Haluaisinn että TÄHÄN PINOON tulisivat juttelemaan kaikki aidosti lintuinfluenssasta huolissaan olevat.
Ne, joilla on kommentteja tyyliin " vitun hysteerikot" tai " voit todennäköisemmin kuolla huomenna ja jäädä auton alle" voisivat jäädä kirjoittamatta tähän pinoon.
Kaipaisin siis fiksua keskustelua asiasta huolestuneiden kesken, ne joita LI ei pelota, pysykööt kommentteineen poissa!
Itse mietin tässä, miten aloitan elintarvikkeiden hamstraamisen. Eristyspaikkamme on 600 km päässä joten sinne en voi etukäteen mitään viedä! Mietin, että ehdinkö enää siinä vaiheessa, kun tauti on saanut ihmisestä toiseen tarttuvan muodon. Mietin myös, missä tuo tautimuunnos tapahtuu ja paljonko meille jää aikaa siirtyä eristyspaikkaamme! Ja onko siinä vaiheessa kaupat jo ihan tyhjät, kun kaikki ryntäävät ostamaan....
Kommentit (78)
Vierailija:
onko teillä piilopirtissänne satelliittiyhteydet, laajakaistayhteys ja postin kulku? Ja uskallatko postia edes lukea, kun voi olla pöpöjä täynnä?
Sen ajan voi aivan hyvin viettää kesämökillä jopa ilman postia ja laajakaistaa.
Ei siellä varmaan talvella tarkene jos ei ole lämmitystä...(
2, en tiedä voi olla että miehesi joutuu jäämään sinne ulkomaille...sinuna jäisin kyllä mieluummin kotiin kuin äitisi luokse, sillä hänhän joutuu tietysti töihin jos pandemia tulee..
MInä ajattelin, että kunhan huolehtii lihan ja kasvisten pakastamisesta, pärjää jo hyvin. Proteiini on parempaa kuin hiilihydraatit jos joudutaan ruuasta nipistämään, ainakin kasvavalle lapselle! Meillä on siellä maalla kellari täynnä pottuja, joten hiilareita saadaan ainakin niistä...vettähän ei tarvitse varmaan hamstrata, sillä vesijohtovedenhän voi keittää??
Vasta sitten, kun pandemia on puhjennut, saamme tietää kuinka helposti virus pystyy tarttumaan. JOten voi olla ettei tarvitse mitäänilmanottoaukkoja teippailla sentään.
Eikö yksin se että mahdollisimman paljon välttää muiden ihmisesten tapaamista, asiointia kodin ulkopuolella jne. suojaa? Mistä tietosi ovat peräisin???!!
vaan kiersi suomea 3 kertaa kahden vuoden aikana.
Miten selviydyt kahdesta vuodesta?
siellä on myös puhelin ja sähköt ja lämpöä. meillä ei tule olemaan siellä mitään hätää.
LI saadaan ainakin 2 kuukaudessa kuriin suomessa.
sen on arvioitu riehuvan Suomessa muutamasta kuukaudesta vuoteen. Ei siis 8 viikkoa. Vuosi on todellakin melko pitkä aika eristäytyä.
että enpä sanoisi että kahdessa kk on ohi....
Jos tietosi on tosi, niin silloinhan liki kaikki ihmiset sen tulevat saamaan, ennustetun 25% sijaan.
Mitähän sun miehes ajattelee, onko tosiaan samaa mieltä kaikesta? Joku jo aika hyvin kommentoi, että joku lintu paskoo teidän mökin terassille ja se on menoa sen jälkeen.
Hysteerinen on mielestani ihminen, joka ei asian pohtimisen vuoksi pysty keskittymaan paivittaisiin askareisiinsa, itkeskelee asian vuoksi, masentuu jne.
Tiedon etsiminen ja erilaisiin tilanteisiin varautuminen on mielestani fiksuutta!
teen tämän vain ja ainoastaan rakkaudesta elämää, lapsiani ja miestäni kohtaan. Mieheni on kanssani täysin samaa mieltä, kaikkemme tehdään että pelastumme lintuinfluenssalta. Mitä se teiltä on pois, jos olen peloissani ja haluan pelastaa perheeni? Kertokaa?
Me eristäydymme ja näinollen teemme kaikkemme, jos lintuu paskoo kuistille ja siihen kuolemme, so be it. Mutta minä en aio seistä tumput suorana ja odottaa kuolemaa. sitten kun se tulee ja vie lapseni, ei minun tarvitse syyttää itseäni siitä, etten edes yrittänyt pelastaa perhettämme.
revi siitä.
prosentit.Sitähän ei koskaan tiedä,vaikka li-sairastuneita olisi ollut enemmän,mutta vähemmillä oireilla lintuinfluenssa testejä ei ole otettu.Luulen,että tuo kuolleisuus prosentti ei pidä paikkaansa,koska todella huonossa kunnossa olleilta potilailta on siis otettu ne testit.Ymmärsiköhän kukaan?
en todellakaan ole menettänyt yöuniani asian takia, vaan olen järjestelmällsiesti etsinyt keinoja selvitytä asiasta, jos ja kun se iskee. sekö minusta tekee hysteerisen??? huh huh...te huutelijat ja hysteerikoksi haukkujat, katsokaa peiliin. sieltä taitaa tuijottaa se oikea hysteerikko (kohdallanne ei varmaan ole mitään tehtävissä, joten teitä pelottaa koska tiedätte olevan ensimmäisten uhrien joukossa)
levisi tehokkaasti koska ihmiset lähtivät sitä pakoon maaseudulle ja samalla levittivät tautia eteenpäin. Tässä li:ssähän hengityssuojaimet eivät pysäytä tautihiukkasia ja sellaiset ovat siis turhia. Tämä on melko turhaa spekulointia tässä vaiheessa kun emme tiedä millaisena virus leviää, jos leviää ollenkaan.
kun hätä iskee mene ihan sekaisin vaan tietää mitä tekee!!
Minä itse asiassa aloin ajaitella asiaa vasta tämän ketjun luettuani.
Kiitos ap ja muut jotka ajattelevat jo asiaa..
Jos tauti alkaa levitä ihmisestä ihmiseen niin myös me aiomme eristäytyä keskelle korpea..
täytyykin alkaa miettiä ruokavarastoja kuinka paljon ostaa ja mitä.
Eikö teitä pelota yhtään?Vai pelottaako kauheasti?Vai oletteko kateellisia,kun löytyy sellasia ihmisiä,jotka jaksaa nostaa perseensä tuolista ja tehdä jotain asian hyväksi?Kertokaas ihan rehellisesti!
Hyvä käsihygienia on luonnollisesti erittäin tärkeä, mutta mistä olet kuullut ettei hengityssuojaimet lisäksi ole avuksi?
tai kakkonenhan sen jo hyvin kiteytti, mutta ehkä hieman tarkemmin? Metä ei onneks ole kuin minä, mies ja taapero joten ruokamäärät voivat olla suht siedettäviä.
jauhoja (vehnä, hiivaleipa, ohra, ruis) ehkä noin 20 kg?
Kuivahiivaa 4 kpl pkt ehkä 20 kpl?
Eikä purkkilihoja! Onko sulla minkäänlaista käsitystä siitä, miten paljon kemikaaleja teidän perheen elimistöön kasautuu jos syötte noin paljon kalaa ja purkkilihaa? Varmistatte vain erilaisten karsinogeenien saannin ja sitä kautta hitaan kuoleman syöpään.