Erosta ja tavaroiden jakamisesta
Miten teitte lahjojen kanssa? Jos lahja esimerkiksi annettu yhteiseksi miehelle ja sinulle, kumpi sen saa? Minun mielestäni minun vanhempieni ostamat lahjat kuuluvat minulle.
Kommentit (10)
Mies ei haluaisi minun saavan korua, jonka on ostanut minulle syntymäpäivälahjaksi. En minäkään sitä periaatteessa tarvitse, mutta minusta on epäreilua jos hän pitää kaikki lahjat mitä minä olen hänelle ostanut, mutta minä en saa pitää hänen ostamiaan.
tasaväkisesti, eli joko kumpikin voi pitää toiselta saamansa lahjat tai sitten kumpikaan ei niitä pidä. Vähän surullista kyllä ottaa jo antamansa lahjat takaisin, eikö kumpikin voisi vain pitää jo saamansa lahjat?
Tietenkin asia on eri, jos esim. miehen antama koru on jokin hänen perintökorunsa, silloin se pitää palauttaa miehelle. Tai jos mies on antanut kalliin korun juuri ennen eroa, joka johtuisi ap:stä. Eli harkintaa voi käyttää ja olla kohtuullinen eronkin hetkellä.
nehän on sinun,vai sovitteko korun saadessas,et jos eroatte niin se pitää palauttaa?
Olen saanut aikanani appivanhemmilta lahjaksi koruja, ja tottakai sain ne pitää, samoin miehen antamat korut.
Meillä anoppi osti esim. kihlajaislahjaksi astiaston, joka oli minun makuani. Sain sitten sen pitää, vaikka anoppia harmittikin. Mies ei sitä halunnut.
Mies ei haluaisi minun saavan korua, jonka on ostanut minulle syntymäpäivälahjaksi. En minäkään sitä periaatteessa tarvitse, mutta minusta on epäreilua jos hän pitää kaikki lahjat mitä minä olen hänelle ostanut, mutta minä en saa pitää hänen ostamiaan.
Jos teen niin kuin mies haluaa, en saisi mitään, paitsi jotain hänelle kelpaamatonta roskaa...
ap
Onko korulla mitään tunne- tai perintöarvoa, joka miehelle merkitsee, vai onko kyseessä vaan rahallinen arvo? Kuinka kauan sitten olet korun saanut ja liittyykö eroon jotakin, miksi mies kokee oikeudekseen ottaa korun takaisin?
Kaikki on suhteellista, mutta yleensä jo saadut lahjat ovat omia.
Se ei ole mikään perintökoru. Mies on vain ahne ja haluaisi pitää itsellään KAIKEN.
mitä mies aikoo? Kiva varmaan sille seuraavalle naiselle, jos sais exän vanhoja koruja ("täss on aika kivat korvikset").
Tasan pitäis jakaa, inhottavaa jos menee tappeluksi. Yritä itse pysyä rauhallisena mutta pidä kuitenkin puolesi.
me jaettiin. Mun puolelta tulleet lahjat mulle ja exän puolelta tulleet hänelle.