Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ennen lapsien saamista luulin, että lapset oppivat nopeammin tekemään itse!

Vierailija
21.12.2010 |

Nyt olen tajunnut, että miten kauan lapsista on töitä vanhemmilleen.

Esim olen pessyt vedellä vielä ekaluokkalaisen takamuksenkin, koska hän tekee löysiä kakkoja.

Jokaisen kakan jälkeen pesen. Lapsella menisi paljon paperia ja kyllähän vedellä tulee puhtaampaakin.

Nuorin lapsista kakkii neljästi ja kaksi vanhempaa kaksi kertaa päivässä = kahdeksan pesua joka päivä!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain vikaa ruokavaliossa, allergiaa tai laktoosi-intoleranssia tai keliakiaa. Tuli vaan mieleen, koska ei minusta kuulosta ihan normaalilta.

Vierailija
2/14 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he ripuloi. Kakka vain on sellaista löysää pötkyä. Kaurapuurolla tulee tätä hyvää kakkaa. Jos puuro jää väliin, tulee kovia papanoita.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalainen varmasti osaisi itekin sen takamuksensa pestä. Miksi teet puolesta?

Vierailija
4/14 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleinen käsitys lapsettomana, että lapset on ensin pieniä (=vauvoja ja taaperoita) ja heti sen jälkeen taitavia ja järkeviä pikkuaikuisia,joiden keskeneräisyys on vain kasvatuksen puutetta ja äidin paapomista tai laiskuutta. :)

Mä muuten tiedän äitejä jotka pesevät edelleen isompienkin lasten takapuolia jos lapsi ei itse osaa huolehtia hygieniastaan. Se kuitenkin on tärkeää että lapsi on puhdas, ja jos lapsi ei itse osaa vielä niin ei osaa. Minkäs siinä teet?

Vierailija
5/14 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalaista pesemään itse?

Vierailija
6/14 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toisten lapset ovat paljon etevämpiä saman ikäisenä kuin omani. Kun muistelen kavereiden lapsia saman ikäisinä kuin nyt oma esikoiseni niin minusta meidän lapsi on niin paljon alikehittyneempi ja "hankalampi" kuin muiden lapset.

Noh, voihan se toki olla että tuttavien lapset ovat silloin olleet kilteimmillään kun olen heitä nähnyt enkä tiedä koko totuutta..mutta en vain muista, että äidit olisi valitellut asioista joista nyt itse voivottelen.

Vierailija
7/14 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona, mutta koulussa käsken pärjäämään pelkällä paperilla. Pesen kyllä mieluummin itse, kun olen seuraillut hänen pesujaan. Lattia kastuu ja ei kai vain tytöllä leviä kakkabakteeritkin väärään suuntaan?! Pyyhkiminen sujuu oikeaoppisesti, mutta pesu on tarkempaa touhua.

Olen samaa mieltä, että kyllä on vanhempien tehtävä huolehtia, että lapsi on puhdas. Valitettavan moni lapsi haisee ja on muutenkin epäsiisti...

ap

Vierailija
8/14 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelen lapsiani helposti pienemmän mukaan ja unohdan että isompi kyllä osaisi paljon enemmän. Siis esim. kun pilkon kaksivuotiaalle ruuan niin vaistomaisesti pilkon saman tien myös viisivuotiaalle, unohtaen että sen todellakin pitäisi jo pilkkoa ruokansa itse.

Vierailija
9/14 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hygieniastaan, minkä ikäisinä? Onko tavallista ettei eskarilainen vielä osaa itse?

Kysyy yksi joka on menossa hoitamaan ystävän lasta.

Vierailija
10/14 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapset sitten oppivat itse huolehtimaan hygieniastaan, minkä ikäisinä? Onko tavallista ettei eskarilainen vielä osaa itse? Kysyy yksi joka on menossa hoitamaan ystävän lasta.

Vierailija
11/14 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkaviiruiset alkkarit on laitettava pesuun joka päivä. Vanhempi huolehtii, että peppu ei ärsyynny ja pesut ovat kyllä paikallaan.

Vierailija
12/14 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole vielä lapsia, niin en kaikkea tiedä:)

Vierailija
13/14 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aamupala esim. leipää.

Kuulostaa siltä että ruokavalio on isommalta osin jo paskaa ja nestettä liian vähän jos kakka kökköä.

Mene ravintoterapeutin luo.

Vierailija
14/14 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hygieniastaan, minkä ikäisinä? Onko tavallista ettei eskarilainen vielä osaa itse? Kysyy yksi joka on menossa hoitamaan ystävän lasta.

hoitaa pyyhkimiset ym. itse ja tuskin haluaa ainkaan vieraampaa auttelemaan. Toki on ok kysyä tarvitseeko apua vessassa.

Meillä eskarilainen osaa kyllä pyyhkiä tarpeen vaatiessa itsekin, mutta mielellään vielä huutelee äitiä pyyhkimään. Kun jälki ei aina ole ihan parasta mahdollista, niin usein teen vielä "tarkistuspyyhintää". Toki joidenkin mielestä on hassua käydä eskarilaista vessassa pyyhkimässä, mutta meille tuo on ok.

Muissa pesuissa auttelen eskarilaista hampaidenpesussa iltaisin ja hiustenpesussa. Suihkussakäynnit osaa muuten hoitaa itse, mutta hiustenpesussa tarvitsee apua (jos haluan, että pestään kunnolla...).