Vieläkö jaksais yhden vauvan? Olis ihanaa että lapsilla olis sisaruksia
isompi joukko. Ehkä ois toisilleen tukena myös aikuisiässä. Meillä 3 lasta ja mielessä joskus vilahtelee, että josko vielä 1. Nelonen syntyisi nykyisen kuopuksen ollessa 2-3 v. Isommat jo alakoululaisia. Uusi talo ehtisi valmistua sopivasti, joten tilaa olisi. Vakipaikankin olen saanut, joten työpaikka olisi odottamassa.
Mutta... Jaksanko enää raskautta ja vauva-aikaa. Nyt mittarissa 35 ja fyysinen kunto on romahtanut viimeisen raskauden myötä, enkä ole sen jälkeen ryhdistäytynyt. Kiloja ei siis, mutta muuten rapakunnossa. Ja meidän pikkuriiviö kyllä vie mehut! Mutta kasvaa koko ajan... Muita pohdiskelijoita?
Kommentit (4)
oltu onnellisia, että toivottiin ja saatiin vielä tämä kuopus, vaikka kolme oli alkuperäistoiveissa. Mutta tuo on kyllä varmaan aika hyvä mittari, että kun on tunne, että vielä yksi mahtuisi, muttei sitä enää hankita. Minullakin oli pitkään tunne, että vitonen olisi vielä ihana, mutta nyt huomaan, että näin on täydellistä; voimavaroja on vielä hiukan säästössäkin, mutta elämä täyttä juuri näin!
ja lapsia on meillä seitsemän.
Koskaan ennen ei ollut tunnetta, että lapsiluku olisi täynnä tms. Nyt taitaa olla.
on neljä lasta. Toiseksi nuorimman jälkeen ajattelin, että meidän perhe on tässä, mutta sitten kuitenkin rupes vauvakuume tulemaan.. Pohdittiin pitkään ja ajateltiin, että neljäs saa tulla, jos on tullakseen. Muutaman kuukauden päästä siitä rupesin odottamaan. Nyt meillä on ihana päivänpaiste perheessä! :) Ystävilläni rupee olemaan kauheesti vauvoja ja vauvakuume meinaa taas tulla, mutta mun kaikki raskaudet on ollu niin hankalia, että en enään yhtään jaksaisi... Kun niin monta kuukautta joutunut olemaa vuodelevossa.
Mä ajattelin itse silloin muutama vuosi sitten, että jos en nyt edes kokeile, onko raskaus mahdollista, niin olisin myöhemmin sitä harmitellut. Mä olen tyytyväinen tähän meidän ratkaisuun! Mutta jokainenhan sitä oman itsensä tuntee parhaiten.
Olen kuullut sanonnan, että silloin lapsia on tarpeeksi, kun ajattelee että "vielä yksi mahtuisi".
(mutta sitä "yhtä vielä" ei siis enää hankita)
Luulen että se pitää paikkaansa, silloin on sitä "pelivaraa" voimavaroissa, jos joku vaikka sairastelee tai tulee jotain muuta odottamatonta eteen.