Harmittaako sinua koskaan, että et ole syntynyt Yhdysvaltoihin?
Kommentit (100)
ulkomaanmatkani? Ei yhteiskunta maksa
Suomessakaan toisten ulkomaanmatkoja.
Kylläpä maksaa. Tunnen monia toimeentulotukea saavia ihmisiä jotka käyvät viikon etelänmatkoilla kerran vuodessa.
Kyllä se yhteiskunta ne matkat silloin maksaa jos rahat eivät muka riitä perustoimeentuloon ilman yhteiskunnan tukea edes perustoimeentuloon.
sillä tiedän että voisin siellä paremmin toteuttaa itseäni ja saattaisin jopa saavuttaa unelmani.. pidän myös englanninkielestä enemmän kuin suomenkielestä. Mutta on Suomikin hyvä paikka elää ja olla :))
sillä tiedän että voisin siellä paremmin toteuttaa itseäni ja saattaisin jopa saavuttaa unelmani.. pidän myös englanninkielestä enemmän kuin suomenkielestä. Mutta on Suomikin hyvä paikka elää ja olla :))
Puhuin asiasta oman kokemukseni perusteella etelä-Kaliforniasta.
Huom. tuntuvat nämä Usan puolustajat jumittuvan mielipiteissään säistä ja parkkipaikkojen koosta puhumiseen. Miksi ette ota kantaa muihin kulttuurillisiin ja yhteiskunnan tilaa koskeviin seikkoihin, joita tekstissäni ja muissa USA:aa kritisoivissa kommenteissa on esitetty?
Tai sitten ihannoitte itsekin kuluttamista, alituista kilpailemista ja kaksinaismoralismia.
Puhuin asiasta oman kokemukseni perusteella etelä-Kaliforniasta. Huom. tuntuvat nämä Usan puolustajat jumittuvan mielipiteissään säistä ja parkkipaikkojen koosta puhumiseen. Miksi ette ota kantaa muihin kulttuurillisiin ja yhteiskunnan tilaa koskeviin seikkoihin, joita tekstissäni ja muissa USA:aa kritisoivissa kommenteissa on esitetty? Tai sitten ihannoitte itsekin kuluttamista, alituista kilpailemista ja kaksinaismoralismia.
ulkomaanmatkani? Ei yhteiskunta maksa Suomessakaan toisten ulkomaanmatkoja.
Kylläpä maksaa. Tunnen monia toimeentulotukea saavia ihmisiä jotka käyvät viikon etelänmatkoilla kerran vuodessa. Kyllä se yhteiskunta ne matkat silloin maksaa jos rahat eivät muka riitä perustoimeentuloon ilman yhteiskunnan tukea edes perustoimeentuloon.
ja kituuttavat jostain muusta. Yhteiskunta ei kuitenkaan anna sinulle rahaa ajatuksella lähdepäs nyt matkalle.
en ikinä!!
Miksi ihmeessä haluaisin olla amerikkalainen?! esim. Suomessa ja monessa muussa maassa asiat ovat paljon paremmin. En muutenkaan ihannoi tuota kulttuuria. Muutaman kivan amerikkalaisen tunnen;-D.
small talkin:-). Sehän on just sitä, mitä höpötetään säästä, lumesta, bussien myöhästymisistä, hintojen noususta jne..ei nyt ollenkaan tarvi suomalaisia aliarvioida:-D!
Tuo tieto on ihan peeceestä. Ei tosiaankaan yhteiskunta kustanna etelänmatkoja toimeentulotukena! Hei, vähän rajaa! Oletteko itse saaneet tt-tukea? Minä olen, siitä on nyt noin 5 vuotta. Kuka ääliö voi väittää, että tt-tuella jopa matkaillaan ulkomaille;-D?!
koska lapsena olisin saanut kaipaamani tukea koulussa (olin erittäin lahjakas ja edellä ikäisiäni), ja koska pääsin Amerikkaan vasta parikymppisenä, kaikkea piti alkaa rakentamaan alusta silloin. Olen itseasiassa vähän katkera koska vanhempani olivat niin juurtuneita Suomeen ja se on hidastanut omaa edistystäni elämässä. Kesti vuosikymmen päästä tänne ja olen todella tyytyväinen. Elämä täällä on juuri sellaista mitä siitä itse rakennat. Kaikki on ihan itsestäsi kiinni. Kukaan ei minua pakota maksamaan jotain TV-maksua tai muuta höpöhöpö-veroa. Oman lapseni koulutusta ja perheeni kuluja maksan oikein mielelläni, kun tiedän tasan mihin ne menee.
Puhuin asiasta oman kokemukseni perusteella etelä-Kaliforniasta. Huom. tuntuvat nämä Usan puolustajat jumittuvan mielipiteissään säistä ja parkkipaikkojen koosta puhumiseen. Miksi ette ota kantaa muihin kulttuurillisiin ja yhteiskunnan tilaa koskeviin seikkoihin, joita tekstissäni ja muissa USA:aa kritisoivissa kommenteissa on esitetty? Tai sitten ihannoitte itsekin kuluttamista, alituista kilpailemista ja kaksinaismoralismia.
Sehan pyorittaa taloutta. Enta kilpailussa, kyllahan suomalaisetkin kilpailevat kovasti varsinkin urheilussa, vahemman intellektuaalisilla aloilla.
omaan kestämättömyyteensä kaatuva. Samaan tapaan kuin pieni lapsi aina vaan haluaa uuden lelun, joka lentää saman tien nurkkaan. Ja taas alkaa haikailu ja tyytymätön nurina. Syvempää tyytyväisyyttä elämään ja tarkoitusta sille se ei anna. Tai no, jos jokuu arvostavansa ja ihannoivansa kuluttamista, niin uskon kyllä että viihtyy Jenkeissä, ostamisen ja krääsän tavarataivaassa. (Rumalta haiskahtavia sivujuonteita tuossa elämäntyylissä on esim. ympäristön ja ilmakehän tuhoituminen sekä jäteongelma, jota yritetään ratkaista mm. raijaamalla elektroniikka ja muuta romua kehitysmaihin.)
Kaikkienhan meidän jotain pitää kuluttaa, mutta sen ihannointi, nostaminen hyvän elämän mittariksi ja arvoksi sinänsä on suoraan sanottuna sivistymätöntä ja pinnallista. Ja sitähän ne suurin osa jenkeistä on.
Taisi kalikka kalahtaa...
Puhuin asiasta oman kokemukseni perusteella etelä-Kaliforniasta.
Huom. tuntuvat nämä Usan puolustajat jumittuvan mielipiteissään säistä ja parkkipaikkojen koosta puhumiseen. Miksi ette ota kantaa muihin kulttuurillisiin ja yhteiskunnan tilaa koskeviin seikkoihin, joita tekstissäni ja muissa USA:aa kritisoivissa kommenteissa on esitetty?
Tai sitten ihannoitte itsekin kuluttamista, alituista kilpailemista ja kaksinaismoralismia.
Ystäväperheen yksi lapsi on muuten jenkki, koska sattui syntymään siellä vanhempien työkomennuksella.
voisi olla isommat markkinat jos onnistuu, mutta muuten olen tyytyväinen täällä syntymiseen ja kasvamiseen.
että se olisi ajanut jo perheemme konkurssiin USAssa (tieto amerikkalaisilta ystäviltä), olisi sairavakuutus ollut millainen vain.
Joten ei harmita.
Täällä yliopistosairaalan erikoislääkärit hoitavat ja tutkivat lastamme erinomaisesti, vajaa 30 e/krt.
Samoin mielestäsi suomalaiset lapset ovat huonoja matematiikassa yms.
minun kirjoituksistani. Olen yrittänyt oikoa niitä käsityksiä, että koulut USAssa olisivat ilman muuta huonoja ja että siellä opiskeltaisiin jotenkin vähemmän ja kevyemmin kuin Suomessa tai että Suomen menestys PISA-tutkimuksissa tarkoittaisi sitä, ettei Suomen kouluilla olisi mitään oppimisen aihetta muualta. Tilannehan siis on, että koska USAssa julkisissakin kouluissa on luettu matematiikkaa ja luonnontiedettä joka päivä ekaluokalta lähtien, siellä meikäläistä koulua 8 luokkaa käynyt on samanikäisiä jäljessä noin 2,5 vuoden oppimäärän (eli USAssa, tai täsmennetään nyt että New Yorkin osavaltiossa, koska opintotavoitteet ovat osavaltiokohtaisia, on tuohon mennessä luettu jo noin puolet suomalaisen lukion pitkän matematiikan oppimäärästä). Eihän se tarkoita, että suomalaiset olisivat jotenkin huonoja matematiikassa! Suomessa vaan opiskellaan sitä vähemmän.
USAssa alettiin panostaa matematikkaan ja luonnontieteisiin, kun maa kävi kilpajuoksua kuuhun Neuvostoliiton kanssa.
Muistaakseni tähän ketjuun en ole siitä kirjoittanut mitään.
totuudeksi esim. vuodenaikojen puuttumista tai pankkipalveluja. Varsinkin jos et ole muualla matkustellut.
Mina kayn vahan valia etela-Kaliforniassa ja tiedan ihan varmasti etta parkkipaikat ovat kapeampia kuin muualla ja autot yleensa pienempia.