Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytättekö Marimekon vaatteita?

Vierailija
20.12.2010 |

Kävin tänään Marimekon myymälässä, jotain olisi pitänyt löytää äidilleni lahjaksi. Katsoin varmasti joka ikisen vaatekappaleen läpi ja yksikään ei oikeasti kelvannut. Niissä on outo mitoitus, kauheita laatikkoja vaikka koko olisi s. Todella tummia ja synkkiä värejä, rumia. Tai sitten jotenkin todella lapsellisia kuoseja aikusten vaatteissa. Ihmeellisiä pituuksia, esim. mekko tasan polveen, voiko epäpukevapaa pituutta olla? Kävelin siis Stokkalle ja ostin ulkomaista, ei ollut edes vaikeaa löytää kivaa.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espritin vaatteet eivät ole tyylikkäämpiä. Marimekon vaatteet ovat erikoisia. Espritin ovat todella niin valtavirtaa kuin voi olla. Koska olen jo melkein eläkeiässä, tuo Marimekko mieleen nuoruuden ja lapsuuden muistoja. Unikko on ihana kuosi, samoin monet muut, lähinnä tekstiileissä. MArimekon kuosit ovat n s ikonisia, ja menevät kyllä kaupaksi muuallakin. Vaatteet  eivät  aivan omaa tyyliäni, vaikka omistankin pellava-asun johon kuuluu pitkä kapea hame ja "villatakki" ja pitkän puuvillaisen hihattoman emännänleningin(!) joka käy aivan hyvin puutarhassa vietettäviin grillijuhliin sun muihin. Kun se sitten joskus mahdollisesti kului, aion pitää sitä yöpaitana.  

Marimekko ei ole vaatteiden suunnittelussa onnistunut  muuttumaan ajan mukana, joten vaatteet ovat niitä kuin ovat, käyttövaatetta keskusteluista päätellen lähinnä meille nostalgisille. Ja miksi pitäisikään muuttua, kun konsepti oli alun perin hyvä ja kestävä? Voin paljastaa, että mielestäni  mikään ei ole niin tylsä kuin tasaraita. Kerran näin kuvan jostain tilaisuudesta, jossa Suomessa vierailevaa julkisuuden helkilöä oli vastaanottamassa liuta keski-ikäisiä naisia, koilla lähes kaikilla oli tasaraitaa päällä. Jostain syystä sen sijaan rakastan matruusiraitoja. Tyyppiä venäläiset matruusinpuserot. Ja ranskalaiset ihanat kesäraidat, mariinia ja valkoista. En usko että kukaan tätä "viestiä tulevaisuudesta" lukee, ketju on aika vanha. Hyvää kesää ja mökkeilyä ja kesäjuhlia ihanissa Marikuoseissa! 

Vierailija
2/54 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Marimerkosta (ehkä enemmän sisustustuotteista), vaikka itsellä ei taida paljon näitä ollakkaan. Marimekon vaatteet eivät ole mitään kalliita, nehän on käytännössä ikuisia vaatteita ja muutenkin. Itsellä kuitenkin sen verta pieni budjetti, että kaikki lähtee kirpparilta josta nykyisin saakin merkkivaatteita pilkkahinnoin ja jopa uusia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea pyrähdys nettisivuille ja mekko-osatolta löysin tasan kaksi ehkää, Kimpi-mekko ja Malpa-mekko jotka voisin ottaa päälle. Syynä leikkaus/vyö rinnan alle, koska tiimalasikropalle se on välttämätön ettei tule muumi efektiä. Toki muutamat muutkin koltut voisi vyöllä köyttää imartelevaksi. Aika kauhrita printtejä.

Vierailija
4/54 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yhtä hyviä ellei parempia ovat nuo perusvaatteet marketeissa. Itse sain aikoinaan lahjakortin marimekon myymälään ja ainakin niissä ostamissani keittiötekstiileissä on maininta Made in Estonia, että se siitä suomalaisuudesta..

Vierailija
5/54 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat susirumia ja tätimäisiä.

Vierailija
6/54 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko suurensi muutama vuosi kokojaan. Jos ennen olit kokoa S niin nyt pitää ostaa kokoa XS. Suomalaiset ovat lihoneet, joten tuollainen silmänkääntötemppu tehtiin...

