En todellakaan halua, että meille tuodaan jotain ruokaa tai tullaan
säheltämään keittiöön jouluna. Kyllä minä tarjoan ja teen itse ne mitä tarjoankin.
Kommentit (3)
ellei se toinen ihminen ole sitten superloistokokki.
Minä itse olen hyvä kokki,nirso ruoan suhteen, eikä minulle kelpaa kuin todella hyvä ruoka. Se on kamalaa, kun joku tulee kylään (milloin tahansa) ja tuo jonkun kuivakakun, jota inhoan.
Sitten kohteliaisuudesta jyystän sitä. Inhoan kuivaa kakkua tai kuivaa pullaa.
Inhoan sitä, että olen itse leiponut kaikkea ja haluan syödä niitäkin, mutta sitten en jaksakaan, koska syön sitä kuivakakkua.
Ja inhoan, kun syön niitä omiani ja sitten kuivakakkua ja näen,kuinka makkara kasvaa vyötärölle ylisyömisen takia.
ja muutenkin kustutaan ystäväperheitä kylään ja kokkaillaan porukalla, mikäs sen mukavampaa. Ja aina kelpaa ruokalahjat, eikä ole vatsa kasvanut ;)
Isä hoitaa kinkun paistamisen, muuten sillä ei ole mitään asiaa keittiöön. Minulla ei tulisi mieleenkään mennä omin nokkineni kurkkimaan uuniin tai sekoittelemaan kastikkeita, mutta minä auttelen _pyydettäessä_, esim. kuorin perunat, leikkaan leivät tms. pientä auttamista, mutta en varsinaisesti laita ruokaa. Pöydän kattaminen ja korjaaminen on useimmiten minun vastuullani. Siskoni ja miehensä leikittävät lastani ruuanlaittamisen ajan.
Syömässä on kuitenkin vain 4-5 aikuista ja alle 2-vuotias, ei sitä ruokaa loppujen lopuksi niin hirveästi ole. Tietenkin jos ruokailijoita olisi enemmän, niin voisin ehdotella että minähän voisin tehdä tuon ja tuon, mutta jos emäntä tahtoo tehdä itse niin sitten tekee... :)