Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän idea tuossa "0-6 vuotias lapsi rattailla ilmaiseksi julkisiin" on?

Vierailija
18.12.2010 |

Minkälainen 6-vuotias istuu vielä rattaissa? Kukahan tuon ikähaarukan on keksinyt?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunkin haluaa tukea lapsiperheitä.



Vaunujen tai rattaiden (myös pyörätuolin) kanssa pääsee ilmaiseksi saattaja ja ne rattaat/vaunut(/pyörätuoli).

Yhden aikuisen kanssa voi ilmaiseksi matkustaa enintään 4 alle 7-vuotiasta riippumatta siitä onko rattaita mukana.

Vierailija
2/6 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isompaa lasta on ainakin vaikea jo ulkopuolisen ryöstää mukaansa sillä välin kun äiti/isä/huoltaja/muu maksaa matkaa bussin etuosassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran ilmaiseksi pääsee niin istutan kuusivuotiaan rattaisiin päästäkseni ilmaiseksi keskustaan. ja ei tuon ikäinen lapsijaksa kävellä niin kauaa kun minä haluun shopata :)

Vierailija
4/6 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on selkeä ikäraja, jota vanhemmilla on enää erittäin harvoin tarvetta rattaisiin.



Kun ikäraja on riittävän korkea, ei tarvitse alkaa kyselemään henkkareita lapsilta. Jos ikäraja olisi vaikka 3 v, olisi ihan naurettavaa alkaa kyttäämään sitä, ettei joku juuri neljä täyttänyt istu rattaisissa ja kuskilla käydä kyselemässä henkkareita lapsilta. Tai sitten syystä tai toisesta vähän hitaammin kehittyneiden lasten vanhemmat kävisivät kyselemään jotain erityislupia ja -kortteja, jotta sen nelivuotiaan saa sittenkin viedä ilmaiseksi rattaissa, kun sillä on reuma/kehitysviivästymä tms. Hirveää byrokratiaa.



Ideahan ilmaiseksi rattaissa jutussa on se, että nopeutetaan bussien kulkemista ja parannetaan turvallisuutta, kun bussin ei tarvitse odotella pysähdyksissä, jotta äiti/isä ottaa lapsen kainaloon, kulkee mahdollisesti ruuhkaisen bussin läpi kuskin luokse, maksaa, tunkee itsensä takaisin rattaiden luokse ja laittaa sen lapsen takaisin rattaisiin ennen kuin voi lähteä. On arvioitu, että tästä aiheutuvat viivästykset tulevat kalliimmiksi kuin mitä bussimatka maksaa.



Jos siis vähän vanhempaa lasta syystä tai toisesta kuljetetaan rattaissa joka tapauksessa, se maksamisoperaatio hidastaa bussin kulkua ihan yhtä paljon riippumatta rattaissa istuvan lapsen iästä. Joten on järkevää laittaa ikäraja sen verran korkeaksi, että se takuulla kattaa lähes kaikki tapaukset, joissa lasta on tarpeen kuljettaa rattailla. Oli syy mikä vaan.

Vierailija
5/6 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on sitä paitsi älyttömän erikokoisia. Jotkut on tosi isokokoisia, vaikka olisivat vasta kolmevuotiaita. Tai vastaavasti pienikokoisia, jolloin turvallisuussyistä on hyvä istua omissa rattaissa, eikä korkealla ja isolla penkillä.



Aika monet vanhemmat matkustavat myös ilman lasta, jolloin heillä saattaa olla voimassa oleva matkalippu tai jopa kuukausikortti!



Aika harva varmaan matkustaa rattaiden kera julkisissa ihan vaan siksi, että ilmaiseksi pääsee. Ei niissä niin ylettömän kivaa oo, pikemminkin päinvastoin.





Vierailija
6/6 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien lapsen rattailla lääkäriin, vaikka lapsella on ikää jo tuo 6 vuotta. En viitsi kävelyttää kuumeista lasta ensin kilometriä bussipysäkille ja toisessa päässä pysäkiltä lääkäriin. Mulla on kyllä taskussa maksettu bussikortti, mutta sitähän ei mulkoilevat mammat tiedä. Kunhan lapsi täyttää 7 vuotta, käyn kyllä sitten näyttämässä sitä korttia lukijaan, nyt en viitsi kun ei ole pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme