Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nopeasti keskonen oppii syömään ja on yleensä keskimäärin kotikuntoinen?

Vierailija
18.12.2010 |

Mun vauva syntyi viikolla 36. Painoi kuitenkin yli 2 kg ja on nenämahaletkussa. Hengittää itse ja osaa syödä pullosta osan ruokansa. Suurin osa menee kyllä vielä nenämahaletkuun. Lapsi nyt viikon vanha.

Pientä ongelmaa toki on niinkuin ennenaikaisilla/keskosilla kai yleensä on. Osaako kukaan arvioida milloin mahdollisesti päästäis kotiin??

Olis niin ihana saada vauva kotiin. Tuntuu niin raskaalta kun hän on siellä ja minä kotona. Täällä sitä vaa eletää omaa arkea ja hypätään sairaalassa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule katoppa siellä sairaassa niitä alle kilosena syntyneitä ja mietippä kenellä on oikeasti rankkaa

sun lapsi voi olla kotona jo jouluksi, joidenkin ei vielä pääsiäisenäkään, jotkut tulee kotiin arkussa.

Vierailija
2/5 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se meidänkään vauva välttämättä ole mitenkään terve. Kaikkea tutkitaan vielä.. Voi paljastua vielä isojakin murheita.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät tarvinneet keskolahoitoa ja kotiuduttiin ihan normaalisti 5 pvn iässä. Kotiin pääsee, kun hengittää ja syö itse, pitää lämpönsä ja sokerit on ok.

Ai niin, lapset painoivat syntyessään 2065g ja 2310g.

Vierailija
4/5 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat alle 2kg. Kotiutuivat kolmen viikon iässä n-m-letkujen kanssa kun syömiseen ei riittänyt voimat, vaikka muuten ei ollut mitään ongelmaa enää. Letkut olivat vielä toiset 3 vkoa, kotona kävi hoitaja vaihtamassa ne viikon välein. Jos ei teillä löydy mitään ongelmaa, niin varmaan aika pian saat vauvan kotiin.

Vierailija
5/5 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin pääsi kun paino oli 2,5kg kieppeillä ja jaksoi syödä ateriansa kokonaan ja nenä-mahaletku saatiin pois.

Oli sairaalassa n. 3 viikkoa.

Jaksamisia! Ja hei tottakai se on rankkaa olla erossa omasta lapsestaan, oli tilanne mikä tahansa! :)