Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytön nimeksi Halla?

Vierailija
17.12.2010 |

Minusta nätti ja omaperäinen nimi. Mietimme tässä mieheni kanssa nimeä syntyvälle tytöllemme. Olemme jonkin sortin sovussa nimestä Halla Katariina :) Mitä mieltä olette?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaikka Hilla, sekin parempi jos erikoisuutta nimelle välttämättä hakee. Hallasta tulee se Hugo Strindbergin? synkkä maalaus mieleen ja toosi kylmä...

Vierailija
22/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai Valhallaa halua antaa, vaikka viikingit ja mytologia kiinnostaakin :) Se olisi hieman ylitseampuva mielestäni, muuten ihan kaunis! Ja saako VAlhallaa edes nimeksi antaa? Toisena nimenä toimisi..Katariina Valhalla?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä hieman sellainen surumielinen? Mun tulee ainakin mieleen joku hankeen jäätynyt lintunen. Ja sanonta tehdä hallaa itselleen.

Vierailija
24/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hallahan on kaunista?

Vierailija
25/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan äärettömän kaunis!! Miten mulla ei oo itellä tullu aiemmin tätä mieleen. Älä nyt vaan välitä näistä tän ketjun Hallan haukuista ja muka-negatiivisuudesta, vaan anna tuo nimi! Oli pakko tulla hehkuttamaan uudestaan miten kaunis nimi se on :)

-17

Vierailija
26/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Hugo Simbergin maalaus on Halla, löytyy netistä googlaamalla. Huh.

Vierailija
27/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alavilla mailla hallan vaara" muuten äänestettiin joskus suomenkielen ihanimmaksi lauseeksi. Ei kai tuo kenestäkään mitään ikävää tarkoita.

Mä olen kuullut että maailman kauneinmaksi;) On myös kansainvälinen, mulla oli tuon niminen brittityökaveri.

Vierailija
28/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieno suomenkielen sana, mutta merkitykseltään negatiivinen ja kylmä: halla vie viljan ja tuo nälän.

Vierailija
29/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me tulimme mieheni kanssa siihen tulokseen, että annamme tytölle nimeksi Halla :) Ihan sama, mitä kamalia mielikuvia teille tulee. Kait jokaisen nimessä on jotain mikä on jollain tavalla 'pilattu'. :)

ap

Vierailija
30/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo on kaunis nimi, eikä mitenkään ole mennyt pilalle tässä ketjussa. Miksi halla (luonnonilmiönä) olisi jotenkin ikävä asia? Luonnon kiertokulkuahan se vaan on. Ja onhan olemassa pojan nimi Pyry.

Vierailija
31/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se tarkoita pakkasta. Kaunis sana, menisi kyllä nimenäkin hienosti.

On niitä muitakin nimiä millä ei ole ihq suloisia merkityksiä.

Aina kaikki hieman harvinaisemmat kuulostavat ekan kerran omituisilta, mutta sitten kun niihin tottuu niin ei olisi muita nimiä voinut kuvitellakaan.

Vierailija
32/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon kylmempiä kuin lempeä halla.

Vierailija
33/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko itse olla "Halla". Saisi aina selitellä nimeä ym. Ja kommenttia että voi vitsi kun tuli kylmä...mutta jos sen haluat lapsellesi niin siitä vaan.

Vierailija
34/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pitäisi antaa nimeksi joku Maria tai Olli? Ettei kukaan vaan kiusaa? Sen näkee sitten, millainen meininki esimerkiksi kouluissa on 7 vuoden päästä.

ap

Vierailija
35/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi allah toisinpäin voi vaikka saada tytön pitämään sitä enteenä ja kääntymään muslimiksi.

Vierailija
36/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, ettei Halla-nimeä ole vielä :o

Samoin ei ole yhtäkään Kaura-nimistä tyttöä, vaikka se olisi minusta todella kiva nimi.

Pojalle taas Sumu tai Savu.

Miksi kaikista nimistä pitää vääntämällä vääntää jotain negatiivista? Senhän voi tehdä ihan mille nimelle tahansa.

Pidä pintasi - Halla-nimeä tulee ihailemaan monet!

Vierailija
37/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kauniimpi kuin Hilla tai esim. Pyry.

Usvakin kiva. Teitte hyvän valinnan. Itse en yleensä tykkää näistä "keksityistä", mutta HAlla kolahti :)

Vierailija
38/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
39/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis ja vahva luontoaiheinen nimi, josta pidän kovasti - ja rohkeakin nimi, kuten noista negatiivisista kommenteista voi päätellä. En kuitenkaan antaisi Hallan toiseksi nimeksi Katariinaa, koska peräkkäiset a-vokaalit vähän tökkivät. Ehkä jokin äänteellisesti erilainen nimi Hallan ja Katariinan väliin?

Vierailija
40/54 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimiyhdistelmiä tuli mieleeni:

- Halla Eveliina

- Halla Kristiina

- Halla Johanna

Mitä mieltä?

ap