Lue keskustelun säännöt.
Kuinka moni EI vie opelle lahjaa?
21.12.2010 |
Meiltä ei tänä jouluna liikene lahjaa opelle, keväällä sitten. En vaan jaksanut/ehtinyt/halunnut.
Kommentit (4)
yhden ison lahjan (herkkukori, lahjakortt tms.) hankintaan
mikä on mun mielestä paras ratkaisu kaikkien kannalta
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
antaako lahjan vai ei .Joskus olemme antaneet, joskus ei. Koskaan ei ole asiasta tullut pahaa mieltä minulle, koska asia vapaa valintainen.
Näin se on kaikilla, mutta useat tekee siitä itselleen pakon tai muutoin stressaavat jos jonain vuonna rahat ei riitä eikä lahjaa anna.
koko luokalta 5 euroa/lapsi. Näin kaikkien kolmen lapseni luokissa, onneksi.
Ei tosin vie kukaan muukaan, joka siinä koulussa opiskelee. Siellä on käytäntö, että joululahjoja ei viedä opettajille eikä muullekaan henkilökunnalle. Kortilla voi heitä muistaa, mutta ei muuten.
Minusta hyvä systeemi, kenellekään ei tule paineita eikä lasten tarvitse kilpavarustella keskenään kuka antaa komeimman lahjan koska perheiden varallisuus tietysti vaihtelee.