Pitääkö joululahjasta aina olla kiitollinen?
Pitääkö joululahjasta aina olla kiitollinen? Mieheni on sitä mieltä, että lahja on aina arvokas vaikka antaisit kinkun lahjaksi vegaanille tai raamatun ateistille. Minä rohkenen olla erimieltä. Minusta lahja jossa ei ole ajatusta mukana ei ole arvokas.
Kommentit (5)
Eikä missään nimessä saa olla kiitollinen!
No tosissaan, ehkä sellaisessa tilanteessa jos joku on antanut ihan piruillakseen sulle kamalan lahjan niin sitten siitä ei tarvitse olla niin kiitollinen.
Mutta harvemminpa näitä taitaa tulla.
Älä pistä sanoja minun suuhuni.
ap
Minä ajattelen asiaa ekologisesta vinkkelistä. Tänäpäivänä jokainen tarpeeton ostos haaskaa luonnonresursseja ja on sillä tavalla väärin tehty ostos. Siksi huonon lahjan antaminen on pahempi asia kuin lahjan antamatta jättäminen.
Itse ostan aina lahjat miettimällä ja näkemällä suurta vaivaa (olisittepa nähneet minut taas stressaamassa kauppojan kiertäen!) ja mielestäni löysin sitten hyvät lahjat.
Kuitenkin olen huomannut, että esim. veljeni vaimo ei näytä arvostavan ostamiani lahjoja. Kurkkaa käärepaperin sisälle ja jättää jopa avaamatta ja tarkemmin katsomatta, kun on huomannut mitä sieltä löytyy :/
Minä ainakin olen aina kiitollinen lahjasta, kun sen saan, mielestäni on kohteliasta olla pahoittamatta toisen mieltä. Ei sitä voi tietää kuinka toinen on yrittänyt löytää sopivaa lahjaa, vaikka olisikin sitten epäonnistunut. Vaivihkaa olen laittanut sitten myöhemmin saamiani epäsopivia lahjoja eteenpäin tms. mutta lahjan antajalle en ikinä ole näyttänyt etten lahjasta tykkäisi.
Eikä missään nimessä saa olla kiitollinen!
No tosissaan, ehkä sellaisessa tilanteessa jos joku on antanut ihan piruillakseen sulle kamalan lahjan niin sitten siitä ei tarvitse olla niin kiitollinen.
Mutta harvemminpa näitä taitaa tulla.