Hei, mullon idis! Kirjotetaax kaikki sillee ku me normaalist puhuttais?
Jos haluu ni voi kertoo mist päin on kotosin ja muuta mitä ny tulee mielee.
Kommentit (39)
ite tässä piän pientä hengähystaukoa ku laps on päiväunilla. Joulusiivoukset vähän ressaa, vaikka ovatki jo kohta valamiit. Nii, moon täältä etelä-pohojanmaan liepeiltä. En kyllä puhu niin murteella ku monet muut. Jos tästä lähtis kans tupakille.
, samoin ku mun isä. Äiti on muualt muuttanu. En kyl ikinä muuttais täält pois. Ärsyttää vaan ku asuminen on tääl niin kallista.
mitäpä sitä kirjottas - eipä mulla mittään assieta ookkaan! Ja tämä on Kaenuun kieltä.
Laiskuutta...tuolla tyylillä ei elämässä pärjää.Monet eivät enään osaa kirjoittaa oikein, mikä johtuu, juuri tuollaisesta huonosta kielestä.
Ku asuttiin Tampereella, puheeseen tarttu se sointi. Mutta lapsuuteni mä oon viettäny täällä pääkaupunkiseudulla. Mä taidan puhua aika tavalla yleiskieltä.
unohti maenita varmaanni että on Porvoosta kotosi. :)
unohti maenita varmaanni että on Porvoosta kotosi. :)
Tarkotin siis tuota kaksykkösen viestiä.
Mää osaa kirjottaa kahta kiältä (joista kumpanenkaa ei oo tampere) paremming ku sää osaat lukee eres yhtä.
Ja se oj jämpti, se!
t.13
Jep, mitäs tähän ny sit oikeen kirjottas? Piäntä taukoa pukkaa ku vauva nukkuu päikkäreitä ja isäntä o hakemas peräkärryy, jotta saadaan haettua kuusi. Esikoine o mun siskoni kans kaupungil. Illal olis sit vuaros kerhon joulujuhla. Ja valitettavasti seki o ulkon. Ei kait muute mitää mut pakkast o reilusti yli kymmene astet.
Sellasta tänää tääl Poris =)
Oon Kouvolast ja oon asun tääl tai liepeil koko ikäni. Minust on teennäist kirjottaa kirjakieltä tai sit itteni kohal esim. mä/me/te ku puhun kuitenki, et mie/miä, myö ja työ. Murteet onkyl kivoi!
eli kirjakieltä sivistyssanoin höystettynä. Minä on minä eikä mä jopa kotioloissa.
Emmää osaa tällee nopeesti aihetta keksiä.Kohta lähden hakee tenavia hoidosta...huomasin just että en niin taidakkaan puhua murteella vaikka tampereelta ollaan.En laita sitä R:ää jokapaikkaan :D
Perkele kun ei kiinnosta mennä kylymään autoon kökkimään enne ku lämpiää.En tuasta pakkasesta yhtään välitä ja odotan kevättä enemmä ku mitää muuta.
btw,tunnen itteni tyhmäksi kun ei tartte kirjottaa oppie mukasesti :D
Olin iha varma et ku avaan tän nii tää ketju on täynnä pelkkää vittuiluu. Mut yllätyinki ilosesti! :) Hyvää Jouluu kaikille!
muuten vaikiaa kirioottaa niinku puhuu. Ja ku lukoo noita muita kiriootuksia, niin menöö palio enemmän aikaa, jotta tajuaa mitä yritetähän sanua. Niin ja mää oon muuten etelä-pohojammaalta, jossei viä kukaa arvannu.
Kyllä muute jyvääskyläläine sanoo että MÄÄ eikä MÄ.
Täällä ei kyllä hirveesti oo tyypillisiä murresanoja, mutta kyllä sen nuotin jotenki tunnistaa. Eilenkii sitä mietin ku jypii entine maalivahti, se Wallihheimon Sinkku puhu telkkarissa. Mää lähen syömää taksarin.
Kymijoes myö pentuun mulittii ja kivaa oli!
Saa arvaa, mistä päin mie oon. :)
Noin perstuntumalta menisin sanomaan etten puhu oikeen mitään murretta, mutta emmä ny usko että ihan kirjakieltäkään sentään. Nuorempana varmaan joo enemmän stadilaisittain, mutta siitä murteesta oon yrittäny eroon, kun se ärsyttää niin monia eikä oo kiva jos ihmiset kuvittelee että mä oon jotenki kusipää tai muuten vaan olevinani.
Kyllä mä tähän sitäki mukaan saisin jos alkaisin kertoa että katoin just hooäsällän sivuilta dösäaikataulut, koska oon lähössä ihan just stadiin.
Vitsi mua just nyt häiritsee, ett toi saamarin 1-vuotias ala nukkuu tuol ku se vaan itkee siel ja heittelee tuttei maaha ja isoveli ei osaa eikä tajuu olla hiljaa. Oon ihan raivona.