Siellä on kovin monenlaista mallia. Itselläni mitoitus mekoissa on kyllä toiminut parhaiten raskaana ollessani.

Talvella värit ovat tummia. Keväällä varmaan taas rävähtää kirkkaammat kuosit :-)

Vierailija
7/54 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ostajana olen aikas kriittinen. En osta orjallisesti kaikkea Marimekon tuottamaa, ainoastaan ne harvat ja valitut itseäni eniten miellyttävät kuosit ja mallit. Pidän niistä jo iäisyyden ajan samalla mallilla tehdyistä peruspuseroista pitkillä hihoilla ja niitä kaapista löytyykin aimo pino.

Mä itseasiassa pidän myös noista ap:n morkkaamista polvimittaisista (joskus aika selkeästi a-linjaisistakin) tunikamekoista: ne on tosi käteviä esim. farkkujen kanssa. Helppo pukea, alle mahtuu tarvittaessa toinen paita, kesällä voi pitää sellaisenaan mekkona. Kuosin nukkaantuessa menee loistavasti vaikkapa yöpaitana.

Ainahan Marimekon koot ovat olleet valtavia. Ehkä hieman puntsukalle Suomi-rouvalle tulee hyvä mieli ja itsetunto kohenee, kun mahtuu taas pitkästä aikaa M-kokoon (joka todellisuudessa on lähempänä L/XL). "Mun on pakko olla laihtunut, mä mahduin ämmään!"

Vierailija
8/54 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat rumia

Vierailija
9/54 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta heillä on muutamia todella kivoja vaatteita. Sopivat omaan tyyliini kun tykkään sellaisista aika värikkäistä ja persoonallisistakin vaatteista eikä itseäni haittaa jos vaatteessa on myös vähän erikoisempi muotoilu. Mutta eivät ne Marimekon vaatteetkaan kyllä läheskään kaikki ole kotimaisia.

Vierailija
10/54 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumia ja/tai tylsiä. Ja ne mallit: kenelle sopii? Ei ainakaan kellekään nuorelle. Itse asiassa en voisi kuvitella edes äidilleni ja hän sentään lähestyy uhkaavasti viittäkymppiä!

Tuosta voisin kyllä sanoa, kun joku mainitsi polvipituuden, että eikös se riipu kuitenkin ihmisen omasta pituudesta, että minkä pituinen se hame tai mekko sitten on? Jo 5cm pituusero tekee jotain, saati sitten suurempi. Tai muutenkin vartalon mittasuhteet. Kaikenpituisia helmoja siis tarvitaan!

Muuten: vauvojen bodytkin on aivan kamalan mallisia; ihan ylileveitä, pienihän hukkuu niihin!

Vierailija
11/54 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis eri sukupolvea, ovat enemmän äitini sukupolvea. Itse olen nuorekas rock-henkinen 4-kymppinen. Ei siis lainkaan sovi Marimekon teltat mun tyyliini.

Vierailija
12/54 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Marimekon liikkeessä aika usein, koska eräs sukulainen merkin vaatteista pitää. Mutta ihan kamalia rättejä mielestäni +todella kalliita. Ainoa marimekko mikä löytyy ja on ok on se ns. peruslaukku :)

Minusta kuosit kamalia, ja Unikko sekä muut jokapoika-raidat eivät todellakaan itse minuun. Kyllä: tietyt kankaat ihan ok, ja jos ajatellaan vaikka meikkipussina niin Marimekon kuosi ihan yhtä ok kuin jonkun muunkin =ei väliä.

Mutta nama kamalat "iloinen paitamekko" ym. ovat kamalia, eivätkä minusta sovi kenellekkään. pahinta ehkä ns. "farkkutakki" mikä unikko-kuosia... Kyllä: pitäisi suosia suomalaista jne. mutta ei pysty, koska ovat niin kamalia, suomalaista suunnittelua on hyvääkin...! Monelle marimekko on perinteikäs, laadukas ja kiva, mutta ei minulle. En todellakaan mitään raitapaitaa päälleni laittaisi, no EHKÄ jonain mökkipaitani menisi, mutta en taas näe järkeä siinä että maksaisin niin paljon mökkipaidasta...

Ja muutenkin, marimejon toimitusjohtajan(?) vaimon asu oli kiva linnanjuhlissa, vaikka siinä oli inhokkejani raotaa ja unikkoa, mutta ne vaatteet joita myymälässä on myynnissä ovat ihan jotain muuta kuin oma makuni. Se "peruslaukku" ainoa mikä ok, ja sehän jo klassikko onkin :)

Vierailija
13/54 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäisin jos olisi varaa!

Vierailija
14/54 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan ole edes kallis merkki. Tulee mieleen ihmiset jotka ostavat Marimekkoa koska kaikki suomalaiset tietävät sen olevan Marimekkoa, eli muka kallista. Mutta jos ajatellaan/tunnetaan enemmän asiaa, tiedetään että Marimekko on ns. perustason merkki, ylempänä hinnassa kuin Hennesin tai Seppälän vaatteet, mutta ei lähelläkään oikeiden muotimerkkejen hintoja. Marimekkoa voisi verrata Espiritin vaatteisiin (toki että jälkimmäiset tyylikkäämpiä) eli niihin on kaikilla varaa, mutta eivät ole ihan mitään halpahalli-vaatteita.

Vierailija
15/54 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on myos Marimekon sukkia ja pari raitapaitaa, nuorimmaisella myos yksi trikoomekko. Itsellani on 2 paria sukkia ja yksi tehtaanmyymalasta ostettu trikoopaita.

Aikuisten vaatteiden osalta allekirjoitan taysin ap:n kommentit. On todellakin telttamainen mitoitus ja outoja kuoseja. Se on ikavaaa, koska monesti esim. materiaalien laatu on hyva. Kayttaisin siis mielellani, etenkin koska asumme ulkomailla ja taalla olisi kiva kayttaa suomalaista, jos vaan loytaisin jotain jota viitsisin laittaa paalleni.

Vierailija
16/54 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Marimekon kuoseista. Marimekon vaatteet on suunniteltu väljemmiksi, kuin "valtavirtamuoti" eikä ole tarkoitettukaan olevan tyköistuvia, siksi joissakin Marimekon vaateissa on väljempi mitoitus.

vaatteita. Enka perusta valtavirtamuodistakaan. Mutta normaalipainoiselle ihmiselle Marimekon vaatteet ovat vaan valitettavan usein rumentavia.

Vierailija
17/54 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita. Mielestäni Nansolla on kivempia trikoovaatteita.

Vierailija
18/54 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sirorakenteinen, joten kroppani kestää väljät ja "laatikkomaisetkin" leikkaukset. En toki ihan kaikista marivaatteista tykkää, mutta kyllä niitä jonkin verran löytyy kaapista.

Kuoseista erityisesti pidän kovasti ja olenkin tehnyt vaatteita myös itse Marimekon kankaista.

Ymmärrän kyllä, että jos on vähänkin ylipainoa, ei kannata pukeutua liian säkkimäisesti tai ne kilot vaan maksimoituu.

Vierailija
19/54 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sirorakenteinen, joten kroppani kestää väljät ja "laatikkomaisetkin" leikkaukset. En toki ihan kaikista marivaatteista tykkää, mutta kyllä niitä jonkin verran löytyy kaapista. Kuoseista erityisesti pidän kovasti ja olenkin tehnyt vaatteita myös itse Marimekon kankaista. Ymmärrän kyllä, että jos on vähänkin ylipainoa, ei kannata pukeutua liian säkkimäisesti tai ne kilot vaan maksimoituu.

jos on TODELLA sirorakenteinen - esim. japanilaisilla naisilla olen nahnyt joskus ihan hyvannakoisia Marivaatteita. Itsellani ei ole varsinaista ylipainoa ollenkaan, BMI on 23.1, mutta Marivaatteet eivat todellakaan imartele minua ja kroppaani. Todella reippaasti ylipainoiselle ne taas voivat olla ainoita jotka mahtuvat (olin aikoinani Marimekon kausimyyjana ja taytyy sanoa etta suurin osa naisasiakkaista oli reilusti ylipainoisia keski-ian ylittaneita rouvia).

Vierailija
20/54 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän Marimekon raitapaitoja ja mekkoja. Suurin osa Marimekon vaatteista on isoja säkkejä, mutta joukosta löytyy myös sirompia mekkoja. Joulukuun lopussa tulee jo kevätmallisto vaatteita ja näin katalogista, että on tulossa muutamia ihanan värikkäitä istuvampia mekkoja ja tunikoita.