Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, mullon idis! Kirjotetaax kaikki sillee ku me normaalist puhuttais?

Vierailija
20.12.2010 |

Jos haluu ni voi kertoo mist päin on kotosin ja muuta mitä ny tulee mielee.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi mua just nyt häiritsee, ett toi saamarin 1-vuotias ala nukkuu tuol ku se vaan itkee siel ja heittelee tuttei maaha ja isoveli ei osaa eikä tajuu olla hiljaa. Oon ihan raivona.

Vierailija
22/39 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite tässä piän pientä hengähystaukoa ku laps on päiväunilla. Joulusiivoukset vähän ressaa, vaikka ovatki jo kohta valamiit. Nii, moon täältä etelä-pohojanmaan liepeiltä. En kyllä puhu niin murteella ku monet muut. Jos tästä lähtis kans tupakille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, samoin ku mun isä. Äiti on muualt muuttanu. En kyl ikinä muuttais täält pois. Ärsyttää vaan ku asuminen on tääl niin kallista.

Vierailija
24/39 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä teen sitä täällä aina.

Vierailija
25/39 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäpä sitä kirjottas - eipä mulla mittään assieta ookkaan! Ja tämä on Kaenuun kieltä.

Vierailija
26/39 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuutta...tuolla tyylillä ei elämässä pärjää.Monet eivät enään osaa kirjoittaa oikein, mikä johtuu, juuri tuollaisesta huonosta kielestä.

Vierailija
27/39 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku asuttiin Tampereella, puheeseen tarttu se sointi. Mutta lapsuuteni mä oon viettäny täällä pääkaupunkiseudulla. Mä taidan puhua aika tavalla yleiskieltä.

Vierailija
28/39 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohti maenita varmaanni että on Porvoosta kotosi. :)

Vierailija
29/39 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohti maenita varmaanni että on Porvoosta kotosi. :)

Tarkotin siis tuota kaksykkösen viestiä.

Vierailija
30/39 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää osaa kirjottaa kahta kiältä (joista kumpanenkaa ei oo tampere) paremming ku sää osaat lukee eres yhtä.

Ja se oj jämpti, se!

t.13

Vierailija
31/39 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mitäs tähän ny sit oikeen kirjottas? Piäntä taukoa pukkaa ku vauva nukkuu päikkäreitä ja isäntä o hakemas peräkärryy, jotta saadaan haettua kuusi. Esikoine o mun siskoni kans kaupungil. Illal olis sit vuaros kerhon joulujuhla. Ja valitettavasti seki o ulkon. Ei kait muute mitää mut pakkast o reilusti yli kymmene astet.

Sellasta tänää tääl Poris =)

Vierailija
32/39 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon Kouvolast ja oon asun tääl tai liepeil koko ikäni. Minust on teennäist kirjottaa kirjakieltä tai sit itteni kohal esim. mä/me/te ku puhun kuitenki, et mie/miä, myö ja työ. Murteet onkyl kivoi!

Vierailija
33/39 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kirjakieltä sivistyssanoin höystettynä. Minä on minä eikä mä jopa kotioloissa.

Vierailija
34/39 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmää osaa tällee nopeesti aihetta keksiä.Kohta lähden hakee tenavia hoidosta...huomasin just että en niin taidakkaan puhua murteella vaikka tampereelta ollaan.En laita sitä R:ää jokapaikkaan :D

Perkele kun ei kiinnosta mennä kylymään autoon kökkimään enne ku lämpiää.En tuasta pakkasesta yhtään välitä ja odotan kevättä enemmä ku mitää muuta.

btw,tunnen itteni tyhmäksi kun ei tartte kirjottaa oppie mukasesti :D

Vierailija
35/39 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin iha varma et ku avaan tän nii tää ketju on täynnä pelkkää vittuiluu. Mut yllätyinki ilosesti! :) Hyvää Jouluu kaikille!

Vierailija
36/39 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten vaikiaa kirioottaa niinku puhuu. Ja ku lukoo noita muita kiriootuksia, niin menöö palio enemmän aikaa, jotta tajuaa mitä yritetähän sanua. Niin ja mää oon muuten etelä-pohojammaalta, jossei viä kukaa arvannu.

Vierailija
37/39 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muute jyvääskyläläine sanoo että MÄÄ eikä MÄ.

Täällä ei kyllä hirveesti oo tyypillisiä murresanoja, mutta kyllä sen nuotin jotenki tunnistaa. Eilenkii sitä mietin ku jypii entine maalivahti, se Wallihheimon Sinkku puhu telkkarissa. Mää lähen syömää taksarin.

Vierailija
38/39 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymijoes myö pentuun mulittii ja kivaa oli!

Saa arvaa, mistä päin mie oon. :)

Vierailija
39/39 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin perstuntumalta menisin sanomaan etten puhu oikeen mitään murretta, mutta emmä ny usko että ihan kirjakieltäkään sentään. Nuorempana varmaan joo enemmän stadilaisittain, mutta siitä murteesta oon yrittäny eroon, kun se ärsyttää niin monia eikä oo kiva jos ihmiset kuvittelee että mä oon jotenki kusipää tai muuten vaan olevinani.

Kyllä mä tähän sitäki mukaan saisin jos alkaisin kertoa että katoin just hooäsällän sivuilta dösäaikataulut, koska oon lähössä ihan just stadiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi