Tyytyminen yhteen lapseen
Te joilla on vain yksi lapsi. Onko se teidän molempien toive, että lapsia on vain yksi? Mitä tekisitte jos toinen teistä haluaisi lisää lapsia? Meillä on se tilanne että meillä on ihana 5-vuotias tyttö ja minä en halua lisää lapsia, mutta mies haluaisi. Tästä tapellaan aina välillä.
Kommentit (27)
lapsen oikeus sisaruksiin??
Kyllä se on vanhempien asia miettiä. Siihen vaikuttaa monet asiat: oma jaksaminen, turvaverkot yms.
eikä mulla ole ollut valittamista. Kavereita on aina riittänyt.
Aika outo kommentti tuo "lapsella on oikeus sisarukseen". :D Meinas tulla pissat housuun kun nauroin niin!
Nuoruudestani alkaen kotielämä oli välillä helvettiä tämän takia. Yöllä heräilin tappeluihin, puukot heiluivat, uhkasi hirttäytyä ym. kamalaa. En ole missään tekmemisessä hänen kanssaan. Joskus olen ohimennen nähnyt, ja hirveä
ahdistus iskee, ja minun on lähdettävä pois tilanteesta. Olisin mielummin ollut se ainoa lapsi.
Emme tappele asiasta, mies on todennut että vaikka enempikin kelpaisi, niin kyllä yksikin riittää.
Meilläkin muuten ihana 5 v. tyttö :)
kanssani meillä tyttö 10kk ja nautimme "liikaa" kahdenkeskisistä ajastamme että ei kiitos! näin hyvä!! :)
Meillä on pian kaksivuotias lapsettomuushoidoilla alkuunsaatu lapsi. Haluaisin yli kaiken kokea uudelleen raskauden, synnytyksen ja vauva-ajan. Mutta vielä enemmän haluaisin lapselleni sisaruksen. Ajatus hänen olemisestaan ainoana lapsena saa suurinpiirtein henkeni salpautumaan. Mistä kaikesta hän jää paitsi, jos kasvaa ilman sisaruksia?
Mutta pikkuhiljaa olen alkanut ajattelemaan, että mitä jos hän oikeasti jää ainoaksi lapseksi. Näin tapahtuessa prosessi asian hyväksymiseen varmasti on pitkä, mutta tämä ketju helpotti hieman ja hetkeksi ainakin :)
Ei maailma kaadu yksilapsisuuteen, ja ei ne sisaruussuhteetkaan onnellisuutta takaa..
Hyvää viikonloppua kaikille!