinä ole vielä ollut ongelmia kavereiden kanssa. Ovat mielestäni ihania ja käyttäytyvät niin kauniisti kylässä ollessaan. Nyt jo kun ollaan enemmän tutustuttu, uskaltavat tietty vähän jo välillä sanoa vastaan (kuten kun leikit siivottava, niin voi tulla narinaa alkuun...) tms.

Vierailija
30/30 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vähän samanlainen tarina. tytön kaveri aika mahdoton. Lopulta kyllästyin ja kerroin säännöt ja jos ei kelpaa toimia näin, niin soitetaan äiti hakemaan kotiin. Jos ei osaa olla meidän säännöillä, niin meille ei voi tulla.

Se oli selvä ja enää ei ole ollu ongelmia. Jotkut tosiaan testaa niitä rajoja myös vieraissa kyläpaikoissa. Älyssä tai siivoustaidoissa ei ole mitään vikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän