Harmittaako sinua koskaan, että et ole syntynyt Yhdysvaltoihin?
Kommentit (100)
koska en ole syntynyt siellä. Ja isä ei ole asunut siellä tarpeeksi kauan. Hän sai kansalaisuuden, koska hänen vanhempansa olivat usalaisia ja asuneet siellä vakituisesti.
Kaliforniaan olisin voinut syntyä.
tuleeko olemaan rikas ja terve vai köyhä ja sairas.
Siksi olisi liian suuri riski syntyä USA:an.
Jos olisin syntynyt köyhään perheeseen Jenkeissä, asuisin varmaan asuntovaunussa ja olisin viiden lapsen rupsahtanut wt-äiti. Nyt sentään menee ihan hyvin taustasta huolimatta.
mutta olisi se varmaan ollut ihan hyvä juttu. Joskus tämä Suomen meininki tökkii aika pahasti. Tuntuu että saa olla maksumiehenä toisille.
Kanadaan olisin voinut syntyäkin.. heillä mm. yleinen terveydenhoitojärjestelmä ja muutenkin inhimillisempi kulttuuri
Sen sijaan mulle kelpaisi esim. Rnaska, Tanska tai Hollanti :)
Kaikki vähiten olisin halunnut syntyä sinne maailman kaikista ns. sivistysvaltioista
mitä jenkkilässä on myynnissä ja oon ihan kade kun niitä ei saa täältä Suomesta ;) Voisi tietysti postitse tilata, mutta en mä osaa. eikä mulla luottokorttiakaan ole.
Kaikki vähiten olisin halunnut syntyä sinne maailman kaikista ns. sivistysvaltioista
Hyökkääkö sivistysvaltiot toisiin maihin kuviteltujen joukkotuhoaseiden vuoksi?
käynyt edes mielessä.. ei siis harmita tippaakaan. Ja jos nyt asiaa mietin, niin onneksi en ole syntynyt siellä.
Hyökkääkö sivistysvaltiot toisiin maihin kuviteltujen joukkotuhoaseiden vuoksi?
Niin,olisin voinut tietysti laittaa että kaikista maailman maista,mutta se nyt ei ihan pidä paikkaansa.Kyllä tietysti harmittaisi vielä enemmän syntyä esim. Pohjois-Koreaan,Afganistanii,Pakistaniin,Keski-Afrikan lukuisiin köyhiin valtioihin.
Mitä sanaa tässä sitten olisi pitänyt käyttää?
Jaisin tanne pysyvasti heti, jos saisin parhaat kaverit ja kivat sukulaiset mukaan. Jos olisin syntynyt tanne niin tamakin homma olisi todennakoisesti jarjestyksessa.
jos olisi syntynyt siellä hyväosaiseen perheeseen niin kyllä ehkä vähän harmittaa. Tosin riski myös siihen huono-osaiseen olisi suuri... mutta, harmittaa ehkä jo sen takia, että olen matkustellessa tutustunut paljon yhdysvaltalaisiin ja he ovat niin sosiaalisia ja avoimia ja taitavat "small talkin" ventovieraiden kanssa, että siitä olen todella kateellinen!! Suomalaiset ei ikinä pysty sellaiseen.
jos olisi syntynyt siellä hyväosaiseen perheeseen niin kyllä ehkä vähän harmittaa. Tosin riski myös siihen huono-osaiseen olisi suuri... mutta, harmittaa ehkä jo sen takia, että olen matkustellessa tutustunut paljon yhdysvaltalaisiin ja he ovat niin sosiaalisia ja avoimia ja taitavat "small talkin" ventovieraiden kanssa, että siitä olen todella kateellinen!! Suomalaiset ei ikinä pysty sellaiseen.
Miksi pitäisi pystyä? Small talk on ihan typerää. Arvostan suomalaista "vähän mutta asiaa"-linjaa.
Miksi pitäisi pystyä? Small talk on ihan typerää. Arvostan suomalaista "vähän mutta asiaa"-linjaa.
se oikeasti on kadehdittavaa
olisi ollut ihanaa syntyä sinne johonkin paikkaan, jossa uskoa pidetään luonnollisena, Suomessa taidetaan leimata kaikki uskossa olevat hihhuleiksi?
Olenko väärässä?
ja ei todellakaan!
Toinen lapsemme on sairas ja olisimme siellä tehneet jo henkilökohtaisen konkurssin asian kanssa.