Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Britanniassa raju sikainfluenssa-aalto, rokottamattomia kuolee

Vierailija
20.12.2010 |

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Britanniassa%20raju%20sikainfluenssa…

Raskaanaolevat, nuoret, ylipainoiset ja lapset vaarassa. Ikävä uutinen. Onneksi otimme rokotteen mutta mitenköhän on kun tänäsyksynä lapsemme eivät saaneet rokotetta kun eivät kuulu riskiryhmään. Myöskään mieheni ei samasta syystä saanut rokotetta terveyskeskuksesta. Minä sain työpaikalta mutta eihän se paljon auta jos muut sairastuvat.

Millaisen suojan muuten viimevuonna otettu rokote antaa, ehkä kuitenkin ihan kuolemanriskiltä suojaisi?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... estää viruksen massiivisen leviämisen meillä. Nimittäin olemme jokainen vastuussa yhteisestä turvallisuudesta ja terveydestä. Rokotevastaiset ihmiset ovat edesvastuuttomia. Ihan sama vaikka omassa perheessä kuolema kävisikin, se ei koko kansan kannalta ole dramaattista, ainoastaan perheelle ja läheisillä valtava menetys. Mutta kollektiivisesti ajatellen on kauheaa, että niin monet palstankin lukijoista ovat ottamatta rokotteen, ottavat lapselleenkin riskin sairastua ja jopa kuolla ja vielä heikentävät koko kansan tilannetta. Tautihan leviää sitä rankemmin mitä pienempi kansan rokotekattavuus on!!!!!!!!!!!!! Muistakaapa tämä, te jotka ette rokotetta ota.

Mua häiritsee ihan silmittömästi se, että vapaamatkustajat eivät halua ottaa riskiä rokotusten kanssa ja sillä tavoin uhkaavat koko väestöä. Ja todella ristiriitaista on se, että kuitenkin ollaan valmiita altistamaan oma lapsi kuolemalle sillä varjolla, että on hyvin hyvin pieni todennäköisyys narkolepsiaan (jpte ei edes ol todistettu). Pitäisi aikuisena jo nähdä hieman omaa napaa pidemmälle.

Vierailija
42/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt viitsikö! Ei se riski kuolla sikainfluenssaankaan ole merkittävä.. (Kausi-influenssaan kuolee enemmän ihmisiä, ja lopulta harva ottaa sitäkään vastaan joka vuosi rokotteen.)

Minä en rokotusta hanki, enkä suosittele kenenkään muunkaan tekevän niin. Tekee vain hallaa itselleen, ja immuniteetin saa myös taudin sairastamalla. Reippaasti suurin osa taudin sairastavista sairastaa sen edes tietämättä että kyseessä on sikainfluenssa. Loput taas kuukahtaisivat vaikka siihen normaaliin influenssaan, joten go figure.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakoot rokotteen kuka haluaa, ei sikaflunssa kuitenkaan ole tavallista kausi-influenssaa ihmeellisempi tauti eikä sitäkään ole pakko ottaa. Joten puheet vapaamatkustajista ovat kyllä aika outoja.

Vierailija
44/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks joku rokotustenvastaisen sodan urhea pikku soturi vaahdonnut juuri viime viikolla täällä, miten brittiläisillä keskustelupalstoilla sattui tuhansia ja taas tuhansia keskenmenoja sikainfluenssarokotuksen seurauksena...?

Vierailija
45/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten go figure.

On käyty ihan Englannissa kielikurssilla, vai...?

Vierailija
46/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... estää viruksen massiivisen leviämisen meillä. Nimittäin olemme jokainen vastuussa yhteisestä turvallisuudesta ja terveydestä. Rokotevastaiset ihmiset ovat edesvastuuttomia. Ihan sama vaikka omassa perheessä kuolema kävisikin, se ei koko kansan kannalta ole dramaattista, ainoastaan perheelle ja läheisillä valtava menetys. Mutta kollektiivisesti ajatellen on kauheaa, että niin monet palstankin lukijoista ovat ottamatta rokotteen, ottavat lapselleenkin riskin sairastua ja jopa kuolla ja vielä heikentävät koko kansan tilannetta. Tautihan leviää sitä rankemmin mitä pienempi kansan rokotekattavuus on!!!!!!!!!!!!! Muistakaapa tämä, te jotka ette rokotetta ota.

Mua häiritsee ihan silmittömästi se, että vapaamatkustajat eivät halua ottaa riskiä rokotusten kanssa ja sillä tavoin uhkaavat koko väestöä. Ja todella ristiriitaista on se, että kuitenkin ollaan valmiita altistamaan oma lapsi kuolemalle sillä varjolla, että on hyvin hyvin pieni todennäköisyys narkolepsiaan (jpte ei edes ol todistettu). Pitäisi aikuisena jo nähdä hieman omaa napaa pidemmälle.

Ai nyt olen vapaamatkustaja, jos ajattelen omilla aivoillani, ja olen tutkinut asiaa syvemmin, enkä missään nimessä ota vaarallista rokotetta!?

Kutsu sinä miksi haluat, mutta minä kyllä kutsuisin meitä rokottamattomia älykkäiksi!

Jos tutkisit tai tietäisit vähän taudin kulusta ja tapahtumista esim Yhdysvalloissa, jossa esim, New Yorkin lääkärit alkoivat protestoimaan rokotetta vastaan ja todella toivat esiin mielipiteensä...

täällä Suomessa käyttäydytään kuin nautakarja-seurataan vaan aivottomina toisiaan, tietämättä kuka ohjailee koko laumaa...Good luck!

Vierailija
47/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten go figure.

On käyty ihan Englannissa kielikurssilla, vai...?

Miten tämä kommentti nyt liittyi asiaan? Ihan yleinen lausahdus (kyllä, jopa täällä Suomen maalla) tuo, ei vain ole sopivaa suomen kielen vastinetta. Ihme nipotusta. :)

Vierailija
48/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kupsahtaa..että sillä erotuksella tuo sika on "hiukan" vaarallisempi. Palataan asiaan sitten, kun ensimmäinen terve lapsi menehtyy, kun vanhemmat ovat älykköinä jättäneet rokotukset ottamatta. Veikkaanpa, että siinä vaiheessa äiti toteaa, että mielummin olisi ottanutkutienkin sen halvatun narkolepsian.

Vierailija
49/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vain ole sopivaa suomen kielen vastinetta.

Helpostihan sen suomentaa vaikka "tiedä häntä sitten".

Vierailija
50/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vain ole sopivaa suomen kielen vastinetta.

Vierailija
51/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, juntteja liikenteessä.

On käyty oikein ulkomailla, vai?

Vierailija
52/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sikalunssaa eikä narkolepsiaa vielä kumpaakaan näkynyt näillä raukoilla rajoilla, joten minä en viitsi vielä stressata. Rokotetta en ota, koska en ole koskaan ottanut flunssarokotusta enkä myöskään sairastanut kausi-influenssaa kuin kerran, joten elämme vaarallisesti.

Vierailija
53/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tutkinut asiaa syvemmin

olet tutkinut syvällisesti rokotusinfoon arkistoituja kullanarvoisia tiedonjyväsiä sellaisilta ihmiskunnan hyväntekijöiltä kuin vaikkapa Dr Horowitz.

Vierailija
54/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tutkinut syvällisesti rokotusinfoon arkistoituja kullanarvoisia tiedonjyväsiä sellaisilta ihmiskunnan hyväntekijöiltä kuin vaikkapa Dr Horowitz.

Usko tai älä mutta osa meistä osaa oikeasti hakea tietoa muualtakin kuin neuvolan terkkarilta (joka ei mitään tiedä) tai THL:n sivuilta (joka on niin yksipuolista että oksat pois). Neuvolan terkkarit olettavat että ihmiset hakevat tietoa vain rokotusinfosta. Vähääkään järjellään ajattelevat ihmiset osaavat tarkastella kriittisesti tiedon luotettavuutta eivätkä julista aivottomina mistä tahansa lukemaansa tietoa "Jumalan totuutena". THL on jo monta kertaa kompastunut omiin kommentteihinsa. Vai oletko siellä töissä?

Vierailija
55/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä mutta osa meistä osaa oikeasti hakea tietoa muualtakin kuin neuvolan terkkarilta (joka ei mitään tiedä) tai THL:n sivuilta (joka on niin yksipuolista että oksat pois). Neuvolan terkkarit olettavat että ihmiset hakevat tietoa vain rokotusinfosta. Vähääkään järjellään ajattelevat ihmiset osaavat tarkastella kriittisesti tiedon luotettavuutta eivätkä julista aivottomina mistä tahansa lukemaansa tietoa "Jumalan totuutena". THL on jo monta kertaa kompastunut omiin kommentteihinsa. Vai oletko siellä töissä?

Miksi jaksat vaahdota kuin jumalan sanaa tuosta, että vain rokottamtta jättäneet ovat älykkäitä. Tiedätkö, aika moni on ottanut rokotteet VAIKKA on lukenut paljon tutkimuksia ja perehtynyt asioihin. Ei se aina tarkoita, että jos selvittää asioita niin päätyy ratkaisuun olla rokottamatta. Onneksi. Tee sinä niin kuin teet, mutta älä hyvä ihminen hauku tyhmiksi niitä, jotka päättävät olla rokottamatta.

Vierailija
56/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euhän se teille tartu, keillä rokote on :)

Vierailija
57/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sinä niin kuin teet, mutta älä hyvä ihminen hauku tyhmiksi niitä, jotka päättävät olla rokottamatta.

moni jättää rokottamatta ja sitten nähdään mikä o on sen homman lopputulos. Kaliforniassa tänä vuonna 10 hinkuyskään kuollutta vauvaa.

Vierailija
58/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et kuulu riskiryhmään, terveysasemalla on lähiapteekissa sopimus, ei tarvitse erikseen reseptiä hakea. Marssit suoraan apteekkiin, ostat rokotteen (n 10 e) ja käyt terv asemalla rokotusvastaanotolla pistättämässä, ei tarvitse missään vaiheessa aikaa varata.Lepuskissa se rokotusvastaanotto on joka päivä 8-10, paitsi ke.

Mies ja minä otimme rokotteet, mutta 1 vlle ei anneta.

Rokote sisältää kausi-influenssakannan ja sikalenssukannan mut ei adjuvanttia.

Vierailija
59/69 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sinä niin kuin teet, mutta älä hyvä ihminen hauku tyhmiksi niitä, jotka päättävät olla rokottamatta.

moni jättää rokottamatta ja sitten nähdään mikä o on sen homman lopputulos. Kaliforniassa tänä vuonna 10 hinkuyskään kuollutta vauvaa.

pitäisi lukea että .."päättävät ROKOTUTTAA" :)! Eli tarkoitin että ei saa haukkua tyhmäksi niitä, jotka päättävät rokotuttaa lapsensa kaikesta taustatutkimuksistaan huolimatta :)! Sori!! Itse olen rokotuksen ottanut raskaana ollessani, sekä esikoisen vuosi sitten.

Vierailija
60/69 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi lukea että .."päättävät ROKOTUTTAA" :)! Eli tarkoitin että ei saa haukkua tyhmäksi niitä, jotka päättävät rokotuttaa lapsensa kaikesta taustatutkimuksistaan huolimatta :)! Sori!! Itse olen rokotuksen ottanut raskaana ollessani, sekä esikoisen vuosi sitten.

niin MIKSI ihmeessä otit rokotteen???

Tekö olette sitten niitä, jotka tietää miten riskialtis rokote oli,silti otitte ,ja nyt ahdistaa niin paljon että pitää palstalla hyökkäillä niiden JÄRKEVIEN kimppuun jotka eivät ottaneet sitä!? Eli toisin sanoen harmittaa kun joku uskalsi olla ottamatta sitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi