Laskin just että meidän pitää ostaa
joululahjat yhteensä 9 lapselle ja näistä kaksi ovat omia. Monelleko muut ostavat? Minkä hintaista lahjaa esim kummilapsenne toivovat?
Kommentit (10)
Yhdeksälle muulle. Lahjojen antaminen on ihanaa.
N. 20-40 euroa on kummilasten lahjat jouluna. Muiden voi olla vähän halvempiakin. Kivoja lahjoja löytää kyllä edullisestikin.
ja muut muuten vain sisarrusten lapsia. Kun on joka joulu ostettu ja hekin ostavat meidän lapsille, olisi aika kummallista olla ostamatta. Olen kyllä joskus miettinyt voitaisiinko sisarrusten kesken sopia, että kaikki ostavat vain omille lapsilleen, mutten ole kehdannut ehdottaa.
Siihen päälle sisaruksien lapset. Heitä on 4. Sitten vielä eräälle sukulaislapselle olen ostanut :) Olemme läheisiä heidän kanssa. Eli 10 lasta :)
yksi oma ja kaksi kummilasta. Lisäksi olen ostanut neljälle muulle lapselle joululahjan. Siis kaikkiaan seitsemälle.
Kummitytöllemme itse ehdotimme 50euron arvoista lahjaa ja kummipojalle (vauva) olemme ostaneet noin 30euron lahjan. Kummilasten lahjat ostamme aina tarpeen mukaan siten, että 50euroa on kipukynnys, eli emme mieti, saavatko kummilapset euroissa saman arvoisen lahjan vai eivät. Muille lapsille lahjat olleet 10-20euroa.
ja viisi muuta, eli yhdeksän täälläkin. Noista viidestä kolme on siskon lapsia, kaksi muita kummilapsia.
nuorempana hauskaa. Nykyään kun olen kiireinen ja stressaantunut työssä käyvä äiti, en mitenkään jaksaisi. Meidän perheessä on vielä rasittava tapa ostaa lahjoja aikuisillekin huoh.
lapselle. Kolme omaa ja kaksi kummilasta. Kummilapsille noin 20-30e maksavat lahjat.
n. 50€ arvosta/lapsi, muiden lahjoihin olen käyttänyt 10-27€.
Koska budjettini on pieni, en yleensä kysele lahjatoiveita. Toiveet meinaavat olla liian kalliita, joten keksin itse jotain kivaa. joka mahtuu budjetiinkin. Nytkin kalleimmat lahjat ovat ne joissa lasten vanhemmat aktiivisina ilmoittivat lasten toiveet.
Jos meidän lasten toiveita kysytään, annan eteenpäin vain alle 20€ maksavia toiveita (ellei kysytä erikseen isomman budjetin lahjaa).
hinta 10€ aina satoihin euroihin oma lapsi saa eniten.Olen yh-äiti ja sukulaisiin satsaan enemmän kumilapsiin joihin olen yhteydessä 20€ lahjan.Muille 10€
Viisi omaa ja neljä kummilasta. Lisäksi ostamme jotain pientä muutamalle nuorelle sukulaistytölle, jotka ovat olleet paljon auttamassa lastenhoidossa.
Miksi ihmeessä "pitää" ostaa muille kuin omille ja kummilapsille? Ymmärrän kyllä jos HALUAA muistaa esim. naapurin tai sisarusten lapsia, mutta miksi PAKKO?