Kauanko vauvan lihat keitetään?
Minkä ikäiselle saa alkaa paistamaan jauhelihan ja kanasuikaleet?
Kommentit (9)
HÄH?? Minä olen kolme tervettä lasta hoitanut ja siirtyneet likimain samaan ruokaan muun perheen mukana noin 8kk iässä. Miksi liha pitäisi keittää?!
Vierailija:
HÄH?? Minä olen kolme tervettä lasta hoitanut ja siirtyneet likimain samaan ruokaan muun perheen mukana noin 8kk iässä. Miksi liha pitäisi keittää?!
" Ensimmäisen ikävuoden loppupuolella lapsi alkaa syödä perheen ruokia.
Ruoanvalmistus helpottuu, kun lapsen ruoka erotetaan perheen ruoasta
ennen suolaamista ja voimakasta maustamista. Ruoat valmistetaan keittäen,
hauduttaen, uunissa tai mikroaaltouunissa kypsentäen. Rasvainen ja paistettu
ruoka eivät huonon sulavuutensa takia sovi lapselle.
Alle yksivuotiaalle lapselle ei suositella voimakkaasti maustettuja tai vaikeasti
sulavia, ilmavaivoja aiheuttavia ruokalajeja, kuten hernekeittoa ja kaalilaatikkoa.
Kun perheen ruokalaji ei sovi lapselle, teollinen lastenruoka on helppo
vaihtoehto."
Katso http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/store/2004/09/pr1095673148360… , sivu 128
Vierailija:
Miksi liha pitäisi keittää?!
Vierailija:
Vierailija:
Jassoo, näitä terveysintoilijoita:)
Eivät sitten anna lapsilleen ikänä karkkia, sipsejä tai vanukastakaan kun aiheuttavat syöpää, lihavuutta ja kariesta:)
Oiskohan sijaa maalaisjärjelle?? Mitä annatte lapsillenne tulevaisuudessa syötäväksi, vai keitättekö ruuat lopun elämää jotta ne " syöpäaineet" jää saamatta? Ja ostatteko happipullot, kun ulkoilmassa syöpää aiheuttavia aineita vasta leviää, antakaa mun nauraa!!
Vierailija:
Jassoo, näitä terveysintoilijoita:)
Eivät sitten anna lapsilleen ikänä karkkia, sipsejä tai vanukastakaan kun aiheuttavat syöpää, lihavuutta ja kariesta:)
Oiskohan sijaa maalaisjärjelle?? Mitä annatte lapsillenne tulevaisuudessa syötäväksi, vai keitättekö ruuat lopun elämää jotta ne " syöpäaineet" jää saamatta? Ja ostatteko happipullot, kun ulkoilmassa syöpää aiheuttavia aineita vasta leviää, antakaa mun nauraa!!
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
NO SEN SUPERÄITI-SYNDROOMAN VUOKSI:) :) :)
Minä keitin vauvalle kanaa, possua tms. yksivuotiaaksi
asti. Sen jälkeen hän siirtyi syömään samaa ruokaa kuin
muutkin.
Vai keittelet vauva lihoja ;-)
Mutta vakavasti: minä keittelin lihat vauvalle noin yksivuotiaaksi saakka. Sen jälkeen samaa ruokaa muun perheen kanssa.