Tytön nimeksi Halla?
Minusta nätti ja omaperäinen nimi. Mietimme tässä mieheni kanssa nimeä syntyvälle tytöllemme. Olemme jonkin sortin sovussa nimestä Halla Katariina :) Mitä mieltä olette?
Kommentit (54)
kai Valhallaa halua antaa, vaikka viikingit ja mytologia kiinnostaakin :) Se olisi hieman ylitseampuva mielestäni, muuten ihan kaunis! Ja saako VAlhallaa edes nimeksi antaa? Toisena nimenä toimisi..Katariina Valhalla?
ap
mutta ehkä hieman sellainen surumielinen? Mun tulee ainakin mieleen joku hankeen jäätynyt lintunen. Ja sanonta tehdä hallaa itselleen.
Siis aivan äärettömän kaunis!! Miten mulla ei oo itellä tullu aiemmin tätä mieleen. Älä nyt vaan välitä näistä tän ketjun Hallan haukuista ja muka-negatiivisuudesta, vaan anna tuo nimi! Oli pakko tulla hehkuttamaan uudestaan miten kaunis nimi se on :)
-17
siis Hugo Simbergin maalaus on Halla, löytyy netistä googlaamalla. Huh.
"Alavilla mailla hallan vaara" muuten äänestettiin joskus suomenkielen ihanimmaksi lauseeksi. Ei kai tuo kenestäkään mitään ikävää tarkoita.
Mä olen kuullut että maailman kauneinmaksi;) On myös kansainvälinen, mulla oli tuon niminen brittityökaveri.
hieno suomenkielen sana, mutta merkitykseltään negatiivinen ja kylmä: halla vie viljan ja tuo nälän.
me tulimme mieheni kanssa siihen tulokseen, että annamme tytölle nimeksi Halla :) Ihan sama, mitä kamalia mielikuvia teille tulee. Kait jokaisen nimessä on jotain mikä on jollain tavalla 'pilattu'. :)
ap
Mun mielestä tuo on kaunis nimi, eikä mitenkään ole mennyt pilalle tässä ketjussa. Miksi halla (luonnonilmiönä) olisi jotenkin ikävä asia? Luonnon kiertokulkuahan se vaan on. Ja onhan olemassa pojan nimi Pyry.
eikös se tarkoita pakkasta. Kaunis sana, menisi kyllä nimenäkin hienosti.
On niitä muitakin nimiä millä ei ole ihq suloisia merkityksiä.
Aina kaikki hieman harvinaisemmat kuulostavat ekan kerran omituisilta, mutta sitten kun niihin tottuu niin ei olisi muita nimiä voinut kuvitellakaan.
paljon kylmempiä kuin lempeä halla.
Haluaisitko itse olla "Halla". Saisi aina selitellä nimeä ym. Ja kommenttia että voi vitsi kun tuli kylmä...mutta jos sen haluat lapsellesi niin siitä vaan.
eli pitäisi antaa nimeksi joku Maria tai Olli? Ettei kukaan vaan kiusaa? Sen näkee sitten, millainen meininki esimerkiksi kouluissa on 7 vuoden päästä.
ap
Toi allah toisinpäin voi vaikka saada tytön pitämään sitä enteenä ja kääntymään muslimiksi.
Ihmettelen, ettei Halla-nimeä ole vielä :o
Samoin ei ole yhtäkään Kaura-nimistä tyttöä, vaikka se olisi minusta todella kiva nimi.
Pojalle taas Sumu tai Savu.
Miksi kaikista nimistä pitää vääntämällä vääntää jotain negatiivista? Senhän voi tehdä ihan mille nimelle tahansa.
Pidä pintasi - Halla-nimeä tulee ihailemaan monet!
Paljon kauniimpi kuin Hilla tai esim. Pyry.
Usvakin kiva. Teitte hyvän valinnan. Itse en yleensä tykkää näistä "keksityistä", mutta HAlla kolahti :)
kaunis ja vahva luontoaiheinen nimi, josta pidän kovasti - ja rohkeakin nimi, kuten noista negatiivisista kommenteista voi päätellä. En kuitenkaan antaisi Hallan toiseksi nimeksi Katariinaa, koska peräkkäiset a-vokaalit vähän tökkivät. Ehkä jokin äänteellisesti erilainen nimi Hallan ja Katariinan väliin?
nimiyhdistelmiä tuli mieleeni:
- Halla Eveliina
- Halla Kristiina
- Halla Johanna
Mitä mieltä?
ap
Laita vaikka Hilla, sekin parempi jos erikoisuutta nimelle välttämättä hakee. Hallasta tulee se Hugo Strindbergin? synkkä maalaus mieleen ja toosi kylmä...