Anoppi antoin ensimmäiselle lapsenlapselleen
ensimmäisenä jouluna "joululahjaksi 10€.
Kymmenen euroa? Miksi tuolla summalla ei olisi voinut edes vaivautua ostamaan vaikka jonkun purulelun vauvalle tms.?
Tai jättää sitten tuo seteli antamatta, jos ei lapsenlapsi tuon enempää kiinnosta.
Kommentit (17)
Ehkä anoppi ajatteli, että rahan voi laittaa säästöön tai ostaa tarpeellista.
ja ajatteli, että satutteko keräämään lapselle rahaa. Tai jos teillä on lapselle jotain isompia hankintoja niin antamaan siihen osansa.
En ymmärrä miksi isovanhempien pitäisi lasten lapsiaan paapoa. Tai onko se kiinnostuksen merkki paljon ne rahaa teidän vauvalleen syytää? Sua tässä en ymmärrä jos jotain!
ei siinä ole saajalla mitään noka koputtamista.
Jos lapsenlapsia olisi useita ja muut saisivat 100 euroa ja yksi 10 euroa, ymmärtäisin ihmetyksen. Muuten en.
tai jotain vastaavaa?
Voi herran tähden. Jospa anoppisi ajatteli, ettei sen ikäinen vielä mitään lahjoista tai ainakaan niiden hinnoista tajua (äiti varmaan opettaa ne asiat hyvin tarkkaan sitten myöhemmin)?
10 veenä saattaa saada vaikka satasen.
Mitä väliä, mikä on anopin motiivi tai ajatus siinä? Jokainen tyylillään, joulunakin.
isovanhemmiltaan 3 euroa maksavan kirjan. Ekana jouluna anopin naapurin tekemät villasukat.
Minusta ihan ok lahjat.
kiittämätön, 10 e on 50 mummon markkaa, ja se on suuri raha ensimmäiseksi jouluksi.
Jos anoppi olisi ostanut purulelun, olisit kumminkin kirjoittanut, että aatelkaa, dorka anoppi osti jonkun kapisen purulelun...
Hei haloo, mistä teitä anheita oikein riittää...
Minusta tuo on hyvä summa, sen voi laittaa lapsen tilille jotta lapsi saa sitten opiskellessa sieltä rahaa.. Itse en ainakaan omalle lapselleni jouluna odota ihmeempiä isovanhemmilta,enkä kyllä synttäreilläkään, ostan itse muutaman lelun ja vanhempani antavat mitä antavat, tärkeintä on että muistaa eikä se että miten suuri/kallis asia on. Ja välttämättä kaikilla ei edes ole vara ostaa isoja lahjoja tahi antaa monia satasia rahaa.
10e on jollain tavalla hiukan "nolo" summana, ennemmin sitten 20 e. Eri asia on jos hän olisi ostanut jonkin tavaran. Mutta se on vaan mun ajatus..
todellakaan olisi varaa, sillä rahasta ei ole puutetta, ei todellakaan.
Ja hei, "10€ lapsen tilillä, jotta sieltä voi sitten opiskellessa ottaa rahaa"... ei se kymppi siellä silloin paljoa lämmitä. Me vanhemmat kyllä sitten tarvittaessa tuemme, jos tarvetta.
Olen nyt vaan rehellisesti sitä mieltä, että miksi antaa 10 euron seteli vauvalle "lahjaksi"? Jos ei jaksa lahjaa ostaa, niin antaa sitten kokonaan olla. Ja kyllä, 10 euroa on ihan surkea rahalahja meidän perheessä - ja kehtaan sen myös rehellisesti sanoa.
Seteli nyt vaan ei mielestäni ole sopiva vauvan, ainoan lapsenlapsen, joululahja. Mutta mähän olenkin AV:lla tän mielipiteeni kanssa yksin - ja lisäksi ahne miniä :D
Minusta tuo on hyvä summa, sen voi laittaa lapsen tilille jotta lapsi saa sitten opiskellessa sieltä rahaa.. Itse en ainakaan omalle lapselleni jouluna odota ihmeempiä isovanhemmilta,enkä kyllä synttäreilläkään, ostan itse muutaman lelun ja vanhempani antavat mitä antavat, tärkeintä on että muistaa eikä se että miten suuri/kallis asia on. Ja välttämättä kaikilla ei edes ole vara ostaa isoja lahjoja tahi antaa monia satasia rahaa.
Joo, laitanpa tän kympin tilille notta lapsella on sitten opiskeluaikana millä mällätä...
Lähinnä tuossa 10€:ssa varmaan AP:tä ihmetyttää ylipäätään se, että antaa vauvalle kympin rahaa. Mulle tulis kans samanlainen olo.. Että tänks. "Ostakaa jotain mitä tarvitte":.. Niin, meillä on raha niin tiukalla, että NYT TÄLLÄ KYMPILLÄ voidaan ostaa mitä tarvitaan...
Mä oon kans sitä mieltä, että mieluummin vaikka se 2€ purulelu tai 3€ kirja kuin pienelle lapselle rahaa 10€. Olis edes miettinyt, että ostanpa tuon lapselle...
10€ esim synttärinä on sit aika iso summa esim 5-7 vuotiaalle, jos se on tyyliin "karkkirahaksi".
antaa ekalle lapsenlapselleen (eli minun tyttärelleni) 20e. Myös poikani (joka on siis edellisestä liitostani) saa saman summan.
Minusta tuo on ihan okei. Kuopuksella on jo kasa veljensä vanhoja leluja, joten turha niitäkään on ostaa lisää. Ei vauva niiden päälle vielä niin kaueasti ymmärrä.
Laitamme rahat säästöön.
Ja kyllä, 10 euroa on ihan surkea rahalahja meidän perheessä - ja kehtaan sen myös rehellisesti sanoa.
Kummallista, että lahjan antaja kuitenkin kuuluu miehesi perheeseen. Kehtasitko sanoa tämän rehellisesti myös miehellesi?
Seteli nyt vaan ei mielestäni ole sopiva vauvan, ainoan lapsenlapsen, joululahja.
Veikkaan, että olisit 50-100 euron setelistä ihan eri mieltä.
lisäksi ahne miniä :D
Niinpä.
Kummallista, että lahjan antaja kuitenkin kuuluu miehesi perheeseen. Kehtasitko sanoa tämän rehellisesti myös miehellesi?
Kyllä anoppi kuuluu sukuun. Perhekäsitys nyt vaihtelee ihmisestä riippuen. Kun minä tai mieheni puhumme "perheestämme", emme lue siihen anoppia mukaan, vaan tarkoitamme ydinperhettämme.
Ja kyllä, kehtaan sanoa tämän miehellenikin. Ei tässä ole mitään ihmeellistä.
Ja edelleen olen sitä mieltä, että kympin seteli vauvalle on surkea lahja. Mulle se on viesti siitä, että lapsenlasta ei ole paljoa jaksettu ajatella "lahjaa valittaessa". Mutta hei, tämä onkin vain mun mielipiteeni ja uskallan sen sanoa ihan rehellisesti.
Meidän talous ei todellakaan ole kympistä kiinni ja rahaa/almuja en ole koskaan odottanut appivanhemmiltani. Ihmettelin vain sitä, että miten paljon (vähän) ainoan lapsenlapsen joululahja heille merkitsee. Jos ei jaksa vauvaa muistaa lahjalla, niin antaa sitten olla kokonaan. Kympin seteli vauvalle ei mielestäni ole "lahja".
Ja kyllä, 10 euroa on ihan surkea rahalahja meidän perheessä - ja kehtaan sen myös rehellisesti sanoa.
Seteli nyt vaan ei mielestäni ole sopiva vauvan, ainoan lapsenlapsen, joululahja.
Veikkaan, että olisit 50-100 euron setelistä ihan eri mieltä.
lisäksi ahne miniä :D
Niinpä.
Ehkä 100 eurosta saa nyt ollakin jo eri mieltä kuin 10€. Satasella sentään saa ostettua sit vauvalle jo jotain mitä tarvii, kymppi on yhtä tyhjän kanssa nykyään.
Ei mun mielestä ole ahneutta, jos pitää 10€ seteliä idioottina lahjana vauvalle. Sillä ei saa nykyään mitään ja mieltä lämmittää enemmän tosiaan vaikka ne villasukat tai 5€ body. Ajatus on tärkein. 10€:ssa ei ole ajatusta eikä ideaa!!
ehdotan kaikille anopeille ja mummuille ja kummeille, että ei mitään rahaa hyvinvointiyhteiskuntamme lapsille vaan rahaa hyväntekeväisyyskohteisiin.