Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisinn että TÄHÄN PINOON tulisivat juttelemaan kaikki aidosti lintuinfluenssasta huolissaan olevat.

Vierailija
19.10.2005 |

Ne, joilla on kommentteja tyyliin " vitun hysteerikot" tai " voit todennäköisemmin kuolla huomenna ja jäädä auton alle" voisivat jäädä kirjoittamatta tähän pinoon.

Kaipaisin siis fiksua keskustelua asiasta huolestuneiden kesken, ne joita LI ei pelota, pysykööt kommentteineen poissa!

Itse mietin tässä, miten aloitan elintarvikkeiden hamstraamisen. Eristyspaikkamme on 600 km päässä joten sinne en voi etukäteen mitään viedä! Mietin, että ehdinkö enää siinä vaiheessa, kun tauti on saanut ihmisestä toiseen tarttuvan muodon. Mietin myös, missä tuo tautimuunnos tapahtuu ja paljonko meille jää aikaa siirtyä eristyspaikkaamme! Ja onko siinä vaiheessa kaupat jo ihan tyhjät, kun kaikki ryntäävät ostamaan....

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harkitsen ostavani ainakin

-maitojauhetta

-tuoremehua

-sailykkeita

-riisia

-kaurahiutaleita

-jauhoja

-makaroonia

-lasten purkkiruokia, velleja, maitoja

-nameja

-pakastevihanneksia

-lihaa pakkaseen

-kasien desinfiointiainetta

-vitamiineja

-kuumelaakkeita

-lapsille jotakin kivaa tekemista, jos joutuu olemaan erityksissa, videoita, peleja, kirjoja..

Entapa varotoimenpiteita joihin aiot ryhtya JOS LI tulee Suomeen?

Itse olen harkinnut

-eristaytymista mahdollisuuksien mukaan

-huolellinen kasihygienia

-huolellinen ruokahygienia

-vaatteiden pesu vahintaan 60c, kenties silittaminenkin

etukateen

-mahdollisimman hyvasta yleiskunnosta huolehtiminen, monipuolinen ruoka, kenties jonkin vitamiinivalmiste lisana

-influenssarokote

-tilanteen seuraaminen tiedotusvalineista

Olisi mukava kuulla muiden ideoita ja suunnitelmia, kenties koota jonkinlaista listaa...

Vierailija
2/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletteko te hyvät ihmiset ihan aidosti tosissanne, että suunnittelette jo noin pitkälle? Mitäs jos se ei koskaan pandemiaksi puhkeakaan, ja olette pilanneet pitkän aikaa elämästänne murehtimalla turhia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suunnitelma kuulostaa aika samanlaiselta, en ainakaan keksi muuta! Itsehän sitä joutuu ruuat tekemaan jos eristyksissä on, esim. leipää on turha ostaan pakkaseen, vie vaan tilaa lihoilta ja kasviksilta, vaan leipoo itse (vaikkei tuliskaan kovin hyviä) Tärkein on just että lapsille riittää ruokaa, itse elän vaikka pelkällä riisipuurolla! Onko teillä monta lasta? Pystyykö miehesi jättämään työnsä jos joudutte eristäytymään? MIHIN aiotte eristäytyä?

Me aiomme eristäytyä vanhempieni kotiin keskelle korpea :)

Vierailija
4/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää pino oli tarkotettu asialliselle keskustelulle HUOLESTUNEIDEN KESKEN.

Vierailija
5/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei meillä tosiaankaan ole minkään valtakunnan eristyspaikkaa. Ihan kotosalla olen kuvitellut olevani. Mietin tässä että hankkiako sitä Tamifluta vai ei. Ihanko tosissanne meinaatte eristäytyä jonnekin 600 km:n päähän kotoa?

Vierailija
6/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enka usko, etta nuo elintarvikkeet, joita KENTIES aion varata, menevat hukkaan, vaikkei LIta tulisikaan.... Ovat kuitenkin kauan sailyvia. En usko, etta edes lapseni huomaavat minun asiaa miettivan tai surevan, en siis taalla mitenkaan marehdi asiaa, haluan vain saada tietoa ja tehda itselleni suunnitelman mahdollisen katastrofitilanteen varalta.

Vierailija
7/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei me täällä helsingin keskustan liepeillä olla turvassa! Älä hanki Tamifluta, se on vain rahan haaskausta ja vie lääkkeen pois niiltä jotka sitä oikeasti tulevat tarvitsemaan. On myös sanottu ettei se välttämättä tehoa ollenkaan LI:hin!

Vierailija
8/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sellaisesta VOI eristäytyä. Mitä töidenne kanssa teette? Miten laskut maksatte ja millä? Miten aiotte saada postinne?

Ei tästä yhteiskunnasta voi millään eristäytyä niin pitkäksi aikaa. Espanjalainenkin pyyhki suomen yli 3 kertaa.

Vierailija
9/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä taas olen sitä mieltä, että TE olette ihan yhtä peloissanne ja hysteerisiä asiasta, miksi IHMEESSÄ muuten tulisitte tähän ketjuun??? Luulen että olette pari ihmistä jotka kokoajan heitätee samaa kommenttianne joka ketjuun aiheesta, koska ITSE PELKÄÄTTE NIIN PIRUSTI! Myöntäkää se, niin otamme teidät ilomielin keskusteluun mukaan.

ap

Vierailija
10/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös viranomaiset jo sanoneet moneen kertaan, ettei ole aihetta huolestua? Ja kyseessähän ei ole mikään ydinsota tms.

Vierailija
11/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä voin olla hoitovapaalla vielä 2 vuotta. meillä ei ole asuntovelkaa eikä muutakaan velkaa YHTÄÄN. Meillä menee kuukausittain laskuihin ym. 200 euroa kuussa jonka maksamme kevyesti minun kotihoidontuellani pois. Mies saa karenssin jälkeen ansiosidonnaista tyttömyyspäivärahaa. Eli siis kun irtisanomme nykyisen vuokra-asuntomme, voimme aivan hyvin eristäytyä vaikka kahdeksi vuodeksi. Ruokavarastoja täydennetään seesteisinä aikoina.

Vierailija
12/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta millainen tauti koko Li oikeastaan on? Kuten tavallinen influessa? Mikä siitä tekee vaarallisemman, itse sairaus vai jälkitaudit? Mitä siis sairastuneelle oikeastaan tapahtuu?

Vierailija
13/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä hysterisointia.

Vierailija
14/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavalliseenkin influenssaan kuolee ihmisiä. Tässä kuolleisuus on hivenen korkeampi joka tuntuu pelottavan ihmisiä. Terve hyväkuntoinen tuskin siihen kuukahtaa.

Vierailija
15/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpä teiltä v*tuilijat, MITÄ se teiltä on pois, jos joku on peloissaan? Miten se vaikuttaa teidän elämäänne?

Vierailija
16/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin mietin eristaytymista vanhempieni luo keskelle korpea, mutta aitini on hoitoalalla, joten ehka sita kautta sairaus voisi helpomminkin iskea meihin? Eli olen ajatellut jaada ihan kotiin, vaikka pk-seudulla asummekin. Ajattelin myos, olisiko taalla pk-seudulla kuitenkin asiantuntevampaa hoitoa saatavilla kuin pikkukunnan sairaalassa, josta huonoja kokemuksia... Toisaalta pk-seudulla sairastuneitakin voi olla niin paljon, etta paasevatko kaikki hoitoa tarvitsevat heti sairaalaan?

Lisaa ajatuksia!

Vierailija
17/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida, mut jos tauti leviää ihmisestä ihmiseen tarttuvaksi, ei sitä paljon eristäytymällä pakoon pääse. Esim. olen lukenut vastaavanlaisista pandemioiden uhkista, joissa sanotaa, et autossakaan ei ole turvassa. Ilmastointi laitteissa ne pöpöt kulkeutuu autoon sisälle, samoin taloihin. Eli autoista pitäisi teippailla kaikki ilmanotto aukot ym..ym. Siis tässä vihje niille jotka suunittelevat eristäytymistä. Myös hengityssuojaimet, sellaiset kunnollsiet ovat tarpeen, sillä nuo kaikki hiukkaset lentelee ilmassa. Ja kulkeutuu syvimpään ja pimeimpäänkin maailman kolkkaan. Joten ette ole suojassa missään mökissäkään maailman rajalla! se on totinen tosi. Sieltä on vaan pidempi matka hoitoon, ja suurempi riski näin ollen kuolla!

Vierailija
18/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varata riittävästi jauhoja ja kuivahiivaa. Tulee halvemmaksikin ja eristyksissä on sitten hyvin aikaa leipoa :).

Meidän eristäytymispaikka on kesämökki korven keskellä. Sinne ei mitään kannata liian aikaisin rahdata. Olen suunnitellut, että vasta jos tilanne alkaa näyttää pahalta (virus on alkanut siirtyä ihmisestä toiseen), aloitan hamstraamisen. Siinä pitäisi olla vähintään pari kuukautta valmistautumisaikaa ennen kuin Suomessa pitää alkaa miettiä eristäytymistä. Kesämökillä voi kalastaa ja vuodenajasta riippuen muutenkin hyödyntää luonnon antimia, mikä on ihan hyvä juttu. Jos syö kalaa vaikka joka toinen päivä, purkkilihoja yms. kalliita ja tilaavieviä juttuja tarvitaan paljon vähemmän.

Vitamiinipillereitä olisi varmaan hyvä olla, koska ainakin marjastuskauden ulkopuolella ainakin c-vitamiinin saanti voi jäädä heikoksi.

Vierailija
19/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä piilopirtissänne satelliittiyhteydet, laajakaistayhteys ja postin kulku? Ja uskallatko postia edes lukea, kun voi olla pöpöjä täynnä?

Vierailija
20/78 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tavalliseenkin influenssaan kuolee ihmisiä. Tässä kuolleisuus on hivenen korkeampi joka tuntuu pelottavan ihmisiä. Terve hyväkuntoinen tuskin siihen kuukahtaa.

Niin, kuolleisuushan on toistaiseksi ollut jotain 60% luokkaa ja kuolleet ovat olleet pääasiassa lapsia ja terveitä nuoria aikuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi