Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisille huomauttaminen asioista jotka ei itselle kuulu

Vierailija
16.12.2010 |

Olimme vierailemassa sunnuntai-iltana ystäviemme luona, jotka asuvat isossa kerrostalossa, jossa on monta rappua ja peräti kaksi vierapaikkaa autoille. Vieressä on päiväkoti, joka ei ole vuoropäiväkoti. Mietimme, jättäisimmekö auton päiväkodin tyhjälle pihalle (kyllähän siinä lukee että vain päiväkodissa asioiville tms.) ja päätimme jättää. Kun olimme lähdössä pois, eräs mies ajoi viereemme ja sanoi, että tämä parkkipaikka on kyllä sivullisista kielletty. No, minä ajattelin että kyseessä on pk:n henkilökuntaa tai esim. talonmies ja vuolaasti pyytelin anteeksi, että kun luulimme, ettei siellä su-iltana olisi toimintaa jne. Sitten tämä mies sanoi, että me olemme menossa poikaamme tapaamaan tuohon viereiseen taloon. Häh? Ensiksin, miten tuo mies tiesi, ettemme me olleet menossa/tulossa päiväkotiin. Toisekseen, miksi meidän pysäköintimme heille kuului? Ilmeisesti ajatteli, ettei itse voi jättää autoaan siihen ja päätti oikaista meitäkin..?

Onko asiallista tuntemattomilta huomautella asioista, jotka eivät heitä itseään kosketa ollenkaan? ymmärtäisin kyllä, jos lappuliisa tai päiväkodissa asioiva huomauttaisi.

Näitähän aina löytyy, jotka tuntuvat pitävän kaikenlaisesta järjestyksestä huolta. Vai olenko minä vain piittaamaton tai jotain?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtää varoa lappuliisaa. Aika usein ne kiertää mitä yllättävimmissä paikoissa.

Vierailija
2/6 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pikkusieluisia ihmisiä, joilla ei ole ilmeisesti elämässään muuta virkaa tai tekemistä, kuin kytätä muiden ihmisten lainkuuliaisuutta pikkuruisimmissakin asioissa ja valittaa ja neuvoa heti, jos huomaavat ihan mitä tahansa - vaikka ketään muuta asia ei voisi vähempää kiinnostaa.

Samoja tyyppejä, jotka kerrostaloissa vahtivat, ettei kukaan käy kymmenen jälkeen suihkussa, penkovat jätteitä, jos naapuri olisi laittanut ne väärään astiaan, vahtivat asukkaiden vierailijoita ja maksetaanko heistä vesimaksua...eli nämä siviilikyttääjät ovat siis ihmisiä, joiden elämä on sisällyksetöntä ja turhaa ja kokevat siksi tarvetta valvoa muita ihmisiä. Varmaan osa on halunnut vaikkapa poliiseiksi, mutta älynlahjat ovat niin heikot tai mielenterveys puutteellinen, ettei edes vartijan töitä ole irronnut. Kannattaa suhtautua heihin kuin vajaaälyisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesi kertoa ettei siihen saa pysäköidä? Ihan varoitukseksi?

Vierailija
4/6 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisöllisyydestä.

Itse ajattelen yhteisöllisyyden hieman toisin, että siis autetaan toisia jne. Jos vaikka naapurille olisi tulossa vieraita, voisin tarjota, että meidänkin pihaan saa pysäköidä tms. En ajattele kyttäyksen olevan yhteisöllisyyttä. Joo, ehkä halusi varoittaa lappuliisoista tai auttaa niitä päiväkodissa asioivia (että heille riittäisi paikkoja, tosin eipä niitä su-iltana ollut), mutta jotenkin hassulta tilanne tuntui. Tietysti sanoin, etten tee toiste ja yritin olla kaikin tavoin kohtelias.

ap

Vierailija
5/6 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisöllisyydestä. Itse ajattelen yhteisöllisyyden hieman toisin, että siis autetaan toisia jne. Jos vaikka naapurille olisi tulossa vieraita, voisin tarjota, että meidänkin pihaan saa pysäköidä tms. En ajattele kyttäyksen olevan yhteisöllisyyttä. Joo, ehkä halusi varoittaa lappuliisoista tai auttaa niitä päiväkodissa asioivia (että heille riittäisi paikkoja, tosin eipä niitä su-iltana ollut), mutta jotenkin hassulta tilanne tuntui. Tietysti sanoin, etten tee toiste ja yritin olla kaikin tavoin kohtelias. ap

Vierailija
6/6 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei varsinaisesti minua kosketa, jos joku esim. kiilaa pitkään jonoon minun taakseni, mutta olen kyllä tällaisessa tilanteessa huomauttanut, kun kyseiset ihmiset luottavat suomalaisten hiljaiseen jupinaan, kun ei uskalleta ääneen sanoa, että sinä kiilaat....

Esim. kerran Habitare-messuilla keski-ikäinen pariskunta kiilasi jonoon taaksemme tosi törkeästi, josta huomautin, seurauksena meille huudettiin poliisia ym ym. kiukuttelua.

Ihanat käytöstavat, selkeästi se yllätti, että heitä huomautetaan.... Jotenkin ei yhtään yllätä, että Seinäjoen Tangomarkkinoilla on huomattavasti enemmän häiriöitä kuin Seinäjoen Provinssirockissa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi