Paljonko meni rahaa joulukortteihin?
Laskeskelin tuossa äsken, että laitoin noin 65 euroa joulukortteihin merkkeineen. Huh, aika paljon, mutta toisaalta, rakastan itse saada joulukortteja ja saammekin niitä samanmoisen kasan, kun itse lähetämme. Jossain vaiheessa joulua istun oikein ajan kanssa sen korttipinon kanssa sohvalle, tutkin tarkasti jokaisen, napsin suklaata ja tämä mielellään pimeään aikaan niin, että vain joulukuusessa ja kynttelikössä on valot ja muut nukkuvat, saan täyden rauhan tähän hassuun harrastukseeni :)
Kommentit (22)
45€ + 30 postimerkkiä, eli aika paljon...
Herranjestas muuten... taidanpa skipata ens vuonna :D
kortit ei paljoa maksa tein itse. Kartongit sain ilmaiseksi ja materiaalit oli ennestään, kierrätän kaikenlaista sopivaa kortteihin
kortit ei paljoa maksa tein itse. Kartongit sain ilmaiseksi ja materiaalit oli ennestään, kierrätän kaikenlaista sopivaa kortteihin
En muista kun hain askartelumateriaaleja useampaan otteeseen.
Eipä se hirveästi ole kuin miettii kuinka moni kortin saa.
Osa korteista askarreltiin itse, joten materiaalin hankinnat. Osa korteista ostettiin kaupasta. Lisäksi postimerkit. Onhan se aika paljon rahaa, mutta toisaalta per nuppi/perhe muistaminen maksoi 1,55 - 3 euroa. Aika vähän.
ja säästän myös kaikki sopivat eli esim. pussilakanapakkausten pahvit, piirustuslehtiöiden pahvit jne. Kaikenlaista kertyy kotiin ihan ilmaiseksi, josta voi askarrella
Nyt siis panostin vähän enemmän.
- Kartonkiset 2-osaiset korttipohjat Tiimarista, 35 kpl, n. 20 €, joitain jäi yli
- Hyvää Joulua tarrat + jotain tähtikoristeita + valkoinen maalitussi, ehkä yhteensä 10-15 €
- Kuoret, yhteensä ehkä 5 €
- Kuva tulosteena
- Postimerkit 30 x 0,55 16,50 + muutama euro ulkomaan merkkeihin.
Ja olen nolo, lähetin kortissa lasten kuvan. Saanko anteeksi siitä, että kuitenkin askartelin kunnon kortin enkä teettänyt liikkeessä kuvaa??? Anteeksi kaikki lapsettomuudesta kärsivät, tiedän tekeväni syntiä, mutta koska tietääkseni omaan ystäväpiiriini ei kuulu lapsettomuudesta kärsiviä (lapsettomasta isotädistäni en ole ihan varma, kun en 70-vuotiaalta kehtaa kysyä).
Eli yhteensä n. 55-60€
Meillä meni vain 35 euroa. Olivat kaikki sellaisia jonkin hyväntekeväisyyssäätiön kortteja, joissa postimaksu maksettu.
Meillä menee vähän rahaa kortteihin, koska muistan mieluummin ihmisiä pienillä lahjoilla, joita meiltä lähteekin kaikkiaan 25 perheeseen.
joille tuli yhteensä hinnaksi n. 55e postikuluineen. Hinnassa on mukana myös joulukirjeeseen käytetty "parempi" tulostuspaperi (10e/50arkkia). Ei minusta paha hinta...
mutta veikkaisin, että noin 50 euroa postikuluineen. Hintaa on vaikea laskea, sillä osa askartelutarvikkeista on kauan aikaa sitten ostettuja, osan ostin nyt ja niihin meni noin 25 euroa.
Askartelimme itse, minä 40 kpl ja lapset noin 20 kpl yhteensä.
punasessa pussukassa. Kortteja kotona jo enestään, sitten lapsen tekemiä, muutamia lisäkortteja ja merkit.
Lapsi vielä luokkakavereilleen. Me ei lähetetty yhtään korttia, ei olla lähetetty monena vuonna. Meillä tulee kaupungin paikallislehteen aattona lasten kuvalla varustettu joulutervehdys. Ja Facebookin kautta ja tekstareilla lopuille.