Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miten lapsesi nukahtaa?

Vierailija
21.12.2010 |

Jälleen yhden rikkonaisen yön jälkeen kyselen teidän öistänne.

1) Mitä lapsi tarvitsee nukahtaakseen?

- Meillä (2v) vaatii nykyisin istumaan sängyn vierellä nukahtamiseen asti.Ennen nukahti sänkyynsä aivan rauhallisesti itsekseen.

2) Heräileekö lapsesi öisin ja mitä silloin tapahtuu?

- Meillä heräillään useasti. Poika ryhtyy huutamaan herättyään äitiä, eikä osaa rauhoittua itsekseen. Viime yönä jouduin istumaan sängyn vieressä tunnin, jonka jälkeen kaappasin pojan kainaloon ja siirryimme jälleen kerran meidän vanhempien sänkyyn.

3)Oletko onnistunut muuttamaan tapoja jotenkin?

- Vinkkejä kaivataan. Nyt minusta tuntuu, että toinen meistä vanhemmista saa istua kaiket illat ja yöt pojan sängyn vieressä. Kun meillä on vielä vauvakin, joka heräilee pitkin yötä, niin kyllä välillä ärsyttää nämä yöhyörinät!! No nyt kahvin keittoon ja kohti uutta päivää!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ei tarvitse nukahtaakseen mitään. Yleensä luetaan kuitenkin iltasatu. Hipihiljaa ei tarvitse olla, mutta hiukan hissukseen. Valot pois ja ovi kiinni.

2) Ei juuri heräile. Mutta satunnaisesti kyllä, kuten tänä aamuna 5:30 painajaiseen. Sitten ei saatukaan unta enää oikein kukaan (sillä oon täälläkin kukkunut...).

3) Eipä tavat ole muuttuneet, kun ei ole ollut tarvetta.

En kyllä ollut juurikaan avuksi sinulle :-/

Vierailija
2/5 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaspesu, yöpuku, unipupu kainaloon ja hyvästelee kaikki kodin tavarat mennessään :D

Heihei matto! Heihei peili! Heihei isinsukka! jne.

Jää sänkyyn ihan mielellään ja häiriintyy kyllä jos siihen vierelle jään.

Oli tuossa muutamia tilanteita, jolloin luulin että tää helppous loppuu. Poika ei yhtäkkiä halunnutkaan jäädä sänkyyn. Ihan kuin olisi pelännyt sitä ja taisteli vastaan kun yritin sinne hänet laittaa.

Sitten tein niin, että istuin siinä vierellä, vähän itki ja yritti tulla pois, mutta ajattelin että en saa päästää, koska silloin ehkä hänelle näytän että sänky onkin oikeasti pelottava paikka ja sieltä kannattaakin tulla pois.

Tätä kesti viikon ja joka ilta lyhensin vierelläoloaikaa, sanoin että käyn vessassa ja tulen ihan kohta. Aina oli poika nukahtanut minua odotellessa.

Olen itsekin joutunut yöllä istumaan vierellä, näkee paljon painajaisia ja huutaa unissaan. Joka yö siihen herätään. Mutta syliin tuo ei tahdo, eikä meidän sänkyyn. Istun siinä kylmällä tuolilla ja pidän kädestä kiinni. Varpaat jäässä

hytisten ja loppuyö on menetetty!

Mitä jos siirrät lapsen sängyn teidän sänkyyn kiinni? Helppo antaa käsi sinne eikä sun tartte nousta ylös. Meillä ei mahdu tekemään niin, joten ravaan yhä edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika siis nukkuu omassa huoneessaan. Koska näin olemme jo toista vuotta menneet, en millään haluaisi palata "vauva-aikaan", jolloin lapsi nukkui samassa huoneessa. Ymmälläni vain olen, kun poika aiemmin näki nukkumisen positiivisessa valossa, mutta nyt ei uskalla nukahtaa millään itsekseen :(. Olisiko niin, että 2-vuotiaalla on jo niin hyvä mielikuvitus kehitellä niitä mörköjä, ettei enää yskin uskalla jäädä huoneeseensa?

T:ap

Vierailija
4/5 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yhtäkkiä ei suostunut enää nukahtamaan yksin. Aluksi riitti just tuo että istuin huoneen ovella niin kauan että nukahti, mutta sitten alkoi huutamaan siitäkin.

Öisin oli sama juttu kun heräsi.

Yks ilta sitten päätin lähteä vaan pois. Olin 2 min poissa ja tyttö itki koko ajan. Menin takaisin peittelin ja lähin taas pois. Ekana iltana tais mennä joku 5*2 min itkua, seuraavana iltana vähemmän ja kolmantena itkeskeli ehkä minuutin.

Siihen loppui yöheräilytkin.

Nyt nukkunut täysiä öitä 5 kk ja nukahtaa joka ilta itse.

Vierailija
5/5 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on nukahtanut itsekseen sänkyyn ilman nukutteluja. lapset nyt 6-v, 2-v ja 4kk.

6.v joskus puhuu unissaan. 2-v nukkuu hyvin ja siirtyi juuri isojen poikien sänkyyn. Pysyy siellä hyvin. 4 kk nukkuu vielä vieressäni. Nukahtaa tutin kanssa melko nopsaan iltaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi