Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsynyt kaikkeen tappeluun..

Vierailija
21.12.2010 |

Pakko jonnekkin on kirjoitttaa kun pää räjähtää.. Lapeni 11v on erityislapsi.. dg adhd. hoidettu psykan puolella jo viisi vuotta.

Kotona olemme rutinoituneet jo arkeeen vuosien saatossa ja perusarki kotona meneeekin hyvin.

Mutta koulu..Hän on norm luokalla norm koulussa,opettaja ei pärjää hänen kanssaan.. soittaa kotiin mistä milloinkin..Tosi asia on että lastani kiusataan koulussa ja perusturvallisuus on koulussa järkkynyt monen monituista kertaa.. Nyt hän on jo luovuttanut opettajalle kertomisesta ja sanoo ettei häntä kuitenkaan uskota.

Avustajaa ei saa.. ja koulun vaihto ei onnistu kun tillanne ei kuulema ole liian paha.

Olen nii väsynyt soitteluun ja avun hankkimiseen.. Väsynyt miettimään toimiiko opettaja oikei.. väsynyt ajattelemaan millaisista lähtökohdista kiusaajat on/onko kiusaamista aina vaan onko poika niin herkkä... väsynyt säälimään sisaruksia kun heille ei aikaajuuri riitä..Väsynyt miettimään että koska tulee minun stoppi.. tai Pojan.

Kirjoitinpahan.. helpotti sekin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vaikeaa.. ei voi auttaa.. Väistyn.

ap

Vierailija
2/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua helpotti?

Lapsesi elää kiusattuna etkä VAADI muutosta?

Jos ei avustajaa saada ja lasta kiusataan -eikä lapsi opi: niin uhkaat vetää koulun oikeuteen.

Sanot että teet poliisille tutkintapyynnön jos ei lopu kiusaaminen ja tuloksia oppimisesta synny. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä koulun sijaan korkeammalle taholle. Sosiaalitoimi tms.

Vierailija
4/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äiti voi väsyä taistelemaan lapsensa puolesta!

Vierailija
5/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästää avustajasta? Vaikuttaa umpikujalta. Jotenkin näen ulospääsytieksi siirtymisen pienempään ja sopivampaan ryhmään tai sitten sen avustajan saamisen. Voimia, jos jaksaisit vielä ponnistaa.

Voisitko soittaa jollekin taholle? Itse soitin kerran lastensuojeluun ja ilmoitin että siirrän vastuun heille, kun he kertoivat etten apua saa apua ja jään odottamaan heidän yhteydenottoaan. Ottivat yhteyttä ja sain apuakin! Lastensuojelun tarpeeksi merkittiin fyysiset syyt ja olin lyhytaikainen asiakas:) Voisikohan avustaja olla teilläkin tarpeen lastensuojelullisista syistä?

Vierailija
6/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistella aion.. Tuota lastensuojelua olen itsekin ajatellut seuraavaksi.

Lapsella on lausunto henk. koht. avustajasta,mutta sitä ei saa.. yritetty on korkeimmasta tahosta asti.Siis itse soitellut sinne myös.. kuuluu vaan tyyliin.. emme tavallaan ota vanhempien soittoja vastaan.

Ainut mitä meille on tarjottu on sairaalakoulu VÄLIAIKAISESTI.. jonka jälkeen palautus omaan kouluun.. tuo että saako sairaalakoulujaksolta tukea omaan kouluun on epävarmaa.

Vaikeinta tässä on että ei voi lapselle sanoa että kaikki j'rjestyy.. kun niin ei tunnu käyvän.

Sanonut kyllä olen ,että seovitämme asian,mutta sinnikkäänä pitää pysyä.. Pelkään vaan että lapsi luovuttaa.

Tämä kunta on ihan p...tä.. se on huomattu,mutta täällä sitä nyt asutaan niin taistelu jatkukoon.

Vierailija
7/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran lausunto avustajasta, miksi ei sitä saa??

Vierailija
8/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lausunnot on turhia. Avustajaa ei vaan saa kun tilanne on liian hyvä. Eli pärjää nosm toiminnoissa itse,pukeutuminen,ruokailu,ei tarvitse apua esim. lääkkeiden ottamisessa tai muuten tarvitse hekn. kohtaista seurantaa (esim epileptiset kohtaukset)

Mutta joka vuosi tämän lausunnon lääkäriltä pyydän ja se eteenpäin laitetaan..

Vierailija
9/9 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avustajaa ei tahdo saada missään, se ei ole mikään poikkeustilanne. Luokka-avustajan voi saada, henkilökohtaista ei. Eikä ole sitäpaitsi sanottua, etteikö se henkilökohtainen avustaja vain lisäisi kiusaamista ja eristämistä, jos sellainen tilanne kerran jo on päässyt syntymään.

Oikea apu voisi tulla siitä, että opettaja saisi lisäkoulutusta tilanteen hoitamiseen. Oikeasti ihan tavallinen luokanopettaja pystyy ihan hyvin opettamaan tämäntapaiset erityislapset luokallaan, kunhan saa oikeanlaista tietoa siitä, miten. Tähän riittää yleensä parin tunnin neuvonpito ko. lapsen hoitotahon kanssa kerran tai pari lukuvuodessa. Onko teidän hoitotaholla tällaista palvelua? VOisiko sieltä joku tulla kouluun? Tai kuten Tampereella, missä lastenpsyka järjestää vuosittaisia 3 tapaamiskerran kursseja ja henkilökohtaista nepsyneuvolaa neurokirjon lasten vanhemmille ja opettajille - lysti on koululle ja opettajille ilmaista, koska sen maksaa sairaanhoitopiiri. Ehdota näitä opettajalle ja pidä huoli, että myös rehtori tietää asiasta, koska rehtori voi sekä antaa luvan että määrätä opettajan tuonne työaikana. Se voisi vähän avata silmiä esimerkiksi tuon kiusaamisasian suhteen.

MIkäli mikään ei toimi, muuttakaa. Koulunvaihtoon nimittäin ei ole ainoa keino se, että "tilanne on paha", eikä erityisluokka ole ainoa vaihtoehto. Jos opettaja sulkee silmänsä kiusaamiselta, mikä tahansa koulu on parempi vaihtoehto. Ja taviskoulu ja tavisluokka voivat muutenkin olla hyviä vaihtoehoja, jos opettaja ontehtävänsä tasalla ja luokkakaverien vanhemmat sivistynyttä väkeä. Muuttaminen toisen koulupiirin alueelle tuo automaattisesti oikeuden käydä koulua siinä koulupiirissä. VÄlttämättä ei tarvitse edes muuttaa, sillä sinä voit soitella kaupunkisi tai kuntasi eri koulujen rehtoreille ja kysyä itse mahdollisuutta päästä heidän kouluunsa. Päätös on ottavan koulun rehtorista kiinni, ei lähettävän koulun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme