Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä Helsinki- vihamielisyys teitä vaivaa??

Vierailija
21.12.2010 |

Kauheasti on aloituksia, joissa parjataan Helsinkiä ja helsinkiläisiä. Onko av-mammat ja -ukot niin pirun katkeria ja tylsistyneitä ja saamattomia maalaisia, ettei ole munaa sanoa, että itse haluaisi asua Helsingissä?

Itse EN ole helsinkiläinen, tosin asuin siellä kyllä n. 16 vuotta (maalta muuttaneena) ja nyt olen onnellinen vantaalainen. Eikä minulla ole mitään Helsinkiä ja helsinkiläisiä vastaan, tosin ei minulla ole mitään vastaan muitakaan Suomen kaupunkeja ja niissä asuvia ihmisiä:-)

Mukavaa joulun odotusta kaikille!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin näin joulun alla.

t:kuopiolainen

Vierailija
2/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa on kateellisia kun parhaat työt on helsingissä mutta itse joutuvat pakertamaan minipalkoilla jossain huitsinnevadassa jossa lähin koulukin on jossain 20 kilsan päässä ja terveyskeskuksesta on valot sammuneet ja ovet laudoitettu jo 10 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse joutuvat pakertamaan minipalkoilla jossain huitsinnevadassa jossa lähin koulukin on jossain 20 kilsan päässä ja terveyskeskuksesta on valot sammuneet ja ovet laudoitettu jo 10 vuotta sitten.

palvelut on hyvät, etäisyydet lyhyet ja pääsee helposti sinne jumalaiseen helsinkiin tai vaihtoehtoisesti maalla käymään.

Vierailija
4/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla ei ole mitään tekemistä.

Ei sen kummempaa...

Vierailija
5/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla ei ole mitään tekemistä. Ei sen kummempaa...

Vierailija
6/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen neljää. Kohta tulee mies kotiin ja hän palaa takaisin hellan ääreen jotain lanttua keittämään... Tulee rauha palstalle :)

Vierailija
7/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa joulua kaikille!

Vierailija
8/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin kömpelöitä etten mä ole viitsinyt edes lukea niitä. Oletan automaattisesti että siinä joku vähän kehittymättömämpi yksilö vaan testailee muiden reaktioita.

Suurin osa helsinkiläisistä on muualta kuin syntyjään helsinkiläisiä, ja suuri osa muualla Suomessa asuvista on joskus opiskellut tai työskennellyt Helsingissä. Vaikka kuinka yrittäis, ei helsinkiläisiä voi ajatella yhtenäisenä ryhmänä, saati sitten sellaisena jolla olisi tietty asenne muuta maata kohtaan.

Vierailija
9/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa joulua kaikille!

Vierailija
10/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun täällä asuvat puhuvat menevänsä landelle tai maalle, niin yleensä mennään mökille tai esim. mummolaan joka sijaitsee jollaiain OIKEASTI pienellä paikkakunnalla. Ei kukaan ainakaan minun tutuistani mene "maalle" jos menee vaikka Tampereelle tai Turkuun :)

mitä helsinkiläisillä on muualla asuvia vastaan? eihän heidän mielestä ole muita kuin joko helsinkiläisiä tai maalaisia (joita myös junteiksi kutsutaan)

tarkennan siis, että tarkoitin kommentillani näitä palstan helsinkiläisiä. Tai en toki halua yleistää kaikkia, mutta takoitin niitä jotka tuohon maalaisjuntti -tyyliin kirjoittelee.

Vierailija
11/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäidin tekosia, suodaan hänelle se huvi näin joulumielen osoituksena.

Vierailija
12/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi niiden provojen tehtailija on teini. Ei suinkaan aikuinen. Rivien välistä voi lukea ;-)

Vierailija
13/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kehien ulkopuolella asuvat ovat juntteja maalaisia. Kateutta sekin?

Vierailija
14/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole ollenkaan angstia mitään kaupunkia tai maaseutua vastaan:).

Ja joo, olen neljännen polven stadilainen, joten kivittäkää vaikka lantapalleroilla (olisi pehmoisempia)...

Hyvää Joulua joka nimen notkoon ja saarelmaan!

Vierailija
15/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en todellakaan vihaa helsinkiläisiä tai heitä mollaa, mutta itse olen saanut p***aa niskaan täällä (ainakin muka-)stadilaisilta lukuisia kertoja. Valitettavasti lähipiirissä on myös yksi syntyjään helsinkiläinen, joka avoimesti halveksii ns. maalaisia. On varmaan poikkeus silti, ainakin toivon niin.

Ihan samoin voisi kysyä pk-seutulaisilta että mikä viha maaseutua kohtaan heillä oikein on Kaikki kehien ulkopuolella asuvat ovat juntteja maalaisia. Kateutta sekin?

Vierailija
16/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anneta yhden-kahden katkeran provoilijan pilata päiväämme.

Vierailija
17/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä helsinkiläisillä on muualla asuvia vastaan? eihän heidän mielestä ole muita kuin joko helsinkiläisiä tai maalaisia (joita myös junteiksi kutsutaan)

Vierailija
18/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä nää vihaiset aloitukset kumpuavat, eikä sillä oiekastaan ole väliä.

Joskus provoonnun itse, harvemmin, mutta myönnän, että olen mollannut sekä stadilaisia että landeja, varmaan jatkossakin, jos olen sellaisella tuulella.

terkuin av-mamma, joka on ollut elämänsä aikana molempia.

Vierailija
19/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muitakaan pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvia ihmisiä vastaan kategorisesti.

Idiootteja en voi sietää, tulevat he mistä tahansa. Idiootti ei ole tässä tapauksessa synonyymi kognitiivisesti vajaatoimintaisille ihmisille, vaan kuvaa enemmän elämänasennetta.

Kovin vähän täällä tosin näkyy sellaista perinteistä suomielokuvan reilua ja ystävällistä maalaisuutta. Jos aivan rehellisiä ollaan, en muista törmänneeni sellaiseen kuin muutaman kerran elämässäni, vaikka olen kulkenut matkoillani ympäri Suomea.

Sellaista käytöstä näkisi mielellään enemmänkin!

Vierailija
20/24 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun täällä asuvat puhuvat menevänsä landelle tai maalle, niin yleensä mennään mökille tai esim. mummolaan joka sijaitsee jollaiain OIKEASTI pienellä paikkakunnalla. Ei kukaan ainakaan minun tutuistani mene "maalle" jos menee vaikka Tampereelle tai Turkuun :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan