Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo toi sit lahjansa meille....

Vierailija
18.12.2010 |

On lähdössä huomenna etelään ja toi sitten nyt lahjansa meille. Kyseessä miehen äiti. No laskeskelin hänen lähdettyään lahjat: Tyttömme 3v 25 pakettia, 8 isoa, 9 keskikokoista, 2kijettä (ilmeisesti lahjakortti ja toisessa rahaa), ja loput pieniä paketteja.

Meille aikuisille oli 11 pakettia...

Ihan älytön määrä minusta. :( Hyväähän mummo tarkoittaa mutta miten voin antaa lapselle noin paljon lahjoja jouluna, kun siihen tulee tietysti vielä mukaan kummien, toisten isovanhempien ja meidän lahjat... Mitä teen?

Mummo on varakas leski ja mieheni on hänen ainoa lapsensa, joten tietysti sit ostelee meille kaikkea. Lahjaksi pyysimme häneltä vain muumitalon tytölle....

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se osaa kaivata niitä, vie jollekin sossuperheelle, joka ryyppää rahansa ja jossa lapset ei saa jouluna kuin nyrkistä naamaan. Onhan se synti ja kamala asia, että isoäiti ostaa lapsenlapselle joululahjoja, tuollaisen mummon kanssa minä en haluaisi olla missään tekemisissä! Kamala ihminen kaikin tavoin, ja vielä itsekkäästi lähtee etelään jouluksi, ei mitään rajaa. Älä opeta lapselle, että jouluna saa lahjoja vaan hiljentykää yhdessä kynttilöiden äärelle ja rupatelkaa enkeleistä ja seimistä ja semmoisesta. Syökää hyvin ja saunokaa, kyllä se on lapselle jouluna ihan tarpeeksi. Ja sille isoäidille ilmoitat, että toiste ei ole teille tulemista, kun ei ymmärrä mistään mitään.

Vierailija
22/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin lastasi jos oikeasti saa 50 pakettia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..näytä kykenevän rakentavaan vuoropuheluun...

Vierailija
24/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan toki aattona, mutta osan säästäisin. Pieni lapsi ei millään jaksa edes avata kaikkia lahjoja samalla kertaa.

Valitettavasti minulla kokemusta samasta asiasta. Lahjoja kertynyt muutamana jouluna niin paljon, etteivät jaksaneet / malttaneet edes kaikkia avata.

Nyt olen sitten lasten listoista kertonut sukulaisille mitä kukakin voi ostaa. Silti ylimääräisiä nytkin tulossa.

Meilläkin äidilleni ainoat lapsenlapset ja se kyllä välillä näkyy. Nykyään on onneksi avannut tilin lapsille ja sinne sitten tallettaa rahaa. Näin vältytään älyttömältä, ja turhalta, tavara paljoudelta.

Vierailija
25/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kamalaa saada 50 pakettia...?

Vierailija
26/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vois saada paljon?? Vaikka 100. Mitäs sitten? Meillä ainakin meidän ainokainen saa todella monta paketti aj ase on meidän mielestä hauskaa! Koska niitä lahjoja sitten on mielin määrin ellei jouluna?

Ja todella säälin mummoasi kun et osaa arvostaa hänen panostaan. Olet kiittämätön ihminen ja tyhmä jos kuvittelet että lapsesi menee jotenkin pilalle siitä että kerran vuodessa saa ison kasan lahjoja.

Ei se lapsi siitä rikki mene tai häiriinny tms.

Vierailija
27/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on yleensä ottaneet ehkä ekat 10 pakettia ja sitten sanoneet pukille että kyllä nämä riittää vie muille lapsille loput.. Ja siis ihan omasta aloitteestaan juuri joskus 3-5 vuotiaina.

Vierailija
28/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan sitä avata osan aamulla, sitten päivällä, illalla ja vaikkapa loput seuraavana aamuna. Kyllä lapsi aina leluista nauttii :)

Vierailija
29/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tämä on totta, niin kyllähän tuo on ihan liikaa. Älytöntä suorastaan. Meillä lapsi sai ekoina jouluina aina 25-30 pakettia yhteensä ja sekin oli todella liikaa. Anoppi oli tähän "syypää". Osti monta pientä lahjaa ja laittoi jokaisen eri pakettiin. Ilmoitettiin, että kiitos yksi isompi lahja ja se sitten olisi siinä. Sen jälkeen tämä on toiminut ja nyt lapsien lahjamäärä on järkevä noin 10 kpl/lapsi.

Vierailija
30/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjamäärä on sellainen, että ei edes paketteja jaksa avata, niin eikö se kerro siitä, että lahjoja on liikaa?

Meillä lapset isompia, mutta minä haluan opettaa lapsille, että kaikkea ei saa, ja nämäkin paketit ovat jo paljon. Koska minusta perheeltä pari pakettia + 5-6 pakettia sukulaisilta on jo paljon.

Minusta tuntuisi pahalta, jos lahjoja olisi niin paljon, että niillä ei edes joulun aikana ehdi leikkimään.

ei vois saada paljon?? Vaikka 100. Mitäs sitten? Meillä ainakin meidän ainokainen saa todella monta paketti aj ase on meidän mielestä hauskaa! Koska niitä lahjoja sitten on mielin määrin ellei jouluna?

Vierailija
31/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole liikaa tilaa ja vaikka olisikin, niin en pidä siitä, että lapsi hukutetaan tavaraan. Omista lapsistani huomaan, että jos leluja on liikaa, eivät oikein osaa keskittyä leikkimään millään. Me ollaan ratkaistu tämä niin, että pidetään osa leluista aina varastosta ja vaihdetaan välillä taas käyttöön ja toiset varastoon.

Eihän tavaramäärä pysy millään aisoissa, jos isoäidiltä tulee 25 pakettia jouluna! Ja muu suku ja tuttavat mukaan lukien yhteensä 50! Kuvittele, jos lapsia on useampi...

Meillä lapset saavat noin 10 pakettia jokainen (3 lasta) ja sekin tuntuu maksimilta, minkä kykenevät kerralla ottamaan vastaan.

Ap:n tilalla mä jättäisin osan paketeista varastoon. Jos joukossa on pehmeitä paketteja, vaatteita ym. niin ottaisin käyttöön normaalisti, en erityisesti lahjana - kertoisin tietysti, että ovat mummolta. Leluja ym. sitten pikkuhiljaa - jos on vaikka sairaana, niin joku uusi lelu voi olla kiva, jne.

Toinen vaihtoehto on laittaa rankalla kädellä vanhaa tavaraa kiertoon, että uudet mahtuu mukaan.

Vierailija
32/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te vaan ilmeisesti pyysitte muumitalon tytölle, mutta ette sanoneet että muita lahjoja ei saa ostaa. Teidän pitää sanoa niin, ja perustella myös, miksi ette halua muuta.

Mä tekisin niin, että kieltäisin ostamasta tarpeetonta tavaraa.

Sanoisin, että en halua kannattaa materialismia ylleensäkään, en halua kerätä kotiini kaikenmaailman romuja.

Mikäli hänellä on ylimääräistä rahaa, mistä haluaa välttämättä päästä eroon, niin antaisin vaikka jonkun hyväntekeväisyysyhdistyksen yhteistiedot.

Vierailija
33/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te vaan ilmeisesti pyysitte muumitalon tytölle, mutta ette sanoneet että muita lahjoja ei saa ostaa. Teidän pitää sanoa niin, ja perustella myös, miksi ette halua muuta.

Mä tekisin niin, että kieltäisin ostamasta tarpeetonta tavaraa.

Sanoisin, että en halua kannattaa materialismia ylleensäkään, en halua kerätä kotiini kaikenmaailman romuja.

Mikäli hänellä on ylimääräistä rahaa, mistä haluaa välttämättä päästä eroon, niin antaisin vaikka jonkun hyväntekeväisyysyhdistyksen yhteistiedot.

yhden lahjan lisäksi tukun käteistä, jolla voisitte pitkin vuotta ostaa lapselle vaatteita, urheiluvälineitä jne tarpeellista.

Vierailija
34/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me ollaan tehty lastemme kohdalla kun ollaan huomattu että isovanhemmilla menee lahjojen ostelut vähän yli (kompensoivat varmaan oman lapsuutensa pula-aikaa).

Vierailija
35/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lähdössä huomenna etelään ja toi sitten nyt lahjansa meille. Kyseessä miehen äiti. No laskeskelin hänen lähdettyään lahjat: Tyttömme 3v 25 pakettia, 8 isoa, 9 keskikokoista, 2kijettä (ilmeisesti lahjakortti ja toisessa rahaa), ja loput pieniä paketteja. Meille aikuisille oli 11 pakettia... Ihan älytön määrä minusta. :( Hyväähän mummo tarkoittaa mutta miten voin antaa lapselle noin paljon lahjoja jouluna, kun siihen tulee tietysti vielä mukaan kummien, toisten isovanhempien ja meidän lahjat... Mitä teen? Mummo on varakas leski ja mieheni on hänen ainoa lapsensa, joten tietysti sit ostelee meille kaikkea. Lahjaksi pyysimme häneltä vain muumitalon tytölle....

Mun anoppi oli paketoinut 50 pikkuautoa erikseen. Arvatkaa, jaksoiko 4-vuotias avata niitä?

Mä neuvoisin ottamaan joitain lahjoja syrjään, ja ilahduttamaan niillä lasta pitkin vuotta. Päivinä, joilloin on erityisen tylsää, tai jos on vaikka kipeenä.

Vierailija
36/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi varmaan lajitella ja avata kaikki ns.pehmeät paketit jo etukäteen pois, jos määrä tuntuu paljolta. Purat kaikki vaatepaketit suoraan vaatekaappiin.

Paha niitä lahjoja on poiskaan antaa.. kyllä se mummo sitten pahoittaa mielensä, kun ei lapsen huoneessa olekaan hänen ostamiaan leluja ja hänen valitsemaansa rimpsumekkoa ikinä päällä.

Vierailija
37/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna mummon ostella jos sillä kerran pätäkkää on. Ainahan lapset ilahtuu kun kuusen alus on pakettia täynnä ja joulu on kerran vuodessa vaan.

Vierailija
38/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle varmaan tulee mukava mieli ja ajattelee että lapsi ilahtuu kovasti!

Itse olen sellainen näin äitinä että juuri en kauheasti vuoden aikana ostele mitään leluja, pelejä tms. mutta jouluna hassahdan ihan tyystin :) Viisi lasta ja paljon kummilapsia joille ostelen; kaikki eivät ole kalliita lahjoja tai suuria lahjoja vaan myös pieniä paketteja, pehmeitä paketteja ja itse tehtyjä paketteja. Minusta vaan on ihan katsoa lasten riemua kun saavat avata lahjoja.

Vierailija
39/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerkii jakaa noi lahjat.... Lahjoja tyttö tulee sit saamaan lähemmäs 50. Joka minusta on aivan liikaa. Mutta jouluhan on vain kerran vuodessa ja enhän voi niitä poiskaan antaa kun ne on LAPSELLENI tarkoitettu. :) Kiitti neuvoista.

ap

henkilökohtaisesti ojentaa vaan jakaa muutaman paketin ja ilmoittaa että on vielä pitkä matka edessä muidenkin lasten luo ja jaatte itse loput.

Vierailija
40/56 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana jouluna sanottiin, että ei isoa tavaramäärää, oppivat kerrasta. Nyt kun lapset on jo isompia (6v ja 10v) niin joskus valittavat, kun lahjoja on niin vähän (3 pakettia riittää, vaate, kirja ja lelu). Äitini kantaa siskoni lapsille varmaan 50 pakettia, koska sinne kyllä kelpaa. Minusta tuokin on väärin serkuksia kohtaan, kun ollaan yhteistä joulua niin toiset saa kamalasti paketteja ja meidän lapset vain nämä kolme. Äitini ja siskoni eivät kuitenkaan suostu siihen, että pakettien määrää rajoitettaisiin muilla lapsilla, kuulemma on heidän valintansa ja minulla omani.