miten töissä suhtaudutaan pitkään sairaslomalla olevaan?
Itse olen sairaslomalla ainakin kevääseen ja mietin, että miten työkaverit suhtautuu kun joskus palaan töihin? Onko kateutta lomasta ym? vaiko sääliä?
Kommentit (3)
Itse olin 6 kk sairauslomalla ERITTAIN vaikean raskauden takia, en saanut liikkua ollenkaan puoleen vuoteen. Kun palasin aitiysloman jalkeen toihin, vastaanotto oli ok, ihmiset olivat iloisia puolestani etta raskaus paattyi kuitenkin onnellisesti. Tietysti jotain pienta kahmintaa tehtavistani (ja jouduin osassa antamaan periksi) oli, mutta ei sen isompaa.
Monesti ihmisten on hyva tietaa, miksi olet ollut poissa, koska se pistaa topin pahimmille spekulaatioille. Kannattaa osoittaa myos jonkin verran joustavuutta jos tyotehtavia on jouduttu jarjestelemaan uudelleen poissaollessasi, koska on aika mahdotonta olettaa etta jos olet ollut pitkaan poissa asiat olisivat ihan samoin kuin ennenkin.
Tietysti jos joku saa paahansa etta olet lusmuillut etka ollut oikeasti sairas, tilanne voi olla toinen. Mutta tuskinpa kukaan tayspainen uskoo etta ihmiselle maarattaisiin noin pitka sairausloma jos ei mitaan vakavaa syyta siihen olisi. Ja siihenkin auttaa minusta juuri tuo avoimuus sinun puoleltasi.
ja diagnoosi on psykoottinen masennus ja akuuttina aikana en voinut juuri puhuakaan. Sen takia pitkä sairasloma
ei kai kukaan kadehdi toisen sairautta? Itse olin toistuvasti saikulla (siis välillä töissä) puolen vuoden ajan, ja kyllä mä ainakin sympatiat sain osakseni työkavereilta... Tietysti jos kollegoilla on syytä epäillä ettei saikkuun olisi aihetta? Ei kai sitä muuten voisi lomaksi kutsua?