Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tuttava matkii kaikessa lapsiin/lastenhoitoon liittyvässä meitä?

Vierailija
21.12.2010 |

No ei nyt ihan kaikessa mutta melkein. Jos kerron että meillä on jonkinlainen tapa niin kohta heilläkin on sellainen tapa. Jos teen lasten kanssa jotain tai käyn jossain (jotain erityistä) niin kohta heillä sama. Leluja yms tarvikkeita ostavat samanlaisia heti perässä.

Tulee olo kuin heillä ei olsii käsitystä miten lasten kanssa ollaan ja ottavat sitten kaieksta mallia meiltä, luulevat että juuri näin kuuluu tehdä. Toisaalta imartelevaakin mutta toisaalta huvittaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se teidän elämään luulisi vaikuttavan millään tavalla, sen kun jatkatte omia juttujanne niinkuin haluatte. Jos toinen haluaa tehdä samalla tavalla, so what?

Vierailija
2/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat palapelin: kaveri ostaa.

Eikö kaikki tee niin?

Mikä ihmeen Jeesus sää olet?

Tuijotat itsekin mitä muut tekee ja tunnet jotain kummallista ylemmyyttä jos teet "ensin" ja sitten muut matkii teikäläistä.. Hahhah

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet muutekin saattavat tehdä samoin?

Vierailija
4/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis voi olla myös huomaamatta jos toinen matkii samantien perässä. ei ole kyse mistään palapelin ostosta.. ap

Vierailija
5/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kohteliaisuutena. Jotkut ihmiset on sellaisia että ne ei itse keksi mitään vaan matkivat fiksuina pitämiltään kaiken. Tällaisia asioita voi olla esim. lapsen harrastus, päiväkotivalinta, haalarimerkki, jopa lapsen hiustyyli jne.

Vierailija
6/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluaa olla itsekin yhtä hyvä, tai ainakin pyrkiä siihen. Voisit olla ylpeä tuollaisesta arvostukisesta!

Vierailija
7/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joskus silti vähän harmittaakin kun on keksityt mielestään jotain tosi kivaa ja erikoista niin aina sitten toinen "varastaa" idean ;) Mutta eihän sitä kaikkea tarvitse kertoa toki. Mutta lapset kertovat.

Vierailija
8/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattaja-idoli tälle tuttavalle =)

Samankaltaisten ongelmien kanssa me kaikki lastemme kanssa painiskellaan. Jos tuttavasi pitää tapojanne hyvinä ja toimivina, niin miksi hän ei niitä matkisi.

Vierailija
9/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minua varsinaisesti haittaa, huvittaa lähinnä. Kateellisuuttaan kai tekee kun on kaikesta muustakin kipinöivän kateellinen. Joskus vaan tulee vähän hassuja juttuja kun heidän lapsi on 5 kk nuorempi kuin meidän nuorin. Esim. kun lapsi ei osannut vielä ryömiäkään, sille ostettiin taaperokärryt, ensikengät ja muut kun meidänkin lapsella oli.

Vierailija
10/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkii, että on huomannut teidän tavoissanne niin paljon hyvää, ottaa siis hyvät käytännöt omaankin perheeseen. Jos käytte jossakin kivassa paikassa, josta hän ei ole kuullutkaan, niin tietysti hänkin haluaa sinne viedä omat lapsensa, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Ehkä hän ei vain osaa itse etsiä uusia ja kivoja paikkoja -tai edes etsiä lapsille leluja muualta kuin marketeista.

Imartelevaa se on, ei siitä sen enempää stressiä kannata ottaa, itseksesi voit sitten olla huvittunutkin, ei se heitä haittaa, kun eivät siitä mitään tiedä ;)

Vierailija
11/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minua varsinaisesti haittaa, huvittaa lähinnä. Kateellisuuttaan kai tekee kun on kaikesta muustakin kipinöivän kateellinen. Joskus vaan tulee vähän hassuja juttuja kun heidän lapsi on 5 kk nuorempi kuin meidän nuorin. Esim. kun lapsi ei osannut vielä ryömiäkään, sille ostettiin taaperokärryt, ensikengät ja muut kun meidänkin lapsella oli.

Useimmitenhan ainakin nuo ostetaan ennen tarvetta.

Vierailija
12/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huomannut, että kälyllä ja minulla on suhteellisen sama maku ja meidän lapsilla on samanlaisia kenkiä, leluja, tekstiileitä, vaatteita. Aina kun nähdään, niin on jokin sama juttu lapsilla. En tiedä kumpi on ostanut ensin, mutta läjäpäin samoja juttuja lapsillamme on ja ihan tahtomatta.

Vierailija
13/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joskus silti vähän harmittaakin kun on keksityt mielestään jotain tosi kivaa ja erikoista niin aina sitten toinen "varastaa" idean ;)

Luuletko sä että voit jotenkin patentoida sun hienoja ideoita? Varmaan olet ainoa jolla on just tietynlainen tukkatyyli tai kurarukkaset, ja voi apua jos naapuri menee ja hankkii samanlaiset! Sittenhän sun hieno yksilöllisyys ja kekseliäisyys menee ihan hukkaan!

Vierailija
14/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä edes tiedä minkäkokoiset tarvitaan sitten muutaman kk päästä. Miksi täällä pitää vastata kaikkeen saivartelemalla? On ihan totta, että jotkut matkivat tuttujaan kun eivät osaa itse tehdä ratkaisuja tai keksiä ideoita.

Vierailija
15/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku tavara tai palvelu on MYYNNISSÄ, niin te voitte olla ih ntakuuvarmoja siitä, että se ei ole teidän oma keksintö ja erityisspesiaalipersoonallinen ratkaisu. Vaan niitä ostavat niin monet muutkin, että myyntiin tuottaminen kannattaa.

Vierailija
16/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli opiskelukaveri, joka osti samat vaatteet, jotka mulla näki. Kynsilakatkin oli seuraavalla luennolla samaa sävyä, kuin mitä mulla oli edellisellä. Kyllä se alkoi pikku hiljaa pistää silmään, eikä voinut enää ajatella sattumaksi.

Lapsena meillä oli perhetutut, jotka kopioi meidän kodin sisustuksen kaakeleita myöten. Ihan kaiken parketin tyypistä lähtien.

Että kyllä näitä riittää. Onhan se imartelevaa, mutta jos jatkuu pitkään tulee kiusallinen olo.

Vierailija
17/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku haluis matkia minua lasten kasvatuksessa tms. Sehän olis vaan kiva tietää, että itsekkin tekee jotain siis oikein! :)

Minä olisin ainakin ylpeä, että minun toimeni / neuvoni auttaisi myös jotain toisia.

Mutta minä vihaan myös näitä kavereita, jotka matkivat kodin sisustuksessa / vaatteissa.

On tosi ärsyttävää kun vaihtaa väriä olohuoneen sisustuksessa niin kaveri kun on käynyt ja seuraavaan kerran kun heille menen, on heillä samaa väriä, jopa samat tavarat kuin minulla. Se rupeaa korpeamaan. Tämä samainen kaveri osti itselleen saman kihlasormuksenkin kuin mikä minulla oli, kihlautuivat muutaman kk päästä meistä. Se oli ihan kamalaa..mutta onneksi sitten erosivat ( niin kamalaa kuin on noin sanoakin ). Minä koin kuitenkin sen todella suurena loukkauksena, miehen kanssa oltiin valittu sormukset ja sitten toinen matkimisen ilosta menee ja ostaa saman.

Vierailija
18/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy jo nuo kaikki. On ensikenkiä kahdetkin, taaperokärry, syöttötuoli, leluja, joilla lapsi ei osaa vielä leikkiä jne jne. Ja tytöllä ikää 4kk. Osan olen saanut lahjaksi uutena tai käytettynä ja osan olen ostanut itse. Esim. taaperokärry oli tarjouksessa n.kuukausi sitten ja tiedän, että haluan juuri sellaisen, joten ostin sen valmiiksi.

Eihän sitä edes tiedä minkäkokoiset tarvitaan sitten muutaman kk päästä. Miksi täällä pitää vastata kaikkeen saivartelemalla? On ihan totta, että jotkut matkivat tuttujaan kun eivät osaa itse tehdä ratkaisuja tai keksiä ideoita.

Vierailija
19/19 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tällainen tuttavaperhe ja ollaan yhdessä naureskeltukin, että voiko he ostaa/tehdä jotain mitä meillä on!

Ja tottakai! Niin mekin tehdään, joskin tässä tapauksessa on enemmän yksipuolista, mutta tietysti kerrotaan samanikäisten lasten jutuista ja koska ollaan kavereita, niin kerron, jos meillä joku juttu on hitti tai suosittelen kivoja tekemisiä

Ja siis kyllä mekin teemme näin, jos kuulemme jonkin hyvän idean muilta.